Eurotours, een grote touroperator uit Oostenrijk, introduceert zijn online reisbureau Just Away op de Nederlandse markt. De nieuwkomer biedt voornamelijk korte vakanties aan, voor mensen die nog niet weten waar ze precies naartoe willen.
Daarmee heeft Just Away veel weg van TravelBird. Het Nederlandse reisbedrijf, dat zijn vleugels met groeigeld van de Samwers verder uitslaat, mikt ook op korte vakantiegangers met een latente vraag. Ook visueel laat Justaway.nl zich goed met Travelbird.nl vergelijken.
Eurotours
Een belangrijk verschil is echter dat Just Away samenwerkt met slechts één touroperator: moederbedrijf Eurotours, dat al sinds 1980 bestaat. Dankzij de kwantumkorting van ‘de grootste incoming touroperator van Midden-Europa’ kan Just Away vakanties naar eigen zeggen tegen scherpe prijzen aanbieden. Behalve themavakanties, die tweewekelijks wisselen, biedt het reislabel ook een vast aanbod in verschillende categorieën.
Travel by inspiration
Zorgvuldig geselecteerde reizen, bijzondere extra’s en topprijzen tellen op tot ’travel by inspiration’ (zie de afbeelding hierboven), aldus Just Away. Het aanbod is zowel ingedeeld in bestemmingen als in acht gedefinieerde doelgroepen, waaronder ‘bergvrienden’ en ‘levensgenieters’. Een woordvoerder wijst Twinkle specifiek op de ‘inspirator-functie’ op Justaway.nl. ‘Hier kun je door, middel van het verplaatsen van illustraties, heel makkelijk uitzoeken welke reis precies bij je past.’
RTL Just Away
Just Away werd al in Duitsland en Polen gelanceerd. Eurotours maakt werk van de introductie van het label in Nederland, getuige een samenwerking met RTL; de komende elf zondagmiddagen zendt RTL4 het gesponsorde programma RTL Just Away uit, waarin het aanbod van de nieuwkomer centraal staat.