• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Kennis To Go: auteurs van TravelNext lanceren boek eMarketing To Go!

23 september 2015 door Redactie TravelNext

Alle kennis is nu voor (bijna) iedereen beschikbaar met één muisklik. De invloed van web 3.0 (het sociale web) neemt nog iedere dag toe. Hoe zorg je dat je als persoon of bedrijf in de reisbranche de ontwikkelingen snapt en de samenhang ziet? Wat kun je ermee? De ontwikkelingen snappen betekent dat je overzicht moet hebben over het totaal.

Een leidraad, een boek of cursus kan dit bieden: ook inzicht bieden wat de consequenties en risico’s zijn van geen internet.

eMarketing To Go! met kennis uit de online reiswereld

Robbert Dijkgraaf (president van de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen) had het in 2011 al over het ‘Grote Vergeten’ en wees erop dat je zonder feitenkennis ook geen creativiteit en innovatie kunt hebben.

Daarom verschijnt er, met inbreng van zeven van onze bloggers en tien andere e-marketing specialisten, deze week het boek “eMarketing To Go!. Online cursussen zijn handig en fantastisch, maar net als bij het jaarboek van MarketingFacts zien we dat gedrukte uitgaven hun eigen waarde hebben bij training en scholing.

De totale basis van het internet snappen

De online ontwikkelingen gaan snel en al gauw zie je door de bomen het bos niet meer. Op de eerste uitgave van Social Media-To-Go zijn veel positieve reacties gekomen en ook (terechte) aanvullingen en verbeteringen. Die worden nu verwerkt. Er blijkt echter ook behoefte aan de totale basis: het ontstaan van internet, uitleg over browsers, search, cookies, domeinnamen en de ‘misbaarheid’ van internet: de afhankelijkheid.

In deze uitgave eMarketing-To-Go is er aandacht voor URL’s, websites, monitoring, promotie, betaalsystemen en wetgeving. Op een praktische en bruikbare manier worden de commerciële mogelijkheden speciaal voor de gebieden toerisme, recreatie en hospitality in Nederland behandeld.

‘’We weten steeds beter hoe en waar we kennis kunnen vinden maar als gevolg daarvan zit er steeds minder kennis in ons hoofd’’ Psycholoog Betsy Sparrow

Ook in deze Google-tijd: een bepaald niveau aan kennis is nodig om ook te weten wat je wilt googelen en hoe dat te beoordelen. De inhoud van de uitgave is mede opgezet aan de hand van de ervaringen met eMarketing en Internet cursussen aan de NHTV in Breda: welke kennis hebben studenten nodig en wat ontbreekt daaraan? Op de NHTV wordt dit boek dan ook gebruikt. Bij de uitgave is ook een complete les- en toetsmodule beschikbaar. De praktische bruikbaarheid staat voorop; het theoretische gedeelte is beperkt en ondersteunend aan de praktijk. Waar het Jaarboek MarketingFacts actuele cijfers en cases geeft, biedt dit boek de kennis die nodig is om deze te kunnen interpreteren en ook grip te krijgen op social media. 

Gratis exemplaren

TravelNext heeft een aantal exemplaren van “eMarketing-To-Go!” ter beschikking om weg te geven. De auteurs willen het werk graag zo praktisch en actueel mogelijk houden; daarom zijn alle bijdragen en opmerkingen welkom. Wil je een (korte) bijdrage leveren aan deze uitgave boeken of deze eens kritisch lezen en vervolgens van opbouwend commentaar voorzien, stuur dan even een mailtje naar info@travelnext.nl. Er zijn 5 gratis exemplaren beschikbaar voor ‘meedenkers’. Natuurlijk is de uitgave ook gewoon verkrijgbaar bij EduPlaza en later bij Bol.

2015-09-17 10.37.01 (1)

Gerelateerde Berichten

  • Basiskennis over social media is hard nodig! Social Media To Go

    Social media is de kern van online communicatie geworden en elke dag zijn we daarvan…

  • 47% van de marketeers vindt zijn online kennis te beperkt

    Recent onderzoek van NIMA toont aan dat bijna de helft van de Nederlandse marketeers (47%)…

  • TravelNext gaat verder als gezamenlijk initiatief van NHTV en Reiswerk

    TravelNext, hét platform voor (digitale) marketing in de reis- en gastvrijheidsindustrie, gaat vanaf 8 oktober…

  • Basiskennis over social media is hard nodig! Social Media To Go

    Social media is de kern van online communicatie geworden en elke dag zijn we daarvan…

  • 47% van de marketeers vindt zijn online kennis te beperkt

    Recent onderzoek van NIMA toont aan dat bijna de helft van de Nederlandse marketeers (47%)…

  • TravelNext gaat verder als gezamenlijk initiatief van NHTV en Reiswerk

    TravelNext, hét platform voor (digitale) marketing in de reis- en gastvrijheidsindustrie, gaat vanaf 8 oktober…

Categorie: E-commerce Tags: Corne Dijkmans, emarketing, Emarketing To Go, internet, jeroen vinkesteijn, NHTV, TravelNext

Over Redactie TravelNext

Lees Interacties

Reacties

  1. Steven Brok zegt

    25 september 2015 om 10:53

    Graag geef ik me op voor een exemplaar om daar eens kritisch naar te kijken en zo ook van te leren.
    Ik hoor het graag van jullie.

    Met vriendelijke groet

    Steven Brok

    • Lobke Elbers zegt

      25 september 2015 om 17:27

      Dag Steven,

      Leuk dat je jouw mening en feedback wilt geven.
      We zorgen dat er een exemplaar naar je toe komt.

      Mail je je gegevens even naar info@travelnext.nl?

      Alvast een fijn weekend.

      Groet,

      Lobke

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

hotels Google Booking.com reizen onderzoek TripAdvisor instagram Facebook technologie Expedia mobiel Airbnb NHTV TUI Vakantiebeurs destinatiemarketing Social Media KLM travel reviews

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring