Vandaag is het weer begonnen: de grootste (online) toerismebeurs ter wereld, de ITB Berlin (Internationale Toerisme Beurs Berlijn) van 4 tot 8 maart. Er worden rond 10.000 exposanten verwacht die 180 landen vertegenwoordigen op de beurs. Dit jaar is Mongolië het partnerland van de ITB. De ontwikkelingen op het gebied van de allergrootste en meest invloedrijke trends zoals de sharing economy, (ontstaan dankzij de revoluties in technologie land) zullen op de beurs uitgelegd en geanalyseerd worden.

TravelNext is net als vorig jaar ook dit jaar weer vertegenwoordigd op de ITB Berlijn. Alexander Lamprecht zal gedurende de ITB op 5 en 6 maart namens TravelNext reporter zijn op de beurs. Gedurende het ITB congres (ook wel de ITB Think Tank genoemd) wordt ingegaan op toonaangevende vraagstukken zoals:

  • Hoe boeken reizigers online en wat moeten marketeers daar nog van weten?
  • SEO in toerisme:  noodzakelijke investering of loze belofte 2.0?

ITB 2015 topics:

  • Travel e-commerce
  • Next generation hotel marketing
  • Social Media: mobiele marketing en ROI
  • De hotelkamer van de toekomst
  • Megatrend: Sharing Economy
  • eBay als kanaal voor de hotel industrie
  • De rol van YouTube in toerisme
  • Destinatievideo’s die werken

Ook zijn een aantal sessies via livestream terug te volgen.

Volg TravelNext tijdens de ITB

Natuurlijk zijn wij tijdens de beurs te volgen. Houd op twitter de hashtag #travelnext in de gaten. Zo kun je Alexander @ALectury ook tijdens de beursdagen laten weten waar jij graag iets van wilt weten.

Dus vragen, of info? #travelnext dus.