• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Inzet van content is grote kans voor Griekenland

12 december 2013 door Bas Wanrooij

Griekenland heeft een flinke inhaalslag te maken als het gaat om online informatie voor toerisme. Uit een studie van Oxford Economics “The Impact of Online Content on European Tourism” [PDF Warning] blijkt dat de online content van Griekse websites slechts 10% ondersteund van alle inkomende toeristen in het land. Het gemiddelde in de Europese Unie ligt op 49%. Het antwoord? De inzet van content!

Griekenland spant de kroon

Ook landen als Italië (26%) en Spanje (43%) hebben hier nog mogelijkheden om lokaal flink te verbeteren en hiermee ook arbeidsplaatsen te creëren. Maar Griekenland spant wel de kroon, het aantal boekingen dat wordt gerealiseerd via Griekse websites is dan ook slechts 5% van het totaal aantal vakanties. En dit terwijl dus ook maar 10% online zocht op de Griekse sites naar informatie. 45% van alle zoekopdrachten voor Griekenland zijn cultuurgerelateerd volgens het onderzoek wat mede mogelijk is gemaakt door Google.

Meer content

Meer content over deze culturele bezienswaardigheden in Griekenland, op Griekse websites, zou alleen al kunnen zorgen voor extra werkgelegenheid. Verwachtingen uit het onderzoek op de lange termijn zijn 50.000 extra arbeidsplaatsen in het land door de inzet van content. De heer Dionisis Kolokotsas, Public Publicy Manager bij Google, noemde dat 68% van de toeristen naar informatie zoekt online voor men op vakantie gaat. Maar liefst 42% gebruikt het internet ook tijdens hun vakantie.

Chios is een voorbeeld van hoe het kan

Het Griekse eiland Chios is een voorbeeld van hoe het zou moeten. Ze hebben een uitgebreide website met veel content, zijn actief op sociale media en hebben een eigen app in Google Play. Ze spelen dus niet alleen in op de behoefte van informatie voor men op vakantie gaat, maar ook tijdens hun vakantie in de vorm van een handige app van het eiland.

Credits afbeelding: Griekenland.net

Gerelateerde Berichten

  • Google helpt Griekenland online

    Toerisme is voor Griekenland enorm belangrijk. Zo’n 20% van de bevolking werkt in de toeristische…

  • Griekenland bezienswaardigheden online
    Griekse musea virtueel online en met WiFi

    Griekenland is druk bezig om online, met name, de culturele bezienswaardigheden van het land beter…

  • William Bakker: Waarom destinatiemarketing 'social at the core' dient te zijn

    William Bakker is strateeg bij Think! Social Media. In zijn presentatie tijdens TravelNext gaat hij…

Categorie: Destinatiemarketing, E-commerce, Social media, Trends

Over Bas Wanrooij

Bas Wanrooij is ondernemer vanuit Follow Media en reisspecialist voor Corfu Korfoe Sunshine Holidays. Na een studie HEAO Commerciële Economie heeft hij jarenlang als Marketing Manager gewerkt en ruime ervaring opgedaan in de offline en vooral de online wereld. Op TravelNext blogs over o.a. Greece als destinatie, maar ook duurzaamheid in de (online) reiswereld. Zijn passie voor reizen en Griekenland als vakantiebestemming uit hij dagelijks op de inspirerende website Griekenland.net.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Google helpt Griekenland online - TravelNext schreef:
    17 maart 2015 om 08:51

    […] Slechts 10% van de internationale toeristen boekt hun vakantie via een website in Griekenland. Al eerder schreven we over de online kansen voor de Grieken. Google helpt in Griekenland kleinere ondernemers in de reisbranche om zich online beter te […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reviews TripAdvisor travel KLM Social Media Google onderzoek hotels mobiel Expedia NHTV technologie Airbnb destinatiemarketing Vakantiebeurs Facebook reizen TUI instagram Booking.com

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring