• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Laat me niet nadenken

17 juni 2008 door Martin van Kranenburg

Dit is de titel van het boek van usability expert Steve Krug. Een boek dat in oktober 2000 is uitgebracht waarvan al meer dan 100.000 exemplaren zijn verkocht. De titel van het boek “Don’t make me think” zegt het al: de website moet zo eenvoudig en logisch te bedienen zijn dat je als gebruiker niet na hoeft te denken.

Zo eenvoudig is het eigenlijk. Zorg ervoor dat je de eindgebruiker van je website altijd als uitgangspunt neemt. Waarom komt hij naar je website? Welke vraag heeft hij, wat is zijn probleem of waar wil hij een antwoord op? Don’t make me think doet ook veel denken aan het KISS-principe: keep it simple stupid. Hou het overzichtelijk, eenvoudig te bedienen en zorg ervoor dat gebruikers een goede ervaring overhouden aan het webbezoek. Op deze manier wordt de website je eigen viral marketing campagne.

Het boek Dont’t make me think is heel erg toegankelijk geschreven. Korte hoofdstukken, veel voorbeelden en met veel schermprints van websites. In een paar uur heb je het uitgelezen maar daarna blijf je maar denken: hoe kan ik het mijn bezoekers makkelijker maken om een reis te boeken, zich in te schrijven voor een nieuwsbrief of andere conversiedoelstelling die je voor ogen hebt.

Het boek is een aanrader en “must read” voor iedere webdeveloper, interaction designer, webmaster, webdesigner of iedereen die meer wil halen uit zijn website.

Lees hier een hoofdstuk van het boek Don’t make me think op de website van Steve Krug.

Meer weten over usability? Volgende week donderdag 26 juni zijn er nog enkele plaatsen beschikbaar voor de workshop usability. De workshop Usability gaat uitgebreid in op de mogelijkheden voor het toepassen van usability binnen uw organisatie.

Gerelateerde Berichten

  • Steve Krug | Don't make me think

    Voor iedere marketeer die meer omzet uit zijn website wil halen is het boek “Don’t…

  • Travel2011: Usability met Karl Gilis

    Karl Gilis van AGconsult hied niet als vorig jaar de de Belgische reiswereld weer een…

  • De toekomst volgens Skyscanner, Disney en AGConsult: USABILITY

    Olivier Dujardin organiseerde al enige jaren met succes het Travel congres voor onder andere Travel360…

Categorie: E-commerce, Usability & design

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Google TripAdvisor Airbnb Booking.com instagram reizen Social Media destinatiemarketing Vakantiebeurs mobiel TUI Facebook travel technologie reviews NHTV Expedia KLM hotels onderzoek

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring