• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

I am travel

5 oktober 2015 door Bas Wanrooij

De World Travel & Tourism Counsel (WTTC) is de online campagne “I am travel” gestart. Het gaat over de vrijheid om te reizen. Wereldburgers hebben als toerist het recht om internationale grenzen veilig te passeren; travel freedom. Helaas is dit wereldwijd nog lang niet altijd het geval. De ”I am the world, I am travel” promotievideo is een mooie start om dit doel te kunnen bereiken.

Natuurlijk blijven er grenscontroles bestaan, maar er is een pleidooi gaande om zich naar toeristen en zakenreizigers toe wat gastvrijer op te stellen. De WTTC is ervan overtuigd dat de wereld een betere plek is als we vrijheid om te reizen hebben. De vrijheid om de immense verscheidenheid van onze planeet te kunnen ontdekken en daarvan te kunnen genieten.

85% van de Nederlanders gaat van vakantiegeld op vakantie

Wij Nederlanders zijn ontdekkers en van nature geïnteresseerd in andere culturen. We worden onrustig als we niet overal naartoe kunnen. Van weekendje weg tot een midweek op de camping of een rondreis naar Australië. Het vakantiegeld anno 2015 wordt, volgens onderzoek van ABN Amro, door 85% van de Nederlanders geheel of gedeeltelijk gespendeerd aan een vakantie. Europa is bij 66% van de ondervraagden de vakantiebestemming. De mogelijkheden om online een vakantie samen te stellen en te boeken zijn groter dan ooit.

Bangmakerij

Niet langer zijn traditionele online nieuwsmedia leidend voor een vakantieganger om een vakantie te boeken. Recensies zijn niet altijd betrouwbaar en soms berusten verhalen op toevalstreffers of worden ze het uit hun verband getrokken. Neem Griekenland bijvoorbeeld. In juni en juli genoeg “broodje telegraaf” verhalen over dat je daar niet kunt pinnen bij ATM’s. Ellenlange rijen voor de pinautomaten, lege schappen in de supermarkten of apotheken zonder medicijnen. Bangmakerij.

Happening Now campagne Griekenland
Ik heb er geen toerist over horen klagen en heb zelf tijdens mijn reizen overal in Griekenland geld kunnen pinnen. En niks geen lange rijen voor je op de Griekse eilanden. Gelukkig zijn er genoeg online media die informatief blijven berichten over het vakantieland. Via bijvoorbeeld locals hebben ze laten zien dat het voor toeristen “business as usual” is. Met de mooiste foto’s op social media, maar ook via de online campagne van SETE en Marketing Greece “happening now”. De marketing campagne van het Griekse ministerie van infrastructuur, vervoer en toerisme laat prachtige actuele en eigen beelden zien van toeristen in Griekenland.

Meer Nederlanders naar Griekenland op vakantie

Nog mooier is dat veel vakantiegangers zich niet door deze paniekzaaierij hebben laten (mis)leiden. Natuurlijk wekt zoiets vragen op, maar er gaan dit jaar weer meer Nederlanders op vakantie naar Griekenland dan vorig jaar. Tot en met eind augustus 2015 zijn er 507.000 Nederlanders naar Griekenland op vakantie geweest. Een stijging van 4,8% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar (bron: SETE Intelligence).

Dat dit cijfer nog hoger had kunnen zijn is waar. Eind juni, nadat premier Tsipras het referendum had aangekondigd, stortten de boekingen naar Griekenland bijna volledig in. Van tijdelijke aard zo bleek, want na een nieuw akkoord met de EU eind juli ,werd Griekenland weer volop geboekt. Nederland staat met de 507.000 reizigers in de top vijf van belangrijkste landen voor de Grieken wat toerisme betreft.

Grenzen vervagen

Grenzen vervagen en op onze digitale snelweg al helemaal. Wat nieuwsmedia betreft kun je met een muisklik ook moeiteloos naar de website van een lokale krant surfen in een land. Een second opinion. Online is de doelstelling van “I am travel” al gehaald. Een tip voor destinatiemarketeers: zorg dat het echt is.

Gerelateerde Berichten

  • Vechtdal lanceert online campagne om naamsbekendheid te vergroten

    Het Vechtdal positioneert zich als kinderparadijs en geeft een vakantie weg voor 12 personen via…

  • Topic Travel zoekt online marketeer

    Gespot op de site van Topic Travel. Topic Travel zoekt een online marketeer. De functie: Als…

  • Travel trends 2014 #etravel14

    Tessa aan de Stegge van Cherry Picker heeft de deelnemers op #etravel 14 meegenomen in…

  • Vechtdal lanceert online campagne om naamsbekendheid te vergroten

    Het Vechtdal positioneert zich als kinderparadijs en geeft een vakantie weg voor 12 personen via…

  • Topic Travel zoekt online marketeer

    Gespot op de site van Topic Travel. Topic Travel zoekt een online marketeer. De functie: Als…

  • Travel trends 2014 #etravel14

    Tessa aan de Stegge van Cherry Picker heeft de deelnemers op #etravel 14 meegenomen in…

Categorie: Online advertising, Online PR en branding Tags: #iamtravel, campagne, Nederlandse reizigers, online video, toeristen, travelfreedom, travelmarketing, WTTC, zakenreizigers

Over Bas Wanrooij

Bas Wanrooij is ondernemer vanuit Follow Media en reisspecialist voor Corfu Korfoe Sunshine Holidays. Na een studie HEAO Commerciële Economie heeft hij jarenlang als Marketing Manager gewerkt en ruime ervaring opgedaan in de offline en vooral de online wereld. Op TravelNext blogs over o.a. Greece als destinatie, maar ook duurzaamheid in de (online) reiswereld. Zijn passie voor reizen en Griekenland als vakantiebestemming uit hij dagelijks op de inspirerende website Griekenland.net.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

TripAdvisor Facebook Vakantiebeurs Social Media Expedia mobiel destinatiemarketing TUI reviews travel hotels onderzoek NHTV instagram Google Airbnb reizen Booking.com KLM technologie

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 TravelNext