SnapTraveller combineert 3 goede dingen in 1. Bloggers, hotels en de connectie daartussen. Want; een hotel is meer dan een plek, het is een verhaal en die verhalen moeten gedeeld worden. We hebben het hier over influencermarketing; marketing te midden van mensen en hun persoonlijke ervaringen met in de hoofdrol social media.

Verbindingen kris-kras, nu ook in Nederland

Het verbinden van influencers met destinaties/restaurants/events is niet nieuw, maar SnapTraveller hoopt met hun concept nu ook een duurzame relatie tussen influencers en hospitality te leggen. Unieke content creëren voor hotels is het hoofddoel.

snaptravveler5Recentelijk zijn eigenaren Sebastien Felix en Hugo Marchand naar Amsterdam gekomen om nieuwe connecties te leggen; nieuwe partners, nieuwe influencers en nieuwe hotels. Een panel discussie bij Hotel V over influencermarketing was een van de hoofdtopics: hoe kijken we in Nederland aan tegen zulke strategieën en wat is de toekomst van deze marketingvorm?

Een kans voor twee doelgroepen: Nederlandse hotels en Nederlandse expert bloggers/journalisten.

Wat betekent dit nu voor Nederlandse hotels ?

Hotels kunnen zich aanmelden bij SnapTraveller voor tenminste 12 maanden. 500 influencers, 12 verschillende landen en een bereik van 10 miljoen mensen wereldwijd is wat SnapTraveller er tegenover stelt. Als je onderdeel wordt van SnapTraveller krijg je als hotel een persoonlijke pagina voor jouw hotel op het platform van SnapTraveller. Influencers die lid zijn van het netwerk kunnen via dat platform alles zien en vinden over jouw hotel zoals beschikbaarheid en foto’s. Vervolgens kunnen influencers zelf een aanvraag doen om jouw hotel te reviewen via het SnapTraveller platform. Alle aanvragen worden eerst gescreend door het team van SnapTraveller om een zo goed mogelijke match te verzorgen.

Wanneer kun je de influencers inzetten? Tijdens bijvoorbeeld de launch van het hotel, de opening van een nieuw restaurant in het hotel of een event dat plaatsvindt in het hotel, maakt de influencer gebruik van alle faciliteiten en overnacht in het hotel. Dat staat influencers toe om de hele ervaring te beschrijven in een artikel en in al hun social media posts gedurende het verblijf. De artikelen worden vervolgens verspreid via de sociale netwerken van de influencers (hun eigen blogs) met een bereik van ca. 22K mensen in diezelfde doelgroep.

snaptRAVELLER 6

Dé actie tegen oneerlijke concurrentie van Airbnb?

Persoonlijk vind ik het concept van SnapTraveller eindelijk eens een goed uitgelegd concept met de duidelijke voordelen en voorwaarden voor het hotel. Daarnaast is helder uitgelegd hoe het samenwerken met bloggers nu echt werkt. Op dit moment zijn er nog geen hotels uit Amsterdam gereviewd, maar de verwachting is dat dat niet meer lang zal duren.

snaptravveler 4Bovendien is een dergelijke samenwerking misschien wel de allermooiste reactie op de concurrentie die Airbnb met zich meebrengt voor hotels. In dit artikel was al te lezen dat Amsterdamse hotels vinden dat ze onderscheidend moeten zijn en daarom juist willen dat Airbnb blijft. Een langdurige samenwerking met influencers zou daar zeker aan bij moeten kunnen dragen.

Fashion bloggers gaan hotels aanbevelen

Wat mij opvalt is dat er diverse blikjes van Nederlandse bloggers zijn opengetrokken. Echte influencers uit de mode industrie en grote PR bureaus mochten deelnemen in Amsterdam. Enkele bekende namen zijn Raspberry & Rouge en Chloe Sterk; twee dames die hun sporen in fashion wel verdiend hebben en nu dus ook worden ingezet om fancy hotels te promoten. Het lijkt, vooralsnog of de ‘echte travelbloggers’ nog even buiten beschouwing zijn gelaten.

Daar moet een reden voor zijn!  Geen geldige of bewuste reden, maar misschien zijn travelbloggers bij dergelijke initiatieven toch nog te onzichtbaar?

De inzet van travelbloggers ipv fashionbloggers

Omdat via SnapTraveller vooral Nederlandse fashionbloggers worden ingezet ipv travelbloggers, kun je er vanuit gaan dat daar nog gouden kansen liggen. Via SnapTraveller kun je als ‘influencer’ tot 2 dagen vergoed krijgen in diverse hotels waar je over schrijft. Verblijf je langer in een bepaalde stad of hotel, dan zijn er diverse kortingen mogelijk.

snap-charts-bloggers2

 

Ik ben benieuwd of dergelijke experiences nog aantrekkelijk zijn voor travelbloggers en of zij concurrentie voelen van fashionbloggers.

Turn your influence into a real hotel experience.

Wat vind jij? Tijd om travelbloggers te introduceren!

snaptravveler3