• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Momondo biedt inzicht in zes verschillende factoren die van invloed zijn op ticketprijs

6 mei 2013 door Annelies Hulshof

Op zoek naar het goedkoopste en meest optimale ticket is voor sommige reizigers een sport geworden. Vandaag lanceert Momondo een nieuwe feature in haar website waarmee zij het voor de bezoeker mogelijk om op basis van 6 verschillende factoren te zien wat voor effect deze hebben op de prijs van een vliegticket. Hiermee bieden ze de reiziger een kijkje in de keuken van de prijzenmakers van de luchtvaartmaatschappijen om een zo optimaal mogelijk ticket samen te stellen, iets waar de reiziger tegenwoordig aardig wat tijd in steekt.

De jacht op goedkope vliegtickets

De jacht op goedkope vliegtickets is al tijden aan de gang, verschillende tools bieden steeds meer inzicht in wanneer de tickets het goedkoopst zijn om te kopen. Zo is Ticketspy een spion in de luchtvaartwereld die reizigers helpt bij het vinden van die bijzondere deals en het uitlichten van de kleine lettertjes. En geeft Paperflies reizigers elke dag een nieuwe deal met kortingen die flink hoog kunnen oplopen en heeft Skyscanner de optie een beetje verstopt, maar kun je ook daar als flexibele reiziger een ticket vinden die wellicht flink goedkoper is dan je zoekopdracht in eerste instantie was.

Schermafbeelding 2013-05-06 om 11.56.36

Momondo biedt transparantie

Bij Momondo kan deze koopjesjager vanaf vandaag op 6 factoren bepalen wat de goedkoopste optie voor hem of haar zal zijn. De functie is boven de vluchtresultaten geplaatst en geeft de reiziger een transparant inzicht in hoe luchtvaartmaatschappijen hun prijzen bepalen. De functie helpt de gebruiker bepaalde essentiële factoren te gebruiken in de zoektocht naar goedkope tarieven.

“Vluchtinzicht staat voor transparantie. Deze tool maakt het reizigers gemakkelijker om te zien hoe verschillende factoren de prijs beïnvloeden. Weten op welke dagen van de week, of momenten van de dag het voordeligst zijn om te vliegen, kan waardevolle informatie zijn als je flexibel bent en geld wilt besparen op een vlucht,” zegt Tore Pein Jensen, CMO van Momondo.

Op dit moment kunnen gebruikers de tool gebruiken op 400 routes, maar er worden regelmatig nieuwe routes toegevoegd.

Gebaseerd op 6 factoren

De voornoemde factoren bestaan uit; vertrek op tijdstip, dag van de week, weeknummer, exacte luchthaven (als er meerdere luchthavens op plaats van bestemming zijn), de aanbieders en het aantal dagen voor vertrek. De resultaten worden weergegeven in een cirkeldiagram en geven een overzicht van de duurste en goedkoopste opties voor iedere factor op een bepaalde route.

De grafieken tonen in welke mate de verschillende variabelen (bv. dagen van de week, verschillende luchtvaartmaatschappijen, luchthavens etc.) allemaal van invloed zijn op de prijs. De nieuwe tool maakt gebruik van gegevens van miljoenen up-to-date prijzen verkregen in eerdere zoekopdrachten binnen Momondo.

momondo

Gerelateerde Berichten

  • KLM biedt reiziger bestemmingsinfo op nieuw platform

    KLM heeft een website gelanceerd waarop reizigers informatie kunnen verkrijgen over de bestemming waarnaar zij…

  • Verkeersbureaus.info biedt actuele bestemmingsinformatie

    Completere bestemmingsinformatie De website Verkeersbureaus.info is uitgebreid met nieuwe verkeersbureaus en VVV’s en is een…

  • TravelXL biedt online en offline de laagste prijsgarantie

    Reisbureauketen TravelXL biedt het complete aanbod van de grootste reisorganisaties voortaan aan op zijn website.…

Categorie: E-commerce Tags: momondo, paperflies, skyscanner, ticketspy

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Op de helft van 2017: wat zien we gebeuren in travel? - research | TravelNext schreef:
    9 juni 2017 om 11:34

    […] Boekingswebsites kochten (meta)search websites (Priceline kocht metasearch Momondo Group). […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reizen destinatiemarketing NHTV TripAdvisor mobiel Booking.com Airbnb Social Media Expedia instagram hotels Facebook reviews onderzoek TUI technologie Google Vakantiebeurs KLM travel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring