• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Mobiele layout Facebook pagina’s vernieuwd

25 april 2013 door Jaap Hoogesteger

Facebook laat de updates in een rap tempo opvolgen. Eerder introduceerden ze al Graph Search, een nieuwe News Feed, Facebook Home en gisteren kwam daar de vernieuwde mobiele lay-out van Facebook pagina’s bij. Een wat minder grote update, maar wel een interessante voor de reis- en gastvrijheidsbranche. Wat er verandert en wat dit voor jou als (social media) travel marketeer betekent leg ik in deze blogpost uit.

Wat verandert er met de komst van de nieuwe mobiele layout?

Door de update wordt de bovenkant van je bedrijfspagina anders weergegeven. Daar waar nu nog kort de informatie over je bedrijf te zien is met daaronder de ’tabs’ (foto’s, kaart, evenement etc, etc), zal dat op korte termijn (nu al te zien via de iOS app en mobiele browsers, later ook via Android app) veranderen naar het nieuwe design.

Facebook Mobiel TravelNext

Het nieuwe design stelt interactie in plaats van de content op de timeline centraal. Like, check-in, bericht en zelfs een bel button bevinden zich (afhankelijk van het type pagina) in de nieuwe lay-out bovenaan.
Hieronder kan, tegen betaling, direct een post geplaatst worden. Wanneer je daar niet voor kiest zal er een klein stuk van je timeline te zien zijn, of zoals in onderstaand voorbeeld: reviews en dichtstbijzijnde locatie.

nieuwe mobiele facebook

Wat kunnen wij hier mee?

Dankzij het redesign wordt het voor Facebook-gebruikers nog makkelijker om de interactie met je bedrijf aan te gaan. Laten we het bovenstaande voorbeeld eens nader bekijken. Wanneer je de algemene pagina van het merk Nordstrom open op de mobiele app van Facebook opent, zie je meteen aan de hand van je locatie waar de dichtstbijzijnde Nordstrom winkel is. Ideaal, want zo zie je precies waar je heen moet. Als je vervolgens doorklikt naar de vestiging die het meest in de buurt is (Nordstrom Seattle), zie je meteen het adres, de openingstijden en reviews. Daarnaast staat er nu bovenaan een prominente button om in te checken en om direct deze vestiging te bellen. Het wordt de gebruiker dus gemakkelijk gemaakt de interactie met Nordstrom aan te gaan.

Hotelketens als Hilton en reisorganisaties als Arke lijken op deze manier het meest te profiteren van het redesign, maar ook als klein hotel, restaurant of als destinatie kan dit de interactie aanzienlijk vergroten.

Bron: Facebook Studio

Gerelateerde Berichten

  • Social Media Week Glasgow

    Deze week was ik aanwezig bij een aantal events tijdens de Social Media week in…

  • Social Media en Affiliate Marketing

    Vraag is niet of maar hoe we social media inzetten Alexander Willemsen beloofde ons meerwaarde…

  • Performance marketing op Facebook

    In de presentatie van Bas Blom op Facebook Conference kwamen twee belangrijke ontwikkelingen aan de…

Categorie: Mobiel, Social media Tags: Facebook

Over Jaap Hoogesteger

Jaap Hoogesteger werkt als Social Media Marketeer bij Deloitte Nederland, hiervoor was hij als social media marketeer verantwoordelijk voor de social strategie van Sundio Group. Daarvoor studeerde hij E-Travel/E-business aan de NHTV in Breda en liep zijn afstudeerstage bij TravelNext. Tijdens zijn studie was hij actief als content manager bij Youropi.com. Zie ook zijn Google+ profiel.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Facebook TripAdvisor TUI mobiel Airbnb instagram destinatiemarketing technologie travel KLM reviews Vakantiebeurs onderzoek hotels Social Media Google Booking.com NHTV reizen Expedia

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring