Social travel heeft alles te maken met tips krijgen van mensen uit het eigen netwerk, want wie vertrouwen we meer dan de mensen waarmee we connected zijn en die uit eigen ervaring spreken als ze tips geven. KLM begrijpt dat als geen ander en komt met de ‘Must See Map’. Een campagne waarin consumenten hun eigen map aan kunnen maken en hun vrienden er tips en bezienswaardigheden in kunnen laten pinnen. En het mooie is: hij wordt ook nog gratis voor je uitgeprint en naar je opgestuurd.

De Must See Map is gecreëerd door Nederlands Creatief Digitaal Bureau Code d’Azur, is gemaakt in samenwerking met Google en is beschikbaar in 24 verschillende talen.

Hoe werkt het?

Je maakt een map aan en je nodigt bekenden uit via Twitter, Facebook en e-mail om mee te helpen de map te voorzien van tips voor bezienswaardigheden en interessante activiteiten in de door jou gekozen stad.

Schermafbeelding 2013-02-18 om 13.04.48

De map compleet? KLM print hem uit en stuurt hem naar je op zodat je als een echte toerist in de map kunt springen wanneer je op locatie bent. Echter duurt het printen en versturen van de fysieke map zo’n drie weken. Even rekening mee houden dus!

PS. mocht je mooie tips hebben over Lissabon, vergeet ze dan niet achter te laten op mijn Must See Map van Lissabon! 😉 Thnks!