• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

KLM Lanceert Experience Platform Op KLM.com

1 december 2011 door Gastblogger

De experience begint vandaag de dag al online. KLM heeft dat goed begrepen met al haar digitale activiteiten van corporate blog, aantrekkelijke facebookpagina tot sublieme webcare op onder andere @klm. Sinds vandaag biedt ook KLM.com een fraai stukje experience via een speciaal platform waar middels video, beeld en audio de bezoeker visueel aantrekkelijk wordt verleid KLM’s producten en diensten te beleven.

Dit gastblog is geschreven door Erik van Roekel, corporate communications bij ING Groep. Passie voor social media en internet in het algemeen. Erik is sinds 2003 ook op de achtergrond actief voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Op visueel aantrekkelijke wijze krijgen bezoekers een voorproefje van de services aan boord, een kijkje achter de schermen of meer achtergrond over KLM en haar historie inclusief ook zaken als de bekende Top Swan commercial. Elk onderdeel van het interactieve platform kan bovendien direct via social media worden gedeeld met vrienden inclusief jawel Myspace 😉 Embedding is niet mogelijk, maar kon wel eens een bewuste keuze zijn om de totale experience optimaal te houden en mensen vooral op het platform te krijgen.

Concept & Design is voor rekening van Tribal DDB. Design & User Experience leverde @Mirabeau_nl en het geheel werd intern ontwikkeld door IT van KLM. Platform is ontwikkeld met HTML5 en vertaald naar 16 talen. Er wordt gebruik gemaakt van SDL Media Manager, een ‘digital asset management systeem’ waarmee video’s en interactieve elementen eenvoudig zijn toe te voegen. Mede hierdoor is het tevens mogelijk de inhoud gemakkelijk opnieuw te gebruiken binnen de website en mobiele apps.

Moet je zeggen dat het wel even wennen is om op een pagina als deze binnen te komen enonder aan de pagina de experience omgeving te vinden, waar ook horizontaal kan worden gescrold door je muis aan linker- of rechterzijde te plaatsen.

Al met al een mooi platform dat uitnodigt rond te neuzen en verder kennis te maken met. Ongemerkt zit ik toch langer door het aanbod te surfen dan ik had gedacht en kleur ik langzaam aan weer een stukje klm blauwer 😉

Gerelateerde Berichten

  • De nieuwste technologieën inzetten om de guest experience en boekings te verhogen

    Op donderdag 8 maart 2012 heeft Kim van den Wijngaard (Olery) op de ITB Berlijn beschreven…

  • KLM lanceert crossmediale campagne "Stop the hassle"

    Centraal in de campagne staat de actiesite stopthehassle.klm.com, waar Mike bezoekers uitnodigt hun dagelijkse 'hassles'…

  • KLM biedt reiziger bestemmingsinfo op nieuw platform

    KLM heeft een website gelanceerd waarop reizigers informatie kunnen verkrijgen over de bestemming waarnaar zij…

Categorie: Travel Events

Over Gastblogger

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Vakantiebeurs Facebook KLM Airbnb reviews instagram onderzoek reizen NHTV hotels Expedia destinatiemarketing TripAdvisor Social Media technologie travel TUI Booking.com mobiel Google

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext