• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Hoe krijg je (slim) 120.000 extra e-mailadressen?

10 september 2009 door Martin van Kranenburg

Zo, vandaag aanwezig bij de Nationale E-mailmarketing conferentie in Utrecht. E-mailmarketing: de juiste boodschap, via de juiste kanalen op het juiste moment.

Dela Quist (keynote speaker) opent de dag met een inspirerende presentatie. Wat vooral duidelijk wordt is dat het logischerwijs gaat om relevantie, waarde toevoegen, testen, meten, weten en verbeteren. Focus op het toevoegen van waarde en denk na over de frequentie van het verzenden. Ga op zoek naar de “trigger” vanuit het oogpunt van de ontvanger. Is de boodschap nu relevant? Volgens Dela moet een marketeer zich niet blind staren op het aantal opens, en CTR ratio. Het gaat niet altijd om het directe resultaat maar om het aangaan van een relatie.

Een compleet verslag van de Nationale E-mailmarketing dag is (morgen) terug te vinden op de website van Twinkle.

Praktijkcase Inpakken en Wegwezen | Vakantieveilingen
Inpakken en Wegwezen is een schoolvoorbeeld hoe je succesvol e-mailmarketing in kan zetten. Ik herinner me nog de vakantiebeurs van enkele jaren geleden waarbij Inpakken en Wegwezen met een kleine stand stond met een rad van fortuin. Iedere bezoeker van de beurs maakte kans op een leuke prijs. Het enige wat de bezoeker moest doen is zijn gegevens (e-mailadres was verplicht) achter te laten. Een mooi voorbeeld hoe je in één dag je e-mailbestand enorm kan uitbreiden.

De rol van e-mailmarketing is binnen Emesa enorm belangrijk. Volgens Marcel Beemsterboer is e-mailmarketing de rode draad bij het opstarten en uitbreiden van hun website concepten, zoals Inpakkenenwegwezen.nl (780.000 abonnees), Actievandedag.nl (182.000), Topvakanties.nl (280.000) en Vakantieveilingen.nl (790.000).

Veiling van de dag
Vakantieveilingen.nl biedt een breder aanbod dan alleen vakanties. Slim om te zien dat de producten in een kort tijdbestek worden geveild. Marcel Beemsterboer laat een voorbeeld zien van een veiling van een arrangement. Elke dag vinden er meer dan 1.000 transacties plaats. Een enorme groei, in juni vorig jaar vonden er 1.000 transacties per maand plaats.

Hoe krijg je binnen een jaar 600.000 nieuwe abonnees?
Maarten de Lange (de e-mailmarketeer binnen Emesa) geeft aan dat binnen een jaar tijd het e-mailbestand is gegroeid van 200.000 abonnees naar 790.000 nieuwsbriefabonnees. Via een simpele game “Gratis op vakantie, open de koffers” zijn alleen al 120.000 nieuwe abonnees geworven. Abonnees die zich, via de voorwaarden, ook direct abonneren voor alle nieuwsbrieven van Emesa, en van eventuele partners.

Lessons learned:
– In de ochtend mailen geeft meer activiteit gedurende de dag.
– Spreiding: het versturen van de mail gedurende de week.
– Zet campagnes (games) in om je abonneebestand uit te breiden.
– Test met openingregels (subjectlines) en inhoud en verstuur dan de “winnende versie” naar het totale bestand.

Gerelateerde Berichten

  • Nationale E-mailmarketing Conferentie I 4 september

    Het is weer zover. Op 4 september worden tijdens de Zevende Nationale E-mailmarketing Conferentie voor…

  • Inpakken en Wegwezen en KLM presenteren praktijkcases

    Volgende maand, 10 september om precies te zijn, presenteren Marcel Beemsterboer (Inpakken en Wegwezen) en…

  • Traffic Top 3 van Inpakken en Wegwezen

    Bijna een half jaar geleden alweer heb ik kort artikel geschreven op Marketingfacts naar aanleiding…

Categorie: E-mailmarketing, Marketing Tags: Dela Quist, E-mailmarketing conferentie, Inpakken en wegwezen, Maarten de Lange, Marcel Beemsterboer, Nationale E-mailmarketingconferentie

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Reacties

  1. Martin zegt

    10 september 2009 om 19:38

    En KLM heeft de EMMA award gewonnen. Gefeliciteerd.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Expedia NHTV mobiel technologie reviews Google Social Media instagram KLM hotels onderzoek Booking.com destinatiemarketing reizen TripAdvisor travel Facebook Vakantiebeurs Airbnb TUI

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring