Mobiel komt op TravelNext vaak terug, de reiziger wordt mobieler en mobieler, dat weten we inmiddels. Je moet er te vinden zijn, het liefst met een voor verschillende schermen geoptimaliseerde website die uitspreekt wat je doet en de bezoeker over haalt om bij jou te boeken. En dat boeken voor hotels en vliegtickets, dat blijken reizigers volgens een artikel op eMarketer nog steeds op hun pc te doen.

Nog steeds veel boekingen via pc

Onderzoek van Expedia Media Solutions en ComScore in augustus 2012 wees uit dat meer dan drie-kwart van de reizigers uit de United States in de afgelopen 6 maanden een reis-gerelateerde aankoop hadden gedaan via hun pc. Op een tablet en mobiel waren reizigers grotere twijfelaars en boekte slechts 34% van de reizigers via een tablet en 28% via een mobiel.

Schermafbeelding 2012-12-19 om 11.23.34

Op de destinatie vaker mobiel geboekt

Maar als we deze aankopen verder uiteenzetten in verschillende categorieën, dan blijkt dat hotels veel vaker op een laptop worden geboekt dan op mobiele apparaten als een tablet en een smartphone. Hetzelfde geldt voor vluchten. Maar als je kijkt naar activiteiten / attracties en restaurants, dan worden die net zo vaak op de laptop als op de smartphone en tablet geboekt.

Destinatie mobiel

De grotere aankopen, zoals hotelovernachtingen en vliegtickets, worden dus over het algemeen op de computer gekocht. Maar reizigers lijken zich wel steeds vaker naar een mobiel apparaat te keren als ze eenmaal op de destinatie zijn en op zoek zijn naar een leuk uitje of een goed restaurant.

10% van de respondenten van het onderzoek gaven aan dat ze alles hadden geboekt via een mobiel apparaat, van hotel, tot vliegticket tot restaurant op locatie.