• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

KLM brengt unieke oplossingen voor de luchtvaart met AI

5 juni 2018 door Dylan Cinjee

KLM en The Boston Consulting Group (BCG) kondigen de lancering van een unieke samenwerking aan. Dit partnerschip is gericht op het verbeteren van wereldwijde luchtvaartactiviteiten door het aanjagen van groei, het versnellen van innovatie en het stroomlijnen van allerlei activiteiten die komen kijken bij het uitvoeren van vluchten. Doel hiervan is te kunnen voldoen aan de vraag van klanten wereldwijd.

Deze samenwerking is de eerste keer dat een toonaangevend luchtvaartbedrijf de handen ineenslaat met een gerenommeerd adviesbureau om een nieuwe dienst op de markt te zetten: een gezamenlijk ontwikkeld systeem op basis van kunstmatige intelligentie met geïntegreerde en bewezen maatwerk oplossingen.

De afgelopen 18 maanden hebben KLM en BCG de krachten gebundeld vanuit de gemeenschappelijke overtuiging dat de operatie rondom het uitvoeren van vluchten als een kostenplaats met een zuiver uitvoerende rol inmiddels tot het verleden behoort. In een omgeving die steeds complexer en drukker wordt, biedt een solide operatie in toenemende mate een concurrentievoordeel. KLM heeft de ambitie om hierin voorop te blijven lopen.

In dit KLM-BCG partnership zijn teams ingezet met medewerkers van KLM Operations Decision Support en eerstelijnsmedewerkers uit de operatie, samen met de luchtvaart consultants van BCG en leden van BCG Gamma (een onderdeel gespecialiseerd in Artificial Intelligence & Advanced Analytics met ruim 450 data scientists, data ingenieurs en software ontwikkelaars). Deze samenwerking heeft een state-of-the-art-oplossing tot stand gebracht op basis van kunstmatige intelligentie, machine learning en geavanceerde optimalisatie, die alle elementen van het uitvoeren van een operatie bestrijkt.

Deze tools ondersteunen luchtvaartmaatschappijen bij het nemen van de meest complexe beslissingen over hun vloot, bemanning, gronddiensten en netwerken. De focus ligt hierbij op het afbreken van de silo’s tussen deze afdelingen, of het hier nu gaat om strategische langetermijnvragen of om een verbetering van disruption management op de dag zelf. Dit vergt een diepgaand inzicht in en optimalisering van de wisselwerking tussen kosten, operationele prestaties, klanttevredenheid en werknemersbetrokkenheid. De eerste reeks oplossingen wordt al met succes toegepast bij KLM. En nu zijn KLM en BCG gereed om deze service gezamenlijk op de markt te brengen in de wereldwijde luchtvaartindustrie.

“Ik ben heel blij met de samenwerking met BCG. We delen de visie dat operating als een kostenplaats met een zuiver uitvoerende rol echt tot het verleden behoort. Voor KLM vormt dit partnerschap bovendien een belangrijk onderdeel van onze digitale strategie die we de afgelopen jaren hebben uitgestippeld en een wezenlijke stap binnen ons streven de meest klantvriendelijke, innovatieve en effectieve netwerkvervoerder te worden. In de dynamische luchtvaartindustrie is succes vooral weggelegd voor die bedrijven die erin slagen goede strategische partnerschappen aan te gaan waarin innovatie, groei en klantwaarde centraal staan.” – René de Groot, Chief Operating Officer of KLM

“Met de aankondiging van vandaag komen twee visionaire industrieleiders samen. Industrieleiders met een bewezen staat van dienst voor wat betreft innovatie, die elkaar op het gebied van bedrijfscultuur naadloos aanvullen. We werken al jarenlang samen met KLM. Ons partnerschap biedt beide bedrijven groeimogelijkheden en biedt klanten wereldwijd een unieke meerwaarde. Daarnaast geeft onze samenwerking de luchtvaartindustrie een krachtige impuls op het gebied van innovatie.” – Nicolas Boutin, Head of BCG’s Airline practice

In 2017 vervoerde KLM een recordaantal van 32,7 miljoen passagiers op rechtstreekse vluchten naar 165 bestemmingen aan boord van een moderne vloot bestaande uit meer dan 160 toestellen. De luchtvaartmaatschappij heeft wereldwijd ruim 32.000 mensen in dienst. De totale KLM Groep vervoerde meer dan 41 miljoen passagiers in 2017. Naast KLM bestaat de KLM Groep uit KLM Cityhopper, Transavia en Martinair. Het netwerk van KLM verbindt Nederland met alle belangrijke economische regio’s ter wereld en is een drijvende motor van de Nederlandse economie.

Gerelateerde Berichten

  • TravelNieuws: KLM gaat stapje verder in AI met customer service via social

    KLM neemt de volgende stap in social service, waarbij getest wordt met Artificial Intelligence om consumentenvragen…

  • KLM lanceert eigen podcast over unieke reiservaringen

    KLM heeft de Engelstalige podcast, ‘The Journey’ gelanceerd. In elke episode staat één reis centraal…

  • KLM Cityguide: Nieuwe social actie van KLM

    Vandaag bracht KLM een e-mailing naar buiten over hun nieuwe Cityguides. Met deze kLM Cityguide…

Categorie: Technologie, TravelNieuws, Trends

Over Dylan Cinjee

Dylan Cinjee is de Community Manager bij TravelNext.nl. Daarnaast werkt hij al enkele jaren als redacteur bij vakblad TravelPro en Business Traveller Nederland. “De reisbranche is enorm dynamisch en staat nooit stil. Elke dag is weer een nieuwe uitdaging, je weet nooit wat er kan gebeuren. Bestemmingen komen en gaan, innovaties volgen elkaar op en de startups schieten als paddenstoelen uit de grond. TravelNext is daarom een mooie toevoeging aan ons portfolio.”

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

TripAdvisor TUI NHTV technologie Expedia Vakantiebeurs Google Facebook onderzoek Airbnb hotels travel destinatiemarketing Booking.com KLM Social Media reviews mobiel reizen instagram

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring