• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

‘Mobiele omzet KLM kan vertienvoudigen in twee jaar’

11 oktober 2012 door Redactie Twinkle

KLM ontvangt 16 procent van zijn online bezoek via mobiele apparaten. Iedere maand komt daar een procentpunt bij. ‘Ongekend’, zegt Martijn van der Zee, verantwoordelijk voor e-commerce. Met name in niet-Westerse landen profiteert KLM sterk van de opkomst van mobiel.

Tegenover het mobiele verkeersaandeel van 16 procent stond in augustus een mobiel omzetaandeel van 5 procent (van alle online omzet), zegt Van der Zee in een interview met Management Team. ‘Daarbij gaat het om alle apparaten zonder draad’, benadrukt hij. Tablets en smartphones zijn allebei goed voor ongeveer de helft van het mobiele bezoek.

Mobile first

Van der Zee verwacht dat het mobiele omzetaandeel tot 2015 kan vertienvoudigen: ‘Ik sluit niet uit dat over 2 jaar de meeste online omzet via dit kanaal komt.’ KLM bevindt zich volgens hem in een transformatie naar een mobile first organisatie. ‘Dat is een interessante slag. Tot nu toe deden we eerst alles voor de gewone website en keken we daarna naar het mobiele web en applicaties. Maar nu zijn we begonnen om de hele website responsive te maken en we willen mobiel leidend maken bij de ontwikkeling van nieuwe producten.’

Apps voor tabletss, betalen met PayPal

Van der Zee laat Management Team weten dat KLM bezig is met de ontwikkeling van een applicatie voor de iPad: ‘Die zit er wel aan te komen, net als apps voor andere tablets, maar het duurt allemaal langer dan je wil.’ Deze maand nog lanceert de nummer 1 van de Travel 30 de optie om mobiel te betalen met PayPal. Nu kan dat alleen met creditcard. ‘Mobiele betalingstoepassingen lopen nog achter’, stelt Van der Zee. ‘We hopen dat een soort mobiele versie van iDeal doorbreekt, dat zal de groei van het mobiele kanaal nog verder versnellen.’

Gerelateerde Berichten

  • Binnenkort mobiel tickets kopen bij KLM

    KLM heeft een nieuwe mobiele website en een applicatie voor de iPhone gelanceerd. Reizigers kunnen…

  • Booking.com verdriedubbelt mobiele omzet

    Booking.com heeft zijn omzet uit mobiele boekingen het afgelopen jaar verdriedubbeld. ‘Smartphones en tablets veroveren…

  • Lessons learned: De mobiele strategie van KLM

    Afgelopen dinsdag 5 februari vond voor de 2de keer het M-commerce event plaats in Amsterdam in…

Categorie: Mobiel Tags: iPad, KLLM, Management Team, Martijn van der Zee, mobiel, mobiele apps, mobiele boekingen, mobiele site, PayPal

Over Redactie Twinkle

Twinkle is als vaktitel concreet over e-commerce. De redactie blogt actief mee op TravelNext over nieuws en ontwikkelingen in de reisbranche.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Lessons learned: De mobiele strategie van KLM - TravelNext schreef:
    11 februari 2013 om 13:24

    […] en mobiel) 1/5 daarvan zijn nieuwe klanten. Al eerder gaf Martin van der Zee (E-commerce, KLM) op TravelNext aan dat hij verwacht dat het mobiele omzetaandeel tot 2015 zal vertienvoudigen. KLM heeft haar […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

destinatiemarketing Airbnb TripAdvisor Facebook hotels Vakantiebeurs reviews travel TUI Expedia Booking.com onderzoek KLM instagram reizen NHTV Google technologie Social Media mobiel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring