• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Investeren in je e-mailnieuwsbrief?

31 januari 2013 door Sanne Bakker

De bovenstaande vraag houdt mij al enige maanden bezig. Gaan wij bij Delft Marketing extra investeren in onze e-mailnieuwsbrief of kunnen we beter inzetten op andere kanalen? Ik zet mijn overpeinzingen op een rij ben benieuwd wat jullie Delft Marketing aanraden.Delft Marketing stuurt c.a. 10 x per jaar een digitale nieuwsbrief ‘Naar Delft’ met daarin de leukste evenementen, arrangementen en activiteiten voor de aankomende periode. Dit is een onderdeel van de middelen die we inzetten ter promotie van Delft. Net zoals de Naar Delft krant, Facebook en een stand op het Haags UITfestival. Allen met het doel een zo groot mogelijk publiek te bereiken en te verleiden Naar Delft te komen.

delft nieuwsbrief

Waar komt onze vraag vandaan?

Sinds de opt-in wetgeving (ontvangers moeten eerst zelf toestemming hebben gegeven voor jouw organisatie hun e-mailadres mag gebruiken) is het voor organisaties minder makkelijk geworden om een e-mailadressenbestand op te bouwen. Ze moeten op een creatievere manier hun bezoekers verleiden om zich te abonneren op de nieuwsbrief. De opt-in regeling heeft op de omvang van onze database een negatief effect gehad, vandaar dat ik ben gaan nadenken: moeten we extra inzetten op de nieuwsbrief? Of kunnen we ons beter richten op andere kanalen?

Wat is de overweging?

Als online marketeer zijn er voor mij een aantal acties die ik moet nemen als ik blijf doorgaan met het zenden van de nieuwsbrief en er meer wil uithalen. Als eerst het vergroten van ons klantenbestand: hiervoor moeten we op een creatieve manier aan e-mailadressen komen. Ten tweede het laten verbeteren van de nieuwsbrief template zodat de nieuwsbrief op een smartphone en tablet ook gebruiksvriendelijk is en mooi weergeven wordt, Uiteraard speelt mee in de overweging: als we dan een groter mailbestand hebben wordt je bereik dan ook groter? Is de openratio van de nieuwsbrief daarbij dan je meetinstrument? De investering is natuurlijk ook het samenstellen van de nieuwsbrief.

Wat wil de consument?

Zit aan de andere kant de consument wel te wachten op informatie over evenementen, arrangementen en tentoonstellingen van verschillende steden via de e-mail? En op mails van hotels waar ze ooit geboekt hebben, van tijdschriften waar ze abonnee van zijn, van goede doelen, van theaters? Ja, zelfs mijn sportvereniging mailt me regelmatig een nieuwsbrief. Ik vraag mij ten zeerste af of consumenten al dat nieuws wel willen ontvangen.

Nieuwsbrief vs. social media

Persoonlijk haal ik mijn uitjes niet uit een e-nieuwsbrief, maar meer via Twitter en Facebook. Maar geldt dat voor iedereen? 
Nee, er zijn ook veel mensen die toch graag een nieuwsbrief naar zich toe gemaild krijgen en daar hun inspiratie vandaan halen voor een vakantie of een uitje. En dat maakt de keuze om wel of niet te investeren er voor veel organisaties niet makkelijker op.

Ik ben ontzettend benieuwd hoe jij hier tegenover staat. Laat vooral je reactie achter in de comments en help me een keuze te maken: wel of geen nieuwsbrief?

Gerelateerde Berichten

  • De kracht van E-mail Marketing

    E-mail marketing is een krachtige tool om bezoekers naar je site te trekken. Voor relatief lage…

  • Een nieuwsbrief versturen? Wat en wanneer?

    Hoe gebruikt Nederland e-mail in het jaar 2015? De vraag die centraal stond in het Nationaal…

  • Event driven e-mail marketing volgens Conrad

    Post purchase e-mail campagne Conrad Na een korte introductie van Mick Lodder die de zaal…

Categorie: Destinatiemarketing, E-mailmarketing Tags: e-mail, E-mailmarketing

Over Sanne Bakker

Op projectbasis wil ik bedrijven in de leisure & hospitality branche adviseren bij hun e-commmerce strategie en voor hen online marketing werkzaamheden coördineren en uitvoeren. Mijn specialisme is hierbij e-mail & content marketing maar ook voor all-round ondersteuning ben ik beschikbaar. Als freelancer wil ik voornamelijk actief in de leisure & hospitality branche zijn wat past bij mijn HBO opleiding Vrijetijdsmanagement. De afgelopen 8 jaar heb ik mij gespecialiseerd in de e-commerce & online marketing en dat komt goed uit gezien 65% van alle boekingen online gemaakt worden. Voorheen was ik werkzaam als E-Commerce Manager bij WestCord Hotels (2013-2015) en Online Marketing Consultant bij Delft Marketing (2010-2013).

Lees Interacties

Trackbacks

  1. E-mailmarketing, hoe haal je het maximale er uit: de inschrijfprocedure - TravelNext schreef:
    27 maart 2013 om 15:09

    […] Femke Marcar loopt e-mailmarketing tegen de grenzen van het glazen plafond aan en Sanne Bakker vroeg zich al af of ze bij Delft Marketing nog extra moeten investeren in e-mailmarketing of beter op een ander […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

NHTV Facebook Vakantiebeurs TripAdvisor onderzoek instagram travel TUI Google reviews destinatiemarketing Booking.com Social Media hotels Expedia reizen Airbnb KLM technologie mobiel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring