Alle kennis is nu voor (bijna) iedereen beschikbaar met één muisklik. De invloed van web 3.0 (het sociale web) neemt nog iedere dag toe. Hoe zorg je dat je als persoon of bedrijf in de reisbranche de ontwikkelingen snapt en de samenhang ziet? Wat kun je ermee? De ontwikkelingen snappen betekent dat je overzicht moet hebben over het totaal.

Een leidraad, een boek of cursus kan dit bieden: ook inzicht bieden wat de consequenties en risico’s zijn van geen internet.

eMarketing To Go! met kennis uit de online reiswereld

Robbert Dijkgraaf (president van de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen) had het in 2011 al over het ‘Grote Vergeten’ en wees erop dat je zonder feitenkennis ook geen creativiteit en innovatie kunt hebben.

Daarom verschijnt er, met inbreng van zeven van onze bloggers en tien andere e-marketing specialisten, deze week het boek “eMarketing To Go!. Online cursussen zijn handig en fantastisch, maar net als bij het jaarboek van MarketingFacts zien we dat gedrukte uitgaven hun eigen waarde hebben bij training en scholing.

De totale basis van het internet snappen

De online ontwikkelingen gaan snel en al gauw zie je door de bomen het bos niet meer. Op de eerste uitgave van Social Media-To-Go zijn veel positieve reacties gekomen en ook (terechte) aanvullingen en verbeteringen. Die worden nu verwerkt. Er blijkt echter ook behoefte aan de totale basis: het ontstaan van internet, uitleg over browsers, search, cookies, domeinnamen en de ‘misbaarheid’ van internet: de afhankelijkheid.

In deze uitgave eMarketing-To-Go is er aandacht voor URL’s, websites, monitoring, promotie, betaalsystemen en wetgeving. Op een praktische en bruikbare manier worden de commerciële mogelijkheden speciaal voor de gebieden toerisme, recreatie en hospitality in Nederland behandeld.

‘’We weten steeds beter hoe en waar we kennis kunnen vinden maar als gevolg daarvan zit er steeds minder kennis in ons hoofd’’ Psycholoog Betsy Sparrow

Ook in deze Google-tijd: een bepaald niveau aan kennis is nodig om ook te weten wat je wilt googelen en hoe dat te beoordelen. De inhoud van de uitgave is mede opgezet aan de hand van de ervaringen met eMarketing en Internet cursussen aan de NHTV in Breda: welke kennis hebben studenten nodig en wat ontbreekt daaraan? Op de NHTV wordt dit boek dan ook gebruikt. Bij de uitgave is ook een complete les- en toetsmodule beschikbaar. De praktische bruikbaarheid staat voorop; het theoretische gedeelte is beperkt en ondersteunend aan de praktijk. Waar het Jaarboek MarketingFacts actuele cijfers en cases geeft, biedt dit boek de kennis die nodig is om deze te kunnen interpreteren en ook grip te krijgen op social media. 

Gratis exemplaren

TravelNext heeft een aantal exemplaren van “eMarketing-To-Go!” ter beschikking om weg te geven. De auteurs willen het werk graag zo praktisch en actueel mogelijk houden; daarom zijn alle bijdragen en opmerkingen welkom. Wil je een (korte) bijdrage leveren aan deze uitgave boeken of deze eens kritisch lezen en vervolgens van opbouwend commentaar voorzien, stuur dan even een mailtje naar info@travelnext.nl. Er zijn 5 gratis exemplaren beschikbaar voor ‘meedenkers’. Natuurlijk is de uitgave ook gewoon verkrijgbaar bij EduPlaza en later bij Bol.

2015-09-17 10.37.01 (1)