• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Lessen van Best Western UK: Eerst klant, dan kanaal

17 oktober 2011 door Gastblogger

Veel bedrijven en organisaties denken nog altijd centraal vanuit hun product of dienst, zoekend naar manieren om het zo goed mogelijk naar de klant te pushen. Tuurlijk, we weten allemaal hoe belangrijk de klant is, zonder klant geen bestaan, maar verdiepen we ons werkelijk in de ervaring van onze klanten? Gaan we op hun stoel zitten en analyseren we waar de contactmomenten zijn en hoe deze verlopen en verbeterd kunnen worden? Veelal onvoldoende. In dit blog, de case van Best Western UK.

Dit gastblog is geschreven door Rene van den Bos, Co-founder van Digiredo. 

Memberorganisation

Best Western UK doet het verfrissend anders. Een middenklasse hotelketen, georganiseerd als franchise. Of beter, een ‘memberorganisation’ aldus Tim Wade, hoofd marketing. “Onze keten bestaat uit onafhankelijke ondernemers die, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Holiday Inn, veel vrijheid krijgen in het managen van hun bedrijf. Mits voldaan wordt aan een aantal minimum kwaliteitseisen staat het ze vrij om de dienstverlening geheel naar eigen wens in te vullen.” Ogenschijnlijk een gecompliceerde constructie om je merk consistent uit te dragen, maar Best Western heeft daar een interessante kwinkslag aan gegeven: juist door die veelzijdigheid en stimulerende ondernemersomgeving zijn de BW hotels instaat de klant veel persoonlijker te benaderen. ‘Hotels with personality’, is dan ook de slogan die gevoerd wordt.

Contactmomenten centraal

Belangrijkste doel is de totale klantervaring: het optimaliseren van de contactmomenten voor, tijdens en na een bezoek aan een van de meer dan 200 hotels in het Verenigd Koninkrijk. Hiervoor is een cross-mediale campagne ontwikkeld, waarbij middels een uitgebreide email marketing campagne zoveel mogelijk data wordt verzameld rondom deze contactmomenten. Deze data geven een goed inzicht in de ‘customer journey’ en dit vormt de basis voor het gericht inzetten van andere middelen. Ook sociale media worden ingezet, waarbij men zich vooral richt op luisteren naar Twitter en Facebook, waarop gereageerd kan worden. Ultieme doel is een goede beoordeling op hotelsites als Tripadvisor en booking.com.

“Essentieel is dat de klant voor het kanaal gaat”, aldus Tim, “begrijp door welke ervaringstraject je klant gaat en je begrijpt waar je je dienst kunt verbeteren.” En hoewel de campagne vooral geleid wordt door de email marketing activiteiten en de sociale media vooral reactief worden gevolgd en nog niet sterk proactief worden bediend, kan de campagne met een ROI van £1 op £45 succesvol genoemd worden.

We spraken met Tim Wade over de Best Western campagne tijdens het Enterprise Marketing 2.0 congres van KGS Global in Amsterdam op 12 oktober.


Credits headerafbeelding: Mike Mozart (CC)

Gerelateerde Berichten

  • Ondernemers lessen in travel van Mark Vanmoerkerke #TMcongres

    Op het Travelmedia Congres in Brugge sprak een reislegende in België. Vanmoerkerke verkocht Sunparks aan Pierre…

  • Search: vinden en gevonden worden binnen travel met LinkedIn als connector

    Met persoonlijke data van zo'n 450 miljoen professionals in 200 landen in combinatie met data…

  • Lessen online marketing voor de gastvrijheidssector: destinaties, luchtvaart en hospitality #OM033

    Op woensdagavond 23 april vond in Amersfoort #OM033 plaats, het online marketing event voor hospitality. On…

Categorie: Customer service, E-commerce, Travel Events

Over Gastblogger

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Expedia KLM Google reviews hotels instagram Social Media Airbnb mobiel reizen TUI technologie Booking.com Vakantiebeurs TripAdvisor travel onderzoek Facebook NHTV destinatiemarketing

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring