• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Marketing 2.0 | Reiswerk Inspiratiesessie

12 januari 2010 door Martin van Kranenburg

Een volle zaal voor Richard van Hooijdonk op de Reiswerk Inspiratiesessie op de Vakantiebeurs. In zijn presentatie “op naar marketing 2.0” staat de klantinteractie centraal. Marketing 2.0 gaat niet over bereiken maar het gaat over het “beraken” van de consument. Consumenten die mondiger, zelfstandiger en zelfverzekerder worden.

Anders, beter en slimmer ondernemen
De basis van ondernemen is inzicht in wat je doelgroep nu echt beweegt. Je moet inzicht hebben in wat ze doen, hoe ze leven, waar ze tegenaan lopen. Alleen dan kan je tot nieuwe ideeën, productinnovaties komen. Als marketeer 2.0 moet je een brede visie hebben. Weten wat er gebeurt op hyves, facebook, youtube.

Nog even wat tips van Richard over marketing 2.0:
– Je kunt niet alles zijn voor iedereen.
– Betrek klanten vroegtijdig bij nieuwe concepten.
– Een merk is een buikgevoel.
– Merken moeten laagdrempelig, transparant, eerlijk zijn.
– Merken moeten willen samenwerken met de klant.
– Accepteer dat je geen controle meer hebt over je communicatie.
– Klanten gaan onderling met elkaar communiceren.
– Consumenten willen meedenken, een podium.
– Betrokkenheid leidt tot vertrouwen, wat weer leidt tot sales.
– Website moet persoonlijker, praktischer en interactiever.
– Websites moeten een beleving zijn, pre-experience.
– Online het “echte” laten beleven.

Tot slot. Ga anders denken…….. en test nieuwe concepten door klein te beginnen.

Gerelateerde Berichten

  • Inspiratiesessie "de nieuwe marketingeconomie"

    Reiswerk organiseert op 12 januari, tijdens de Vakdag van de Vakantiebeurs, een inspiratiesessie. Daarbij wordt…

  • Vakantiebeurs 2011 vol marketing tegenstrijdigheden

    Strijd om bezoeker bij stands Dinsdag ging de Dutch Tourist Expo 2011, zoals de Vakantiebeurs…

  • TravelNieuws: ICT, automatisering & online marketing goed voor 21% van de banen in travel

    Travel en toerisme  faciliteert wereldwijd 1 op de 11 banen blijkt uit een recente publicatie van…

Categorie: Opleiding en ontwikkeling, Specials, Travel Events Tags: marketing 2.0, Reiswerk Inspiratiesessie, Richard van Hooijdonk, Vakantiebeurs 2010

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Reacties

  1. Johan Knols zegt

    13 januari 2010 om 11:11

    Hallo Richard,

    Geweldige presentatie gisteren!

    Jammer dat ik achteraf mensen hoor zeggen dat marketing 2.0 niets is voor hun bedrijf omdat de klanten een relatief hoge leeftijdsgrens hebben. Dan denk ik dus dat ze helemaal niets van de lezing hebben opgestoken en dat ze, zoals Richard al aangaf, geen tijd willen maken binnen de organisatie om er over na te denken hoe marketing 2.0 dan wél te integreren.
    Ik volg het marketing 2.0 gebeuren met veel plezier en interesse, al ben ik niet als professioneel marketeer werkzaam.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Facebook KLM technologie Google Airbnb TUI Social Media Booking.com travel onderzoek Vakantiebeurs reizen NHTV mobiel instagram reviews TripAdvisor Expedia hotels destinatiemarketing

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring