• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Kampeerstartup ontwikkelt ‘natuur in een flesje’

19 oktober 2017 door Dylan Cinjee

De Nederlandse kampeerstartup Campspace lanceert de buitenlucht-parfum Remember via Kickstarter. Geen chemische namaak buitenlucht die je in je stopcontact steekt, maar echt de geur die jouw tentje binnendringt als je ‘m op de vroege morgen openritst. “Voor die momenten dat je niet naar buiten kan, brengen wij het buitenleven bij jouw huis naar binnen” zegt Merijn Straathof, bedenker van de geur.

Het bedrijf achter de parfum is Campspace.com, een Nederlandse kampeerstartup die het stoffige imago van kamperen wil veranderen. “Kamperen is zoveel meer dan animatieteams en 300 symmetrisch geparkeerde caravans. Het haalt je uit de dagelijkse sleur van digitale prikkels. Laat deze geur een herinnering zijn om, als het kan, lekker naar buiten te gaan.” aldus Straathof. Via Campspace.com kan iedereen met een stukje buitenruimte deze verhuren als kampeerplek. Het platform verbindt hiermee mensen die hun wereld willen delen, met mensen die meer van de wereld willen zien.

Remember

De kracht van parfums is dat ze herinneringen kunnen oproepen. Daarom is er gekozen voor de naam Remember. Met deze lucht wil Campspace mensen niet alleen oude herinneringen laten ophalen, maar ook stimuleren om nieuwe herinneringen te creëren. Het parfum is gemaakt op basis van Geosmine. Een organische verbinding waarvan de meeste mensen nog nooit gehoord hebben. De neus herkent het echter direct. De naam Geosmine is afgeleid van de Griekse woorden voor ‘aarde’ en ‘geur’. Het draagt bij aan het natuurlijke aroma dat vrijkomt bij een regenbui na een lange periode van droogte. ‘Om de geur compleet te maken hebben we deze gemengd met stukken cederhout en verse bloesem.’ vertelt Jorg Hempenius van Iscent, het brein achter de parfum.

Travel sleeve

De geur is verpakt in een glazen fles en kan door middel van het label en de bijgeleverde s-haak overal worden opgehangen. Voor wie de buitenlucht mee op pad wil nemen, is een travel sleeve toegevoegd aan de verpakking. ‘We hebben er alles aan gedaan om een verpakking te ontwikkelen die het buitengevoel maximaal versterkt.’ vertelt Annemarie Kleven van Houdbaar design, verantwoordelijk voor de naam en het verpakkingsconcept.

Gerelateerde Berichten

  • Favoroute ontwikkelt zich tot een BBC platform met reisgidsen

    Favoroute is het eerste reisplatform dat met verschillende reisorganisaties samenwerkt en heeft zich hierdoor ontwikkeld tot…

  • 40 Travel Startups om in de gaten te houden

    Het is druk in startupland. Al jaren, maar ook anno 2015 lijkt de stroom aan…

  • Campagne preview: zo ontwikkelt VisitBrabant een toeristische bestemming voor de toekomst

    VisitBrabant lanceerde vanmiddag de splinternieuwe campagne waarvoor zo'n 100 influencers worden ingezet, getarget wordt op…

Categorie: Startups

Over Dylan Cinjee

Dylan Cinjee is de Community Manager bij TravelNext.nl. Daarnaast werkt hij al enkele jaren als redacteur bij vakblad TravelPro en Business Traveller Nederland. “De reisbranche is enorm dynamisch en staat nooit stil. Elke dag is weer een nieuwe uitdaging, je weet nooit wat er kan gebeuren. Bestemmingen komen en gaan, innovaties volgen elkaar op en de startups schieten als paddenstoelen uit de grond. TravelNext is daarom een mooie toevoeging aan ons portfolio.”

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
RED Online Marketing
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

TUI Facebook Social Media technologie Airbnb instagram KLM reizen TripAdvisor Google Expedia reviews travel NHTV mobiel destinatiemarketing Booking.com onderzoek hotels Vakantiebeurs

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2022 TravelNext