• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Mobile & Travel wat gebeurde er in 2015?

24 december 2015 door Arjen Schuiten

De impact van ’mobile’ in de travelbranche is enorm en zal het komende jaar nog verder doorzetten. Dit jaar was de definitieve doorbraak van het boeken op mobile devices. Het aantal boekingen via de desktop blijft dalen en het aantal boekingen op mobile devices is explosief gestegen. In 2016 wordt in sommige travelsectoren het omslag punt bereikt waar het aantal mobiele boekingen het aantal boekingen via de desktop overstijgt.

Travel organisaties hebben in 2015 massaal geïnvesteerd in het vereenvoudigen van boekingsprocessen op mobile devices en snel en eenvoudig boeken via de App wordt eerder regel dan uitzondering. Denk hierbij aan de Apps van vliegtuigmaatschappijen zoals easyJet, hotelketen Hilton Hotels en de App van Booking.com.

10 trends in een jaaroverzicht

Onderstaand de 10 belangrijkste mobile travel trends van dit jaar:

  1. Het aantal boekingen via mobiele devices op de Nederlandse markt bedraagt inmiddels meer dan 25 procent.
  2. Er wordt door Nederlandse reisorganisaties massaal geïnvesteerd in de ontwikkeling van Apps met als gevolg een explosieve toename van het aantal boekingen via Apps.
  3. Het aantal boekingen via mobile devices in USA zal dit jaar naar verwachting meer dan 43,8 procent zijn
  4. Hotels en appartementen worden wereldwijd het meest geboekt via mobile devices gevolgd door autoverhuur, combi reizen en losse vliegtickets. Bekijk hier het totaal overzicht tm Q2 2015.
  5. Het aantal boekingen op een smartphone wereldwijd t.o.v. boekingen op een tablet stijgt snel.
  6. De millennials zorgen met 83 miljoen generatiegenoten wereldwijd voor circa 250 miljard omzet waarvan circa 40 procent via mobile devices wordt gegenereerd.
  7. Reizigers verwachten dat zij in geval van veranderingen 24/7 op de hoogte gehouden worden via hun mobile devices.
  8. WhatsApp doet zijn intrede als Customer Care kanaal voor reizigers.
  9. Location Based Content wordt steeds belangrijker voor reizigers.
  10. Data koppelen en klantprofielen verrijken is noodzaak om content op maat te serveren.

Mobile is geen trend meer

Duidelijk is dat Mobile niet een trend is. Mobile heeft inmiddels grote invloed op de structuur van ons dagelijkse leven; de manier waarop we met elkaar omgaan, hoe we met elkaar communiceren en hoe we consumeren in het algemeen. In de travel sector heeft mobile het online ecosysteem al volledig verandert van customer care tot marketing en het besluitvorming proces van de reizigers.

Mobiele boekingen in 2016

De verwachting is dat in 2016 bijna 52% van de boekingen via een mobiel device zal gaan. Essentieel wordt het dus voor de travel sector om haar klanten meer en meer een complete ‘mobiele experience’ aan te bieden vanaf de oriëntatiefase tot en met after sales.

Credits headerafbeelding: Marissa Barra (CC)

Gerelateerde Berichten

  • Onderzoek: de integratie van mobile in travel in 2016

    Sinds 2009, toen de eerste travel apps op de markt kwamen, begon de afhankelijkheid van…

  • Travel en mobile

    In de Beurs van Berlage vond op 19 april de goed bezochte Mobile Convention Amsterdam…

  • Online en mobile innovaties in de reisbranche op Emerce eTravel

    Voor het tweede achtereenvolgende jaar organiseert Emerce op 9 juni in Amsterdam het congres over…

Categorie: Mobiel Tags: 2015, 2016

Over Arjen Schuiten

Arjen is Senior Business Development Manager bij Mobile Engagement Company mGage. Arjen heeft ruim 7 jaar ervaring met de implementatie van klantcontactstrategieën in Travel via Mobile, E-mail & Social Media. mGage helpt wereldwijd bedrijven om op een intelligente manier gepersonaliseerde Marketing en Customer Care communicatie in te zetten via diverse mobiele kanalen. Als blogger op TravelNext.nl hou ik Travel-organisaties graag op de hoogte van de mogelijkheden die een gedegen Mobile First benadering biedt. In mijn dagelijkse werkzaamheden spar ik hierbij met (online)reis-bureaus, luchtvaartmaatschappijen en gelieerde partijen. Mobile Marketing binnen de travel branche betekent voor mij onbegrensde mogelijkheden en extra klantwaarde creëren voor reizigers.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Seamless travel in de context van UBER | TravelNext schreef:
    1 april 2016 om 16:34

    […] in de app vermeld. Hilton is een hotel dat al vaker in de spotlights is gekomen vanwege haar mobile-first approach. Ook met deze samenwerkingen maken ze een stap in next level vergemakkelijken van de reiservaring […]

  2. FIT for future in de travelindustrie: 4 webinars om in je agenda te zetten | TravelNext schreef:
    1 september 2016 om 15:30

    […] Mobile & Travel wat gebeurde er in 2015? […]

  3. Social monday: iedere reiziger heeft een mobiele telefoon maar niet ieder bedrijf heeft een full mobile strategy | TravelNext schreef:
    12 september 2016 om 09:24

    […] boekingen zijn hard gegroeid. Tussen 2014 en 2015 is het aantal boekingen via mobiele devices bijna verdubbeld, van 12% naar 23%. Betalen via mobiele devices is conversieverhogend. Via een betaalknop in de […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

mobiel onderzoek reizen Social Media hotels destinatiemarketing Booking.com Google NHTV technologie travel Vakantiebeurs Facebook KLM reviews instagram Expedia Airbnb TUI TripAdvisor

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring