De Nederlandse kampeerstartup Campspace lanceert de buitenlucht-parfum Remember via Kickstarter. Geen chemische namaak buitenlucht die je in je stopcontact steekt, maar echt de geur die jouw tentje binnendringt als je ‘m op de vroege morgen openritst. “Voor die momenten dat je niet naar buiten kan, brengen wij het buitenleven bij jouw huis naar binnen” zegt Merijn Straathof, bedenker van de geur.

Het bedrijf achter de parfum is Campspace.com, een Nederlandse kampeerstartup die het stoffige imago van kamperen wil veranderen. “Kamperen is zoveel meer dan animatieteams en 300 symmetrisch geparkeerde caravans. Het haalt je uit de dagelijkse sleur van digitale prikkels. Laat deze geur een herinnering zijn om, als het kan, lekker naar buiten te gaan.” aldus Straathof. Via Campspace.com kan iedereen met een stukje buitenruimte deze verhuren als kampeerplek. Het platform verbindt hiermee mensen die hun wereld willen delen, met mensen die meer van de wereld willen zien.

Remember

De kracht van parfums is dat ze herinneringen kunnen oproepen. Daarom is er gekozen voor de naam Remember. Met deze lucht wil Campspace mensen niet alleen oude herinneringen laten ophalen, maar ook stimuleren om nieuwe herinneringen te creëren. Het parfum is gemaakt op basis van Geosmine. Een organische verbinding waarvan de meeste mensen nog nooit gehoord hebben. De neus herkent het echter direct. De naam Geosmine is afgeleid van de Griekse woorden voor ‘aarde’ en ‘geur’. Het draagt bij aan het natuurlijke aroma dat vrijkomt bij een regenbui na een lange periode van droogte. ‘Om de geur compleet te maken hebben we deze gemengd met stukken cederhout en verse bloesem.’ vertelt Jorg Hempenius van Iscent, het brein achter de parfum.

Travel sleeve

De geur is verpakt in een glazen fles en kan door middel van het label en de bijgeleverde s-haak overal worden opgehangen. Voor wie de buitenlucht mee op pad wil nemen, is een travel sleeve toegevoegd aan de verpakking. ‘We hebben er alles aan gedaan om een verpakking te ontwikkelen die het buitengevoel maximaal versterkt.’ vertelt Annemarie Kleven van Houdbaar design, verantwoordelijk voor de naam en het verpakkingsconcept.