• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

KLM test robot Care-E in Amerika

16 augustus 2018 door Dylan Cinjee

KLM is op dit moment bezig om een robot-metgezel te testen op John F. Kennedy International Airport (JFK, New York City) en San Francisco International Airport (SFO, San Francisco). De slimme zelf rijdende bagagewagen kan passagiers over de luchthaven leiden, terwijl ze hun handbagage tot 85 kilo dragen. De robot, Care-E, moet de vriendelijkheid uitstralen die reizigers gewend zijn van het KLM-personeel. Er is dan ook speciale aandacht geweest voor emoties middels non-verbale geluiden en oogbewegingen.

Care-E wordt gezien als het neefje van KLM’s andere recente proef op het gebied van vliegveldrobots – Spencer – die ook diende om passagiers rond Schiphol te begeleiden en ervoor te zorgen dat zij hun internationale verbindingen niet misten. Net als Spencer is Care-E een eenmalige editie om de technologie te testen. Care-E zal tijdens de zomer van 2018 gedurende twee dagen worden ingezet voor proof-of-concept-proeven op John F. Kennedy International Airport (JFK, New York City) en San Francisco International Airport (SFO, San Francisco).

De robot zal passagiers na de veiligheidscontrole begroeten, de barcodes van hun tickets scannen en ze rond het vliegveld volgen met een snelheid van vijf kilometer per uur. Care-E dient ook als een gids om winkels, restaurants en toiletten te vinden en leidt passagiers naar hun gate. Op social media is de vraag hoe Care-E reageert wanneer je lang op het toilet blijf zitten nog onbeantwoord. De robot is geprogrammeerd met een GPS-kaart van de luchthaven en wordt bijgewerkt met de nieuwste gate-informatie, zodat hij weet waar hij moet zijn als er veranderingen plaatsvinden.

“We wilden onze klanten verrassen met een luchthavenconcept dat een uitbreiding was van ons vriendelijke, glimlachende personeel. We zijn benieuwd hoe deze innovatieve test van gepersonifieerde technologie door klanten wordt ervaren. We hebben de ambitie om een revolutie teweeg te brengen in de zorgverlening door de kracht van bestaande innovaties en de diagnostiek te verplaatsen van het laboratorium naar waar onze klant echt is”, aldus Boet Kreiken (Executive Vice President Customer Experience KLM). KLM werkt samen met 10xBeta aan de robot, een productontwikkelingsbedrijf met vestigingen in Amsterdam, New York en Johannesburg.

Gerelateerde Berichten

  • KLM Cityguide: Nieuwe social actie van KLM

    Vandaag bracht KLM een e-mailing naar buiten over hun nieuwe Cityguides. Met deze kLM Cityguide…

  • Welkom SPENCER: een diepere kennismaking met de eerste robot op Schiphol

    Het zal je waarschijnlijk niet ontgaan zijn dat KLM druk is geweest met een nieuwe project,…

  • KLM introduceert inpakassistent op Google Home

    KLM introduceert vandaag haar intelligente, interactieve spraakgestuurde inpakassistent op Google Home. Hiermee biedt KLM passagiers…

Categorie: Technologie, TravelNieuws, Trends

Over Dylan Cinjee

Dylan Cinjee is de Community Manager bij TravelNext.nl. Daarnaast werkt hij al enkele jaren als redacteur bij vakblad TravelPro en Business Traveller Nederland. “De reisbranche is enorm dynamisch en staat nooit stil. Elke dag is weer een nieuwe uitdaging, je weet nooit wat er kan gebeuren. Bestemmingen komen en gaan, innovaties volgen elkaar op en de startups schieten als paddenstoelen uit de grond. TravelNext is daarom een mooie toevoeging aan ons portfolio.”

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

NHTV TUI destinatiemarketing Vakantiebeurs TripAdvisor hotels Facebook onderzoek Expedia Social Media travel mobiel reizen Booking.com Google KLM instagram Airbnb technologie reviews

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring