• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Maak deel uit van de online conversatie over je merk [infographic]

5 oktober 2012 door Annelies Hulshof

Dat sociale netwerken invloed zouden hebben op de boekingen binnen de reis- en gastvrijheidsbranche is soms nog even de vraag. Is sociale media er nou om je merk te versterken, om je meer boekingen te bezorgen of allebei? Hoe dan ook, Monetate komt met een infographic waarvan de grootste boodschap is: Maak deel uit van de conversatie die online over je merk gevoerd wordt. En dat lijkt me bovenal belangrijk.

Social media en reviews, daar wordt je merk besproken

Wist je dat de gemiddelde consument meer dan 90 keer de naam van een specifiek merk noemt. Naast de verjaardag van de geliefde oom is sociale media nu ook de plek om dit soort gesprekken te hebben. Deze sociale media vormen volgens de infographic dan ook een grote bron voor traffic naar je website. 30% van de respondenten geeft namelijk aan dat aanbevelingen vanuit het eigen netwerk grote invloed hebben op hun planningsfase voor het reizen. En dan de oh zo belangrijke reviews: maar liefst 70% van de Amerikanen geeft aan dat ze reviews lezen voordat ze gaan boeken.

Wees aanwezig op sociale netwerken

De infographic geeft dan ook één duidelijk boodschap: zorg dat je merk aanwezig is op sociale netwerken. Weet wat er over je gezegd wordt, en bereid je voor om te reageren op allerlei soorten berichten.

Daarvoor geeft de infographic 4 tips:

  • Zorg dat je verhaal eenduidig is over alle online platformen;
  • Zorg dat de aanbieding die je bezoeker naar je site heeft getrokken ook daadwerkelijk te vinden is;
  • Zorg op de website voor een eenduidig pad door de boekingsmachine;
  • Doe mee met de gesprekken waar en wanneer dat nodig is.

De infographic

Gerelateerde Berichten

  • Hoe online en social is de hedendaagse reiziger? [infographic]

    Lekker weg van alles en fijn de wijde wereld in trekken, op vakantie gaan gebeurt…

  • The future of airline websites
    Indonesische airlines in sociale media [infographic]

    Indonesie is ’s werelds grootste eilanden staat en kent maar liefst 17.500 eilanden. Het is…

  • De waarde van sociale media en online reviews overschat?

    Locatie, prijs en een ervaring in het verleden zijn de belangrijkste redenen om voor een…

Categorie: Customer service, Social media Tags: monetate, online conversatie, reviews, sociale media

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Overzicht van alle reviewsites voor hotels en restaurants - TravelNext schreef:
    1 november 2012 om 13:01

    […]  precies op de sites waar gasten tegenwoordig hotels boeken. Daarnaast blijkt nog steeds uit onderzoeken dat reviews veelvuldig worden bekeken alvorens een hotel te […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Airbnb Booking.com KLM mobiel reizen hotels onderzoek NHTV Vakantiebeurs reviews Expedia technologie TUI instagram TripAdvisor Google destinatiemarketing Social Media travel Facebook

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring