• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Heidi Sørvig van Visit Sørlandet Noorwegen: waarom #SoMeT15EU nuttig is voor je hele team

18 februari 2015 door Lobke Elbers

Het leiden van een team en het overdragen van kennis aan alle belangrijke spelers binnen dat team kan een uitdagende taak zijn voor elke toeristische organisatie. De sleutel tot succes ligt in hoe goed een team learnings kan delen en samen verder kan ontwikkelen. In de afgelopen vijf jaar heeft Heidi Sørvig, Chief Executive Officer van Visit Sørlandet – Noorwegen, een team van zeven toeristische specialisten in Zuid-Noorwegen geleid.

We hebben Heidi Sørvig gevraagd naar haar ervaringen uit het verleden om te spreken op SoMeTourism en naar de reden van haar keuze om haar hele team mee te nemen naar #SoMeT15EU in Amsterdam op 25 en 26 maart.

Een sociale aanpak

Bij Visit Sørlandet werkt Heidi met een toegewijd team en daarnaast met individuele bedrijven in de hele regio om het toerisme naar de bestemming te bevorderen. Woorden als passie, flexibiliteit, “change-oriented” zijn kenmerkend voor de visie op hun marketing en werkwijze.

“We hebben een platte organisatiestructuur waar iedereen werkt met digitale- en social media vaardigheden op een bepaald niveau,” zegt Sørvig. “Als CEO zijnde, kun je het namelijk niet alleen aan je ‘digitale team’ overlaten om digitaal en social te zijn, je zult betrokken moeten zijn en de gehele organisatie moeten begeleiden in het proces van een digitale en social media georiënteerde aanpak. Er is geen sprake van een middenweg, of een ‘beetje social’ zijn. Sterker nog, als management moet je eigenlijk het meest ‘social’ zijn. ”

Heidi’s keynote tijdens #SoMeT15EU

Sørvig zelf is een SoMeTourism veteraan, nadat zij diverse bekroonde presentaties heeft gegeven op zowel #SoMeT14EU in Rovaniemi (Finland) als tijdens #SoMeT14US in Nashville (Verenigde Staten).

Heidi richt haar keynote op de unieke aanpak die Sørlandet en haar partners hebben gekozen voor hun ‘destinatie marketing’. De campagne genaamd Arena Usus is een waar voorbeeld van hoe bestemmingen succesvol kunnen samenwerken met stakeholders. Sørvig zegt dat van al haar prestaties gericht op het bezoek van Sørlandet, dit de presentatie is waar ze het het meest trots op is. Kijk naar de video over hoe en waarom de campagne van Arena Usus werkt:

Natuurlijk wilden we haar als expert ook een aantal vragen stellen over haar visie op het SoMeTourism event in Amsterdam, op 25 en 26 maart.

Wat is je motivatie om jullie volledige team mee te nemen naar #SoMeT15EU?

Voor onze toeristische organisatie is het een belangrijk onderdeel om gemeenschappelijk kennis op te doen en te delen binnen het team. Wanneer je als organisatie conferenties bijwoont, zijn het normaal gesproken slechts een of twee collega’s die in staat worden gesteld om het event bij te wonen. Dit betekent ook dat de kennis alleen wordt overgedragen aan een of twee collega’s. En dat betekent dat er een ontzettend goed systeem van kennisdeling benodigd is om dit ook over te dragen aan de rest van de teamleden die er niet bij kunnen zijn. Er ontstond vanzelf de behoefte om met het hele team #SoMeTourism15EU bij te wonen, zodat we als team members allemaal tegelijk hetzelfde kunnen “horen en leren”.

Wat hoop je dat deelname aan SoMeT15EU oplevert voor het team?

Eerst en vooral gemeenschappelijke kennis en inzichten. We hebben intern een goed systeem voor informatie-uitwisseling wanneer mensen terugkomen van congressen en evenementen, maar het is altijd beter om mensen iets te leren uit de eerste hand. Ten tweede, en net zo belangrijk, zijn het de ideeën en de motivaties voor het starten van nieuwe projecten. Tenslotte bieden events van SoMeTourism een waardevol netwerk waar het personeel echt iets aan zal hebben door te kunnen praten met andere destinatie marketing organisaties en professionals in de reiswereld. Kortom, ik hoop dat een ieder van hen een aantal nieuwe ideeën met zich mee terug zal brengen vanuit een eigen invalshoek om dit later te kunnen implementeren binnen elk van hun vakgebieden en verantwoordelijkheden.

In 2014 was je onderdeel van twee SoMeTourism conferenties; Rovaniemi en Nashville. Wat is de key-lesson learned vanuit het bijwonen van deze conferenties?

Delen is noodzaak. Ik ben altijd onder de indruk geweest van de wijze waarop kennis wordt gedeeld onder de aanwezigen op deze conferentie. Het is geweldig om te kunnen leren van grotere destinatie marketing organisaties en vervolgens met de keynotes een open gesprek te kunnen voeren over hun belangrijkste lessen en uitdagingen. De nieuwe inzichten die zijn verzameld vanuit zeer praktische case studies hebben mij geholpen en voorzien van nieuwe inzichten in deze belangrijke onderwerpen.

Als je je nog niet hebt geregistreerd, er zijn nog plaatsen beschikbaar om de sessie van Heidi en de andere keynotes bij te wonen tijdens #SoMeT15EU in Amsterdam. Meld je nu aan: SoMeT15EU in Amsterdam.

Gerelateerde Berichten

  • Interview Frank Cuypers: hoe verkoopt Visit Flanders haar bestemming? Preview #SoMeT15EU

    Blogs met exclusieve previews, insights en interviews over #SoMeT15EU in Amsterdam op 25 & 26…

  • SoMeT15EU: we kijken terug en kijken vooruit

    ''Een echt merk is individueel op een persoonlijk niveau," William Bakker - de laatste spreker…

  • De Donald Duck en destinatiemarketing

    Een combi die je niet zo snel zou bedenken. Maar dit jaar bestaat het meest…

Categorie: Destinatiemarketing Tags: #Heidi Sorvig, #SoMeT15EU, Amsterdam, interview

Over Lobke Elbers

Als industry expert in digital en innovatie binnen travel, toerisme en hospitality deelt Lobke haar kennis en inzichten met professionals en business gerelateerd aan de industrie. Als Executive Editor en Director of Community Relations van 2014 – september 2017 bij TravelNext, ontwikkelde zij een Nederlands netwerk van Travel Professionals. In enkele jaren groeide TravelNext van een Nederlandse travelmarketing community naar een gerenommeerd merk en industry platform in travel onder haar supervisie.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. SoMeT15EU: we kijken terug en kijken vooruit, nog 2 weken voor de kick-off - TravelNext schreef:
    11 maart 2015 om 10:41

    […] slide getiteld ‘Marketing = Storytelling’ verwijst naar de presentatie van Heidi Sørvig van Visit Sørlandet waarin ze samen met haar team de huidige bezoekers stimuleert om hun ervaringen te delen […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reviews NHTV Airbnb KLM TUI Vakantiebeurs instagram destinatiemarketing reizen Facebook mobiel hotels Google Social Media travel TripAdvisor Expedia onderzoek Booking.com technologie

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring