Tegen de ontwikkelingen van de markt in heeft Kuoni vandaag een nieuw reiswinkelconcept gelanceerd in hartje Den Haag.

Brug tussen winkel en online

Op het eerste gezicht blijft een reisburo gewoon een reisburo maar omdat ik al zo lang niet in een reisburo geweest was, was ik dan ook blij verrast dat er wel degelijk innovaties ontwikkeld worden om ook op een interactieve manier je reis samen te stellen in de winkel. Dit doet Kuoni met de gisteren gefinaliseerde, hoe kan het ook anders in 2010, Kuoni iPad App.

Helaas is de App niet te downloaden voor het gewone volk maar komt het concept vrijwel zeker beschikbaar op www.kuoni.nl. Het werkt als volgt: de consument krijgt een iPad voor zich met daarop een cirkel van foto’s. Je kunt een aantal foto’s die jou aanspreken naar het middel van de App slepen. De foto’s vertegenwoordigen allemaal een behoefte bijvoorbeeld ‘ontspanning’, ‘verrijking’, ‘luxe’, ‘verdieping’ of ‘ontdekken’. Alleen vink je dit niet aan in een standaard lijstje in een standaard formulier maar kies je op basis van mooie foto’s die jou het meeste aanspreken. Het daarop volgende scherm geeft in een paar krachtige zinnen weer wat je gekozen hebt en het sprak mij ook echt aan! De foto’s en eigenschappen die erbij hoorden klopten dus ook echt.

Lees het hele artikel op Louisjansen.nl