• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

How to curate user generated content? Praktijkvoorbeelden van #SoMeT15

2 april 2015 door Sanne Bakker

Dat er actief wordt samengewerkt met bloggers, Instagrammers, vloggers, bezoekers en ambassadeurs werd in iedere #SoMeT15EU presentatie wel duidelijk. Het organiseren van Instawalks, Meetups en blog/vlogtrips levert geweldige content op. Hoe breng je nu als organisatie de content weer samen op jouw platform en zorg je dat dit  jouw eigen doelgroep bereikt? Oftewel: how to curate UGC? Zes voorbeelden.

“My job is to become a curator of content & destination story sharer, not a teller” – Nancy Smith van Travel Alberta tijdens SoMeT15EU

Gebruik Storify

De naam van deze tool zegt het eigenlijk al… het in beeld brengen van een story. Het resultaat van de blogtrips die Cleveland organiseerde zijn samengebracht op Storify. Bijzonder aan deze blogtrip is dat Cleveland 6 lokale influencers de intinery liet maken voor de trip. Met Storify kun je meerdere social media van blogposts en Instagram posts combineren in één verhaal. Dit kun je vervolgens ook weer embedden op je website.

clevelandstorify user generated content

Maak een video

TravelAlberta heeft een video gemaakt van alleen maar Instagramfoto’s. In 1,5 minuut worden de toppers getoond van de ruim 150.000 verzamelde foto’s met de hashtag #explorealberta. Daarbij wordt ook een twist aan de slogan gegeven: Remember to breathe wordt Remember to share.

#explorealberta Instagram Video from Village&Co. on Vimeo.

Gebruik in Facebookposts

IAmsterdam, TravelAlberta, Northern Norway gebruiken bijna alleen maar (Instagram) foto’s vanuit hun community op hun Facebookpagina’s. Hier wordt wel een twist aangegeven met bijvoorbeeld een vraag, quote of ‘wistjedatje’.

northnorway user generated content

Repost op Instagram

Cataluyna Experience repost foto’s op Instagram. De hashtag #cataluynaexperience heeft inmiddels content van 614.000 Instagram foto’s. Op de foto wordt subtiel de ‘bron’ weergeven.

catexperience-intsta user generated content

Geef het een prominente plek op je site

Plaats de blogposts op een prominente plek op je website. Generator Hostels doet dit op de hotelpagina’s.
Hierdoor wordt zowel voor de blogger als voor je potentiële gast de content relevant.

cityguide printscreen user generated content

Creëer een aparte site

Uiteraard kun je bij een campagne zoals I am an Athenian van Marketing Greece, een aparte website inrichten waarop je alle content verzamelt. Uiteraard moet je hierbij wel de traffic naar een apart platform genereren.

athenian2 user generated content

Wat vind jij de beste manier of heb je andere voorbeelden? Share!

Gerelateerde Berichten

  • De rijkdom van User Generated Content (UGC)

    Door de interactieve mogelijkheden van internet en de opkomst van social media genereren consumenten steeds…

  • Instagram wordt steeds meer de User Generated Google voor reizen, bestemmingen en locaties

    Social media kanaal Instagram speelt steeds meer in op de wensen van de reiziger; de…

  • Travel 2.0 & User Generated Content

    Het kanaal Internet ontwikkelt zich steeds meer van éénrichtingsverkeer naar een interactief platform. Bij Travel…

  • De rijkdom van User Generated Content (UGC)

    Door de interactieve mogelijkheden van internet en de opkomst van social media genereren consumenten steeds…

  • Instagram wordt steeds meer de User Generated Google voor reizen, bestemmingen en locaties

    Social media kanaal Instagram speelt steeds meer in op de wensen van de reiziger; de…

  • Travel 2.0 & User Generated Content

    Het kanaal Internet ontwikkelt zich steeds meer van éénrichtingsverkeer naar een interactief platform. Bij Travel…

Categorie: Destinatiemarketing, Online PR en branding, Social media Tags: #SoMeT15EU, instagram, User Generated Content

Over Sanne Bakker

Op projectbasis wil ik bedrijven in de leisure & hospitality branche adviseren bij hun e-commmerce strategie en voor hen online marketing werkzaamheden coördineren en uitvoeren. Mijn specialisme is hierbij e-mail & content marketing maar ook voor all-round ondersteuning ben ik beschikbaar. Als freelancer wil ik voornamelijk actief in de leisure & hospitality branche zijn wat past bij mijn HBO opleiding Vrijetijdsmanagement. De afgelopen 8 jaar heb ik mij gespecialiseerd in de e-commerce & online marketing en dat komt goed uit gezien 65% van alle boekingen online gemaakt worden. Voorheen was ik werkzaam als E-Commerce Manager bij WestCord Hotels (2013-2015) en Online Marketing Consultant bij Delft Marketing (2010-2013).

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Google reizen Expedia KLM hotels onderzoek Social Media NHTV technologie mobiel Vakantiebeurs instagram Facebook Booking.com travel TUI TripAdvisor reviews Airbnb destinatiemarketing

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring