Dat er actief wordt samengewerkt met bloggers, Instagrammers, vloggers, bezoekers en ambassadeurs werd in iedere #SoMeT15EU presentatie wel duidelijk. Het organiseren van Instawalks, Meetups en blog/vlogtrips levert geweldige content op. Hoe breng je nu als organisatie de content weer samen op jouw platform en zorg je dat dit jouw eigen doelgroep bereikt? Oftewel: how to curate UGC? Zes voorbeelden.
“My job is to become a curator of content & destination story sharer, not a teller” – Nancy Smith van Travel Alberta tijdens SoMeT15EU
Gebruik Storify
De naam van deze tool zegt het eigenlijk al… het in beeld brengen van een story. Het resultaat van de blogtrips die Cleveland organiseerde zijn samengebracht op Storify. Bijzonder aan deze blogtrip is dat Cleveland 6 lokale influencers de intinery liet maken voor de trip. Met Storify kun je meerdere social media van blogposts en Instagram posts combineren in één verhaal. Dit kun je vervolgens ook weer embedden op je website.
Maak een video
TravelAlberta heeft een video gemaakt van alleen maar Instagramfoto’s. In 1,5 minuut worden de toppers getoond van de ruim 150.000 verzamelde foto’s met de hashtag #explorealberta. Daarbij wordt ook een twist aan de slogan gegeven: Remember to breathe wordt Remember to share.
#explorealberta Instagram Video from Village&Co. on Vimeo.
Gebruik in Facebookposts
IAmsterdam, TravelAlberta, Northern Norway gebruiken bijna alleen maar (Instagram) foto’s vanuit hun community op hun Facebookpagina’s. Hier wordt wel een twist aangegeven met bijvoorbeeld een vraag, quote of ‘wistjedatje’.
Repost op Instagram
Cataluyna Experience repost foto’s op Instagram. De hashtag #cataluynaexperience heeft inmiddels content van 614.000 Instagram foto’s. Op de foto wordt subtiel de ‘bron’ weergeven.
Geef het een prominente plek op je site
Plaats de blogposts op een prominente plek op je website. Generator Hostels doet dit op de hotelpagina’s.
Hierdoor wordt zowel voor de blogger als voor je potentiële gast de content relevant.
Creëer een aparte site
Uiteraard kun je bij een campagne zoals I am an Athenian van Marketing Greece, een aparte website inrichten waarop je alle content verzamelt. Uiteraard moet je hierbij wel de traffic naar een apart platform genereren.