• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Mobiele aankopen worden voornamelijk op de destinatie zelf gedaan

19 december 2012 door Annelies Hulshof

Mobiel komt op TravelNext vaak terug, de reiziger wordt mobieler en mobieler, dat weten we inmiddels. Je moet er te vinden zijn, het liefst met een voor verschillende schermen geoptimaliseerde website die uitspreekt wat je doet en de bezoeker over haalt om bij jou te boeken. En dat boeken voor hotels en vliegtickets, dat blijken reizigers volgens een artikel op eMarketer nog steeds op hun pc te doen.

Nog steeds veel boekingen via pc

Onderzoek van Expedia Media Solutions en ComScore in augustus 2012 wees uit dat meer dan drie-kwart van de reizigers uit de United States in de afgelopen 6 maanden een reis-gerelateerde aankoop hadden gedaan via hun pc. Op een tablet en mobiel waren reizigers grotere twijfelaars en boekte slechts 34% van de reizigers via een tablet en 28% via een mobiel.

Schermafbeelding 2012-12-19 om 11.23.34

Op de destinatie vaker mobiel geboekt

Maar als we deze aankopen verder uiteenzetten in verschillende categorieën, dan blijkt dat hotels veel vaker op een laptop worden geboekt dan op mobiele apparaten als een tablet en een smartphone. Hetzelfde geldt voor vluchten. Maar als je kijkt naar activiteiten / attracties en restaurants, dan worden die net zo vaak op de laptop als op de smartphone en tablet geboekt.

Destinatie mobiel

De grotere aankopen, zoals hotelovernachtingen en vliegtickets, worden dus over het algemeen op de computer gekocht. Maar reizigers lijken zich wel steeds vaker naar een mobiel apparaat te keren als ze eenmaal op de destinatie zijn en op zoek zijn naar een leuk uitje of een goed restaurant.

10% van de respondenten van het onderzoek gaven aan dat ze alles hadden geboekt via een mobiel apparaat, van hotel, tot vliegticket tot restaurant op locatie.

Gerelateerde Berichten

  • Reviews geven doorslag bij mobiele aankopen [infographic]

    Veel organisaties zijn afhankelijk van boekingen die reizigers doen wanneer ze op locatie zijn. We…

  • Booking.com verdriedubbelt mobiele omzet

    Booking.com heeft zijn omzet uit mobiele boekingen het afgelopen jaar verdriedubbeld. ‘Smartphones en tablets veroveren…

  • Destinatie Sotsji kans voor destinatie Rusland?

    Aanstaande vrijdag wordt in het Russische Sotsji de aftrap gegeven voor de Olympische spelen. De stad…

Categorie: Destinatiemarketing, E-commerce, Mobiel Tags: boeken, emarketer

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Vaker mobiel, tijdens de inspiratie- én boekingsfase - TravelNext schreef:
    7 januari 2013 om 18:00

    […] opgedaan, waarna een consument via een computer de boeking rond maakt? En alleen op de destinatie gebruik maakt van de mogelijkheid om via mobiel te boeken? Wat buiten kijf staat, is dat mobiel steeds vaker in de boekingscyclus […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
RED Online Marketing
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reviews Social Media reizen mobiel hotels NHTV destinatiemarketing Airbnb technologie travel Google instagram onderzoek Vakantiebeurs Expedia TripAdvisor TUI Facebook Booking.com KLM

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2022 · TravelNext