Is het een spel, een “beleving”, wat tegenwoordig alles is en/of moet zijn, of een manier om e-mailadressen te verzamelen? KLM Dream Destinations geeft je de mogelijkheid om, elke week, 2 vliegtickets naar je droombestemming te winnen. Je kiest een bestemming (land) op een wereldkaart en je geeft vervolgens aan waarom deze bestemming het helemaal is! Voer je e-mailadres op en KLIK! Met 140 karakters vertel je waarom, juist deze bestemming. Tevens heb je daarna ruimte om ook nog specifiek een regio of plaats in te geven.

KLM Dream Destinations, screenshot

Socialmedia component
Op zich niet zo bijzonder. Het leuke is dat je kunt zien wie er bijvoorbeeld per land al een bestemming gekozen heeft. En welk land het populairst is (top 5). Personen poppen ad random op met hun naam als een soort wolkje, denk ik. Hierdoor zie je dat er echte mensen zijn die ook al hebben meegedaan.  Uiteraard zit er een socialmedia component in. Je foto wordt ingeladen vanuit Facebook. Hyves en/of linked in wordt niet gefaciliteerd. Waarschijnlijk is het geheel in Amerika ontwikkeld. Verder kunnen vrienden uitgenodigd worden maar dat hoeft niet! Je motivatie voor het land van je keuze komt op je Facebook wall. In mijn geval: “I ♥ Costa de la Luz or Valencia”.  Er wordt standaard een stukje KLM promotie tekst aan toegevoegd.

Het is me niet geheel duidelijk op basis waarvan er elke week een winnaar is. Heb ik niet terug kunnen vinden. Als we kijken naar de eerder genoemde top 5 van dit moment (dream destinations), dan staat de VS op 1, Australië op 2 en Japan op 3. Het land waarop ik heb “gestemd”, Espana, staat 16e. Je ziet dus ook de ranking van jouw voorkeur in het totaal. Wat grappig is: je kunt van de eerste 6, per topbestemming op de naam/foto klikken van een echt Facebook iemand om zijn of haar profiel te zien.

KLM Dream Destinations, ranking

Er is geen twitter koppeling (juist zo’n leuk vliegend vogeltje) en er wordt geen bevestigingsmail gestuurd. Een gemiste kans? Of juist minder vervelend? Het echte doel lijkt het verzamelen van “vind ik leuk” reacties. Inmiddels zo’n 73.269 mensen hebben dit gedaan op de KLM Facebook pagina. Waar moet dit naar toe? Geen idee, kies zelf je favoriete bestemming en vergeet ‘m niet te delen met je vrienden…

http://dreamworlddestinations.com