Als gevolg van de technologische ontwikkelingen en de mogelijkheden van het internet heeft de reissector een turbulente periode achter de rug. Richting het jaar 2020 zal deze dynamiek verder versterkt worden. De eventuele opkomst van grote spelers in de digitale media zorgen opnieuw voor onzekerheid voor de bestaande spelers. Het is een uitdaging voor reis-, accommodatie- en vervoeraanbieders om de reiziger via haar eigen online en offline kanalen te bereiken. Kom naar #travel2020.

De veranderende reiziger

Naast dit distributieconflict, is het de reiziger zelf die een grote verandering door maakt. Dit is zichtbaar in socio-demografische factoren, maar ook in het gebruik van verschillende nieuwe kanalen en middelen. Bijvoorbeeld de versnelling van het bezit van smartphones en tablets door de consument, hierdoor is bijvoorbeeld het zoek- en boekgedrag van de vakantieganger wezenlijk veranderd. Door dit gegeven is haast geboden voor partijen om hun business model aan te passen.

#Travel2020

Deze ontwikkelingen en de relevantie van reisbureaus, touroperators en OTA’s in het jaar 2020 is beschreven in de ING Economisch Bureau publicatie #Travel2020. Deze wordt gepresenteerd 11 juni vanaf 15:30 in het ING auditorium in Amsterdam. Naast deze presentatie zullen Alexandra van der Stap, Media Directeur Marketing van Wegener en Luc Pannecoeck, General Manager van Amadeus hun visie over de reissector naar het jaar 2020 met je delen.

Aanmelden

Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar, en aanwezigheid is gratis. Indien je aanwezig wilt zijn stuur dan een mail naar sasja.van.as-winters@ing.nl, of een DM naar @travelnextnl. Kun je niet aanwezig zijn, maar wil je het event wel graag volgen, dan kan dat via twitter met #travel2020.