Gisteren kwam ik deze film tegen om asperges uit Limburg te promoten in de provincie. Een nieuwe trend in citymarketing? Een trend waarin food toerisme en citymarketing samenkomen? Het zou vernieuwend zijn, zie je de aspergers al werken in combinatie met Limburg en citymarketing?
In het filmpje krijgt een vrouw een asperge gevoerd, die daar uiterst van moet gaan genieten. De link met Limburg zou je misschien niet direct leggen, maar het gaat erom dat de makers duidelijk willen maken dat er in Limburg de meest ’tongstrelende’ maaltijden worden geserveerd.
Kijk en oordeel zelf…
Limburg en citymarketing
Is het bewust zo gedaan om er een viral van te maken? Benieuwd naar jouw reactie in de comments!
Credits headerafbeelding: Jonny Hunter
8 reacties
Zou wel heel knullig zijn als dit niet bewust gedaan is, Sex sells,
maar vind het verder beetje goedkoop.
We mogen toch hopen dat dit geen trend wordt! Wat een ellende.
Doet me een beetje denken die dames die op SBS6 na 23:00 hun waren aanprijzen, zeker in productiekwaliteit.
Weten we zeker dat dit van een officieel kanaal afkomt?
Ik mag ook echt hopen dat dit bewust is gedaan. Lijkt mij een totaal verkeerde inschatting van de (culinaire) doelgroep die voor asperges op reis gaat. Zouden ze overigens geweten hebben dat Albert ‘showtime’ Verlinde asperge ambassadeur 2012 is? Deze veel te platte campagne past wel bij zijn stijl vind ik. Of zou Albert samen met Onno (burgemeester Maastricht) hebben meegedacht?
Zou hier voor betaalt zijn, of is dit ergens op een kantoortje snel geschoten. Tenenkrommend slecht.
Als ik naar de user kijk http://www.youtube.com/user/ZuidLimburgNL dan geloof ik dat wel @sabine
Voor mij straalt dit alleszins goedkoopheid uit. Naast sexuele goedkoopheid ook de hele uitstraling ervan. Of hier nou een gedegen strategie achter zit: lijkt mij onwaarschijnlijk. Alhoewel.. we hebben het er nu wel uitgebreid over! 😉
volgens mij is er een poging gedaan om leuk te zijn, maar wordt de plank volledig misgeslagen. Ken de toeristische kwaliteiten van Limburg en dit heeft daar niets mee te maken. Kan me niet voorstellen dat de kwaliteitshoreca in Limburg hier blij mee is. Vind het oprecht pijnlijk dit te zien.