Hoe kan de gastvrijheidsindustrie nieuwe media inzetten? Dit was het onderwerp van de Masterclass Innovatielab tijdens de vakdag van de Vakantiebeurs. Marco Derksen van Marketingfacts gaf een levendige presentatie met veel cijfers en voorbeelden over de vrijetijdsbranche en reisbranche.
Over Martin van Kranenburg
In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.
[…] Dit blogartikel was vermeld op Twitter door Martin de Boer. Martin de Boer heeft gezegd: RT @sinds1998: Innovatielab | Presentatie Marco Derksen http://bit.ly/i60Gdh via @sinds1998 #social media […]