Dat sociale netwerken invloed zouden hebben op de boekingen binnen de reis- en gastvrijheidsbranche is soms nog even de vraag. Is sociale media er nou om je merk te versterken, om je meer boekingen te bezorgen of allebei? Hoe dan ook, Monetate komt met een infographic waarvan de grootste boodschap is: Maak deel uit van de conversatie die online over je merk gevoerd wordt. En dat lijkt me bovenal belangrijk.
Social media en reviews, daar wordt je merk besproken
Wist je dat de gemiddelde consument meer dan 90 keer de naam van een specifiek merk noemt. Naast de verjaardag van de geliefde oom is sociale media nu ook de plek om dit soort gesprekken te hebben. Deze sociale media vormen volgens de infographic dan ook een grote bron voor traffic naar je website. 30% van de respondenten geeft namelijk aan dat aanbevelingen vanuit het eigen netwerk grote invloed hebben op hun planningsfase voor het reizen. En dan de oh zo belangrijke reviews: maar liefst 70% van de Amerikanen geeft aan dat ze reviews lezen voordat ze gaan boeken.
Wees aanwezig op sociale netwerken
De infographic geeft dan ook één duidelijk boodschap: zorg dat je merk aanwezig is op sociale netwerken. Weet wat er over je gezegd wordt, en bereid je voor om te reageren op allerlei soorten berichten.
Daarvoor geeft de infographic 4 tips:
- Zorg dat je verhaal eenduidig is over alle online platformen;
- Zorg dat de aanbieding die je bezoeker naar je site heeft getrokken ook daadwerkelijk te vinden is;
- Zorg op de website voor een eenduidig pad door de boekingsmachine;
- Doe mee met de gesprekken waar en wanneer dat nodig is.
Eén reactie