Hema start binnenkort met een leisure community. Alleen mensen die jaarlijks 29 euro betalen krijgen toegang tot het aanbod van onder andere vliegreizen, stedentrips en theatertickets. Alle aanbiedingen zijn lastminutes, met een vertrek binnen zeven dagen.

Hema, de nummer 6 uit de Twinkle100, combineert verschillende elementen in zijn nieuwe webactiviteit: het gaat om flash sales, die niet voor iedereen en dus niet voor de zoekmachine van Google zichtbaar zijn. Verschil met andere besloten reisaanbieders zijn de bijna drie tientjes die de warenhuisketen vraagt voor de entree: ‘Ze verdienen hun bijdrage snel terug met ons scherp geprijsde aanbod’, verklaart een Hema-woordvoerder vandaag in vakblad Reisrevue.

‘Lekker weg’

Onder de naam ‘Lekker weg’ is Hema al enkele jaren actief in leisure, maar dat concept is gericht op dagactiviteiten en weekendjes weg. Met de nieuwe community, waarvan naam noch reispartners bekend zijn, gaat Hema complete vakanties verkopen. Dat deed het vanaf 2007 ook met Thomas Cook, maar die samenwerking werd binnen een jaar gestaakt.

Lidl en Garant-o-Matic

In augustus diende de Duitse supermarktketen Lidl zich aan als nieuwe aanbieder op de Nederlandse reismarkt. Postorderaar Garant-o-Matic voegde een maand geleden reizen toe aan zijn productportfolio.

Credits headerafbeelding: GotCredit (CC)