• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Hoeveel landingspagina’s heeft u?

14 oktober 2009 door Martin van Kranenburg

In de reisbranche is de term landingspagina een bekend begrip. Landingspagina’s zijn webpagina’s die in de regel speciaal worden gebouwd om beter gevonden te worden in de organische zoekresultaten in Google. Op zich een logische ontwikkeling want hoe meer webpagina’s een site heeft in Google hoe hoger de kans dat de site gevonden wordt. En meer bezoekers is nu eenmaal een belangrijke basis voor meer verkopen.

Hoeveel pagina’s Google heeft geïndexeerd is eenvoudig te achterhalen door in Google de volgende opdracht te geven: site:www.transavia.com bijvoorbeeld. Uiteraard kunt u ook het aantal pagina’s van uw concurrenten op deze manier in kaart brengen.

Een website bouwt u voor twee doelgroepen
Indien u het maximale resultaat wilt halen uit uw website dan bouwt u een site voor twee doelgroepen. Uiteraard altijd in eerste instantie voor uw bezoekers. In tweede instantie houdt u optimaal rekening met Google. Voor veel bedrijven betekent dit dat er in feite een complete website wordt ontwikkeld, uitsluitend om beter gevonden te worden. Het aantal landingspagina’s lopen in de reisbranche op tot enkele duizenden pagina’s voor één website. Hoe zit dat in uw branche? Wat doen uw concurrenten?

Tips en trucs voor de optimale landingspagina
De optimale landingspagina is een pagina die uiteindelijk leidt tot conversie. Het zoek en boekproces moet dus optimaal geïntegreerd zijn in de landingspagina.

1. Hou uw webpagina’s actueel en levendig. Google is dol op unieke en actuele content. Gebeurt er niets op uw pagina dan zal u ook snel weer dalen in de zoekresultaten.

2. Bedenk een manier waarbij u uw bezoekers aanzet tot het creëren van content, zoals bijvoorbeeld reviews en ervaringen. Op deze manier houden uw bezoekers uw site actueel.

3. Zorg ervoor dat uw totale website zoekmachine vriendelijk is, niet alleen de landingspagina’s.

4. Hou het conversiedoel scherp voor ogen. Elke pagina moet leiden naar een “Call to action”.

5. Test, test, test wat leidt tot het beste resultaat. En hou uw concurrenten scherp in de gaten.

Gerelateerde Berichten

  • Tips en trends om bezoekers op jouw website te houden #etravelsummit

    Vorige week was de e-Travel Summit en daar sprak Ruud Couwenhoven over succesvol ondernemen ondanks…

  • Social Media en Affiliate Marketing

    Vraag is niet of maar hoe we social media inzetten Alexander Willemsen beloofde ons meerwaarde…

  • Hoeveel online vrienden heb jij?

    In de laatste editie van het blad Psychologie Magazine stond een kort interessant verslag van…

Categorie: Trends Tags: Column Twinkle, Landingspagina's, SEO marketing

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Airbnb reizen instagram TripAdvisor Facebook Vakantiebeurs NHTV TUI Social Media travel onderzoek reviews KLM technologie Google Booking.com hotels destinatiemarketing Expedia mobiel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring