Dat de wereld gisteren met ingehouden adem de presentatie van Apple bekeek is een waarheid als een koe. En daar is hij dan: de nieuwe iPhone. De iPhone 5 kent veel vernieuwingen in de technologie en we kunnen natuurlijk niet wachten om het nieuwste lid van de Apple-familie vast te houden en te testen. maar NFC, daar doen ze bij Apple nog even niet aan, zegt Phill Schiller Senior VP Marketing bij Apple.
NFC
Eerder deze zomer schreef ik een blog over NFC (kort voor Near Field Communication) in de reisbranche. Ik beschreef de voordelen van NFC voor de branche en welke obstakels er nog liggen voor NFC om door te breken. In dat doorbreken is het natuurlijk van belang dat alle smartphones worden voorzien van een NFC chip die het mogelijk maakt om te communiceren met een andere chip of een ontvanger. Zo kun je betalen met een NFC-chip maar kun je ook bijzondere of interessante content op de smartphone tonen.
Vele smartphones beschikken al over een NFC-chip. Blackberry, HTC en Samsung toestellen kunnen al gebruik maken van de technologie en de nieuwe iPhone was vanzelfsprekend de volgende op rij. En laat nou net die nieuwste iPhone 5 niet beschikken over die NFC-chip.
Passbook
In plaats van NFC maakt Apple gebruik van Passbook. Schiller geeft aan zijn twijfels te hebben bij de NFC-techniek en dat Passbook aan vrijwel alle eisen kan voldoen die klanten vandaag de dag hebben. Zo kun je met de Passbook-app boardingpasses en tickets opslaan en gebruiken als virtueel ticket dat gescand kan worden.
Mocht je geïnteresseerd zijn in wat de nieuwe iPhone allemaal te bieden heeft, Marketingfacts heeft een liveblog bijgehouden tijdens het event gister.
En dat liveblog kun je hier vinden: http://www.marketingfacts.nl/berichten/iphone-5-lancering-de-liveblog/ 😉
Haha, laat ik die nou net vergeten zijn! 😉
Dank je wel, Gitta