• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

‘Mens en Machine’ de presentaties van de TravelNext business borrel

10 november 2014 door Lobke Elbers

TravelNext organiseerde op vrijdag 7 november een TravelNext bloggersborrel samen met experts uit de technologie, commerciële en wearables scene. Het thema ‘Mens en Machine’ sloeg aan en en zorgde hier en daar voor wat shocking info (ver van mijn bed show) en nieuwe inzichten. In dit blog zijn alle presentaties terug te vinden voor iedereen die niet aanwezig was, of iedereen die nog eens de feiten op een rij wil zien.

Zo ontdekten we in 4 power sessies o.a. hoe Sanoma groeit door de techniek, data en dialoog en daar commercieel voordeel uit haalt, kregen we van tech-journalist Rens Blom nieuwe insights over de mogelijkheden van menselijke chips en wearables in travel, een kijkje in de keuken van de software om followers te tweeken en legde Paul de Medeiros een ingewikkeld model voor om devices en wearables te kunnen indelen. Waar gaan we naartoe volgens deze experts?

Lianne Beelen

Lianne is brand manager bij Sanoma van alle NU merken (NU.nl, NUsport.nl, NUtech.nl, NUzakelijk.nl, NUentertainment). Haar presentatie over de commerciële (advertentie) kant binnen de reiswereld en het gebruik van location based services vanuit NU.nl, biedt voldoende input om te beweren dat mens en machine in de vorm van content en devices met elkaar versmelten. Data in combinatie met techniek en dialoog moeten de overdaad aan push-berichten op onze wearables persoonlijk en interessant maken, dat is de challenge voor de toekomst. Het gaat om het micro-managen van die berichten en op micro niveau relevanant zijn door te personaliseren. Want als je in een saai college zit, wil je best de laatste highlights ontvangen van NU.nl, maar als je aan het dineren bent zijn die notificaties hoogst irritant. Wearables hebben het doel om ons gedrag en onze mind beter te leren kennen; en dat is best confronterend. Met een paar keer knipogen weet de Glass exact wat we willen. De evolutie van de Google Glass moet vervolgens personaliseren wat we interessant vinden.

In de toekomst kunnen we met onze oogballen (en pupillen) afrekenen en transacties in gang zetten. ‘OK Glass.. buy that ticket when you see my pupils getting big’

Rens Blom

Rens is tech-journalist en is betrokken bij de I am Tomorrow Community. Rens deelde vanuit zijn kennis en eigen ervaring waar de grootste problemen in wearables zitten en hoe het zit met technologie in de beruchte privacy hoek. ‘Zit je nu een foto van me te maken of niet?’ is een veelgestelde vraag als mensen in de trein met een Glass op hun hoofd naar je kijken. Inmiddels zijn er ook veel mogelijkheden met NFC chips in je lichaam en zijn de gevaren nog nauwelijks besproken (alhoewel die er natuurlijk wel zijn); in de toekomst kun je bijvoorbeeld inchecken door je arm langs een paal te halen, maar hoe zit het met de veiligheid van chips in je arm? ‘Kan jouw arm gehackt worden?’ Zie hier hoe een chip in je lichaam wordt geplaatst. Met een aantal voorbeelden nam Rens ons mee in de wondere wereld van wearables en vakanties.

Paul de Medeiros

Wearables maken het leven makkelijker en leuker. In allerlei vormen worden ze ontwikkeld en zijn ze te koop maar student Industrial Design Engineer Paul de Medeiros (TU Delft) heeft nog niet zo’n behoefte aan de wearables die nu op de markt zijn. Waarom? Omdat je nog te afhankelijk bent van de devices waar je ze aan koppelt zoals je mobiele telefoon of apps. Hij ziet meer toekomst in nieuwe vormen van wearables, die je kunt ophangen aan theoretische termen als assistive connectivity (wearables die rekening houden met je voorkeuren en gewoontes) en self monitoring wearables (die bijhouden hoe je lichaam reageert en dat monitort). Enkele voorbeelden daarvan zijn Google Now (assistive) en de Nike Feedback app (monitoring). Een greep uit de mogelijkheden van de toekomst, inclusief interessant model van wearables (als onderdeel van de internet of things) en een nadere analyse van de toekomst en ontwikkeltijd van de wearables van ‘later’.

Gerelateerde Berichten

  • M!CE & Business Travel Fair 17 november

    De zesde editie van het M!CE Business Travel Fair evenement vindt a.s. donderdag plaats in…

  • Affiliatedag 2012 in teken van rendement en usability

    Donderdag 31 mei vindt de vijfde editie plaats van de Affiliatedag in Utrecht. Dit jaar staat de…

  • M!CE & Business Travel Fair 17 november

    De zesde editie van het M!CE Business Travel Fair evenement vindt a.s. donderdag plaats in…

Categorie: Usability & design Tags: data, devices, location based services, mens en machine, travelnext business borrel, wearables

Over Lobke Elbers

Als industry expert in digital en innovatie binnen travel, toerisme en hospitality deelt Lobke haar kennis en inzichten met professionals en business gerelateerd aan de industrie. Als Executive Editor en Director of Community Relations van 2014 – september 2017 bij TravelNext, ontwikkelde zij een Nederlands netwerk van Travel Professionals. In enkele jaren groeide TravelNext van een Nederlandse travelmarketing community naar een gerenommeerd merk en industry platform in travel onder haar supervisie.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

KLM Expedia Google TripAdvisor mobiel travel instagram Social Media destinatiemarketing Facebook NHTV Vakantiebeurs hotels TUI Airbnb Booking.com technologie onderzoek reizen reviews

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring