• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Millennials regelmatig ‘blut’ terug van vakantie

26 mei 2018 door Dylan Cinjee

Zeven op de tien Nederlandse millennials geven meer geld uit tijdens hun vakantie dan ze van te voren verwachtten, en een op de vijf komt zelfs regelmatig ‘blut’ terug. Dat blijkt uit een recent marktonderzoek van online financiële dienstverlener Moneyou onder 1.034 Nederlanders van 18 jaar en ouder. In het onderzoek werd het bestedings- en spaargedrag van millennials – Nederlanders tussen de 18 en 35 jaar – afgezet tegen dat van de rest van de Nederlanders.

Dat Nederlandse millennials vaak hun vakantiegeld opzijzetten, betekent niet automatisch dat zij allemaal hun financiële zaken goed op orde hebben. Ruim een kwart (27 procent) van deze doelgroep geeft aan dat de financiële buffer niet groot genoeg is. En evenveel schamen zich wel eens wanneer zij onverwachte, hoge bedragen niet kunnen betalen. Tegelijkertijd zetten zij het vaakst (80 procent) hun vakantiegeld of een gedeelte ervan opzij. Ter vergelijking: zes op de tien van de 50-plussers en precies driekwart van de Nederlanders van 36 tot 50 jaar zetten (een deel van) hun vakantiegeld op een spaarrekening.

De vijf meest genoemde spaardoelen van millennials
1)    Buffer om financiële tegenslagen op te vangen (69 procent)
2)    Vakantie of verre reis (68 procent)
3)    Aankoop van een huis of ander onroerend goed (53 procent)
4)    Aanschaf of onderhoud van een auto (32 procent)
5)    Studie (29 procent)

Andere opvallende resultaten uit het onderzoek
·       Nederlandse millennials sparen maandelijks gemiddeld 275 euro.
·       Aan het einde van de maand heeft 82 procent van hen een positief banksaldo.
·       Bijna een vijfde (18 procent) van hen staat maandelijks rood.
·       Meer dan de helft (60 procent) boekt regelmatig spaargeld over naar de betaalrekening om de maand rond te komen.
·       Drie op de tien (31 procent) geven aan bewuster met geld om te gaan als ze een beter financieel overzicht zouden hebben. Bij Nederlandse 50-plussers is dit slechts 12 procent.

“We zien dat millennials in vergelijking met de rest van de respondenten hun vakantiegeld het vaakst opzijzetten. Tegelijkertijd geven ze vaak meer geld uit aan hun vakantie dan ze vooraf hadden begroot”, vertelt Maartje Visser, productmanager Moneyou Go.

“Om mensen te helpen overzicht te houden en hun spaardoelen makkelijker te behalen, hebben we de Moneyou Go-app ontwikkeld. Met deze unieke betaal- en spaarrekening in één kun je aparte potjes maken voor je spaardoelen. En ben je eenmaal op vakantie, dan doe je alle betalingen direct uit het potje ‘Zomervakantie’. Zo houd je vanaf je vakantieadres een goed overzicht over je vakantiebudget.”

Gerelateerde Berichten

  • Travel trends in België (Travel2010)

    Rik De Keyser van onderzoeksbureau WES gaat op Travel2010.be dieper in op het beslissingsproces van…

  • 5 handige vakantie apps

    Voor de meesten onder ons is de vakantie in volle gang. En op vakantie gaat…

  • Travel trends 2014 #etravel14

    Tessa aan de Stegge van Cherry Picker heeft de deelnemers op #etravel 14 meegenomen in…

Categorie: Technologie, TravelNieuws, Trends

Over Dylan Cinjee

Dylan Cinjee is de Community Manager bij TravelNext.nl. Daarnaast werkt hij al enkele jaren als redacteur bij vakblad TravelPro en Business Traveller Nederland. “De reisbranche is enorm dynamisch en staat nooit stil. Elke dag is weer een nieuwe uitdaging, je weet nooit wat er kan gebeuren. Bestemmingen komen en gaan, innovaties volgen elkaar op en de startups schieten als paddenstoelen uit de grond. TravelNext is daarom een mooie toevoeging aan ons portfolio.”

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

onderzoek Airbnb hotels Google reizen TUI reviews mobiel Booking.com instagram Social Media travel destinatiemarketing Expedia TripAdvisor KLM NHTV technologie Vakantiebeurs Facebook

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring