• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

KLM en Air France introduceren ‘geotainment’

1 september 2014 door Laurens Taekema

Een van de meest populaire onderdelen van het entertainment aan boord van een vliegtuig is de meebewegende kaart. Bij vrijwel elke luchtvaartmaatschappij kun je de twee-dimensionale kaarten bekijken om de voortgang van je vlucht te volgen.

Vandaag de dag is hier echter meer mee te doen. Denk aan kaarten met aanvullende informatie over bezienswaardigheden, inzoomen op detail niveau en 3D weergave zoals we dat al gewend zijn van Google Earth. Dit noemt men “geotainment” in de vliegwereld.

FlightPath3D

Geotainment verrijkt de in-flight ervaring van de passagier met relevante geografische en historische informatie op, of rond, de vliegroute. FlightPath3D is een geotainment app die met dit doel door Betria Interactive speciaal ontwikkeld is voor luchtvaartmaatschappijen.

CEO Boris Veksler: “Reizen is ontdekken. Het leveren van interactieve bestemmingsinformatie  ‘geotainment’ diensten geeft de reiziger een vorm van ontdekking in afwachting van hun aankomst. Het biedt een natuurlijke en boeiende uitbreiding van de bewegende kaart.”

Geotainment in de beginfase

De inzet van geotainment vluchtkaarten zit nog in de beginfase. De luchtvaartmaatschappij Norwegian heeft op enkele toestellen FlightPath3D in gebruik genomen. Singapore Airlines is bezig met bewegende kaarten van leverancier Airborne Interactive. En bij Delta kan sinds 2013 op Noord-Amerikaanse vluchten gebruik gemaakt worden van een iPad app om de grond onder het vliegtuig en informatie over diverse bezienswaardigheden te bekijken. Hiervoor moeten de passagiers echter wel aangesloten zijn op het betaalde Wi-Fi netwerk van het vliegtuig.

KLM en Air France

KLM en Air France zijn early adaptors van de geotainment ontwikkeling. De luchtvaartmaatschappijen zullen gebruik gaan maken van FlightPath3D voor de volgende generatie bewegende kaarten.

De FlightPath3D app voor KLM en Air France is beschikbaar op de nieuw geïnstalleerde high-definition rugleuning touchscreens in alle klassen. Passagiers in Business en First class kunnen ook gebruik maken van een nieuwe touchscreen handheld – hetzij als een afstandsbediening van het hoofdscherm, of als tweede scherm om de toepassing in de broadcast-modus te gebruiken.

Het geotainment aanbod van KLM en Air France omvat 25.000 locaties over de hele wereld in 12 talen. De bestemmingsreisgids bestaat in eerste instantie uit 36 steden met kaarten op straatniveau en rijke multimediale informatie van interessante bezienswaardigheden. Na verloop van tijd wordt dit uitgebreid met veel meer Air France-KLM bestemmingen

Bij Air France is de nieuwe dienst onlangs gelanceerd bij de eerste toestellen van de vernieuwde B777 vloot. KLM zal de geotainment dienst aanbieden aan boord van nieuwe toestellen vanaf november 2014.

Bron: Airlinetrends

Gerelateerde Berichten

  • Binnenkort mobiel tickets kopen bij KLM

    KLM heeft een nieuwe mobiele website en een applicatie voor de iPhone gelanceerd. Reizigers kunnen…

  • Inpakken en Wegwezen en KLM presenteren praktijkcases

    Volgende maand, 10 september om precies te zijn, presenteren Marcel Beemsterboer (Inpakken en Wegwezen) en…

  • KLM Cityguide: Nieuwe social actie van KLM

    Vandaag bracht KLM een e-mailing naar buiten over hun nieuwe Cityguides. Met deze kLM Cityguide…

  • Binnenkort mobiel tickets kopen bij KLM

    KLM heeft een nieuwe mobiele website en een applicatie voor de iPhone gelanceerd. Reizigers kunnen…

  • Inpakken en Wegwezen en KLM presenteren praktijkcases

    Volgende maand, 10 september om precies te zijn, presenteren Marcel Beemsterboer (Inpakken en Wegwezen) en…

  • KLM Cityguide: Nieuwe social actie van KLM

    Vandaag bracht KLM een e-mailing naar buiten over hun nieuwe Cityguides. Met deze kLM Cityguide…

Categorie: Customer service, Destinatiemarketing, Mobiel

Over Laurens Taekema

Laurens is de oprichter en eigenaar van Parkvakanties, dé expert in bungalow- en vakantieparken van Nederland. Op Parkvakanties staan ruim 500 vakantieparken en de website biedt inspiratie en informatie, waaronder reviews van vakantieparkgangers en eigen ‘parketeers’. Parkvakanties werd opgericht in 2008. Na enkele succesvolle jaren heeft de website tot 2016 bijna stil gelegen. Daarna is de site door Laurens en zijn team geherlanceerd.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reviews Google technologie TripAdvisor instagram travel mobiel Expedia Booking.com onderzoek Social Media reizen NHTV destinatiemarketing Vakantiebeurs Airbnb TUI Facebook hotels KLM

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring