Dat er actief wordt samengewerkt met bloggers, Instagrammers, vloggers, bezoekers en ambassadeurs werd in iedere #SoMeT15EU presentatie wel duidelijk. Het organiseren van Instawalks, Meetups en blog/vlogtrips levert geweldige content op. Hoe breng je nu als organisatie de content weer samen op jouw platform en zorg je dat dit  jouw eigen doelgroep bereikt? Oftewel: how to curate UGC? Zes voorbeelden.

“My job is to become a curator of content & destination story sharer, not a teller” – Nancy Smith van Travel Alberta tijdens SoMeT15EU

Gebruik Storify

De naam van deze tool zegt het eigenlijk al… het in beeld brengen van een story. Het resultaat van de blogtrips die Cleveland organiseerde zijn samengebracht op Storify. Bijzonder aan deze blogtrip is dat Cleveland 6 lokale influencers de intinery liet maken voor de trip. Met Storify kun je meerdere social media van blogposts en Instagram posts combineren in één verhaal. Dit kun je vervolgens ook weer embedden op je website.

clevelandstorify user generated content

Maak een video

TravelAlberta heeft een video gemaakt van alleen maar Instagramfoto’s. In 1,5 minuut worden de toppers getoond van de ruim 150.000 verzamelde foto’s met de hashtag #explorealberta. Daarbij wordt ook een twist aan de slogan gegeven: Remember to breathe wordt Remember to share.

#explorealberta Instagram Video from Village&Co. on Vimeo.

Gebruik in Facebookposts

IAmsterdam, TravelAlberta, Northern Norway gebruiken bijna alleen maar (Instagram) foto’s vanuit hun community op hun Facebookpagina’s. Hier wordt wel een twist aangegeven met bijvoorbeeld een vraag, quote of ‘wistjedatje’.

northnorway user generated content

Repost op Instagram

Cataluyna Experience repost foto’s op Instagram. De hashtag #cataluynaexperience heeft inmiddels content van 614.000 Instagram foto’s. Op de foto wordt subtiel de ‘bron’ weergeven.

catexperience-intsta user generated content

Geef het een prominente plek op je site

Plaats de blogposts op een prominente plek op je website. Generator Hostels doet dit op de hotelpagina’s.
Hierdoor wordt zowel voor de blogger als voor je potentiële gast de content relevant.

cityguide printscreen user generated content

Creëer een aparte site

Uiteraard kun je bij een campagne zoals I am an Athenian van Marketing Greeceeen aparte website inrichten waarop je alle content verzamelt. Uiteraard moet je hierbij wel de traffic naar een apart platform genereren.

athenian2 user generated content

Wat vind jij de beste manier of heb je andere voorbeelden? Share!