• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Marketeer mikt vooral op persoonlijke contacten

27 juli 2009 door Martin van Kranenburg

Internet (9%), mond-tot-mond reclame (8%), netwerken (3%) en persoonlijk contact (2%) worden de beste marketingmiddelen genoemd. Nederlandse marketeers geloven het meest in marketinginstrumenten waarmee een persoonlijk contact mogelijk is met de doelgroep. Internet, mond-tot-mond reclame en Twitter worden daarnaast het meest genoemd als veelbelovende marketinginstrumenten voor de toekomst. Dit blijkt uit een onderzoek van Multiscope onder 961 marketeers uit haar B2B panel.

Geloof in persoonlijke instrumenten
Multiscope vroeg de marketeers onder andere welk marketinginstrument volgens hen het meest bijdraagt aan omzetgroei. Internet (9%), mond-tot-mond reclame (8%), netwerken (3%) en persoonlijk contact (2%) werden het vaakst genoemd. Internet (19%), mond-tot-mond reclame (3%) en Twitter (2%) worden daarnaast ook het vaakst genoemd als veelbelovend marketinginstrument voor de toekomst. Door de open vraagstelling werd een breed scala van instrumenten genoemd bij beide vragen, maar het valt duidelijk op dat alle instrumenten die vaak genoemd worden een (zeer) persoonlijke aard hebben.

Social media en marketeers
Marketeers lijken ondertussen goed bekend te zijn met social media. Hyves (54%), Linkedin (42%), Youtube (24%), Facebook (20%) en Twitter (13%) worden het meest genoemd als de media die men maandelijks gebruikt. Zij hebben ook een hoge spontane naamsbekendheid onder marketeers en in veel gevallen heeft men er een (persoonlijk) account. Marketeers zien deze sociale media duidelijk als de ‘Big Five’.

Gevolgen crisis voor marketing.
Ruim een kwart van de marketeers geeft aan dat de crisis veel tot heel veel impact heeft op hun marketingbudget. De economische crisis gaat niet helemaal voorbij aan marketeers. Ongeveer een kwart (26%) geeft te kennen dat de crisis veel tot heel veel impact heeft op hun marketingbudget. De marketeers die last hebben van een krimp van hun budget zien daarbij meestal budgetdalingen van 10% – 20%. Geld, crisis en gebrek aan tijd worden ook het vaakst genoemd als de problemen waar de marketeer op dit moment mee worstelt.

Achtergrond onderzoek
Twee keer per jaar peilt Multiscope de mening van marketeers over actuele onderwerpen voor haar Marketing Pioneers evenement. Het veldwerk voor dit onderzoek werd uitgevoerd in de tweede week van juli onder eind- en medebeslissers op het gebied van marketing uit het Multiscope B2B panel. In totaal namen 961 marketingbeslissers deel aan de webenquête.

Bron: Sync.nl

Gerelateerde Berichten

  • Google resultaten worden persoonlijk

    Alles wordt onderworpen aan een review. Alles wordt op basis van je persoonlijke voorkeur. Dus…

  • Landal zoekt een Internet Marketeer

    Voor de afdeling E-commerce zoekt Landal een ervaren en bevlogen Internet Marketeer die ruimschoots zijn…

  • Personificatie hoeft niet persoonlijk te zijn

    De grootste trend in de reisbranche is de focus verschuiven naar de klantbeleving. Daar hoort…

Categorie: Customer service, E-commerce

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Facebook Expedia hotels NHTV mobiel Vakantiebeurs TripAdvisor reviews Airbnb onderzoek Social Media KLM instagram technologie destinatiemarketing Google reizen Booking.com TUI travel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring