• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

KLM Dream Destinations

1 oktober 2010 door Martin van Kranenburg

Is het een spel, een “beleving”, wat tegenwoordig alles is en/of moet zijn, of een manier om e-mailadressen te verzamelen? KLM Dream Destinations geeft je de mogelijkheid om, elke week, 2 vliegtickets naar je droombestemming te winnen. Je kiest een bestemming (land) op een wereldkaart en je geeft vervolgens aan waarom deze bestemming het helemaal is! Voer je e-mailadres op en KLIK! Met 140 karakters vertel je waarom, juist deze bestemming. Tevens heb je daarna ruimte om ook nog specifiek een regio of plaats in te geven.

KLM Dream Destinations, screenshot

Socialmedia component
Op zich niet zo bijzonder. Het leuke is dat je kunt zien wie er bijvoorbeeld per land al een bestemming gekozen heeft. En welk land het populairst is (top 5). Personen poppen ad random op met hun naam als een soort wolkje, denk ik. Hierdoor zie je dat er echte mensen zijn die ook al hebben meegedaan.  Uiteraard zit er een socialmedia component in. Je foto wordt ingeladen vanuit Facebook. Hyves en/of linked in wordt niet gefaciliteerd. Waarschijnlijk is het geheel in Amerika ontwikkeld. Verder kunnen vrienden uitgenodigd worden maar dat hoeft niet! Je motivatie voor het land van je keuze komt op je Facebook wall. In mijn geval: “I ♥ Costa de la Luz or Valencia”.  Er wordt standaard een stukje KLM promotie tekst aan toegevoegd.

Het is me niet geheel duidelijk op basis waarvan er elke week een winnaar is. Heb ik niet terug kunnen vinden. Als we kijken naar de eerder genoemde top 5 van dit moment (dream destinations), dan staat de VS op 1, Australië op 2 en Japan op 3. Het land waarop ik heb “gestemd”, Espana, staat 16e. Je ziet dus ook de ranking van jouw voorkeur in het totaal. Wat grappig is: je kunt van de eerste 6, per topbestemming op de naam/foto klikken van een echt Facebook iemand om zijn of haar profiel te zien.

KLM Dream Destinations, ranking

Er is geen twitter koppeling (juist zo’n leuk vliegend vogeltje) en er wordt geen bevestigingsmail gestuurd. Een gemiste kans? Of juist minder vervelend? Het echte doel lijkt het verzamelen van “vind ik leuk” reacties. Inmiddels zo’n 73.269 mensen hebben dit gedaan op de KLM Facebook pagina. Waar moet dit naar toe? Geen idee, kies zelf je favoriete bestemming en vergeet ‘m niet te delen met je vrienden…

http://dreamworlddestinations.com

Gerelateerde Berichten

  • KLM best practice Social Media

    Social Media zijn geen hype. Inmiddels is iedereen er van overtuigd dat we een nieuw…

  • KLM Cityguide: Nieuwe social actie van KLM

    Vandaag bracht KLM een e-mailing naar buiten over hun nieuwe Cityguides. Met deze kLM Cityguide…

  • Het boekingsproces van KLM en de inzet van social media

    Dit is een verslag van Frans Appels: Netprofiler.nl. Het hele artikel (en meer) is te…

Categorie: Social media

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Reacties

  1. Martin van Kranenburg zegt

    1 oktober 2010 om 22:33

    Hi Tim, inderdaad een coole actie van KLM. En welkom bij het team van bloggers op TravelNext . Hoop meer van dit soort mooie artikelen van je te mogen lezen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

hotels Vakantiebeurs travel instagram Expedia NHTV KLM Facebook technologie Booking.com destinatiemarketing Social Media reizen reviews Google TUI onderzoek Airbnb mobiel TripAdvisor

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 TravelNext