• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

MSC Cruises introduceert AI met een spraakgestuurde cruiseassistent

26 maart 2018 door Dylan Cinjee

MSC Cruises heeft een nieuwe primeur in de branche met de introductie van een digitale persoonlijke cruise assistent als een nieuw kenmerk van de MSC for Me app, het digitale innovatieprogramma van de onderneming. Deze nieuwe en baanbrekende gastenservice, ontwikkeld in samenwerking met HARMAN International, een volledige dochteronderneming van Samsung Electronics en leider in technologieën voor consumenten- en zakelijke markt, zal haar debuut maken op MSC Bellissima, welke momenteel in aanbouw is bij de scheepswerf STX France in Saint-Nazaire, Frankrijk. Het bedrijf kondigde ook aan dat MSC Bellissima, het volgende vlaggenschip van MSC Cruises, zal worden gedoopt in de haven van Southampton, Verenigd Koninkrijk op 2 maart 2019.

MSC for Me App

Gianni Onorato, CEO van MSC Cruises, vertelt: “Dit is een ander voorbeeld van hoe we continu innoveren om beter te kunnen voldoen aan de behoeften van onze gasten, niet alleen voor de cruisegasten van vandaag, maar ook voor de toekomst. We gebruiken ultramoderne technologie op een unieke alomvattende manier en bouwen deze in elke stap van de ontwikkeling van onze nieuwe schepen, vanaf hun ontwerp tot de uiteindelijke gastervaring. Het is door onze cruise-expertise, de vaardigheden van onze scheepswerfpartners en onze unieke samenwerkingen met toonaangevende digitale en technologische experts zoals Samsung en HARMAN, dat we baanbrekende technologie kunnen introduceren voor een nog betere cruise ervaring.”

De virtuele persoonlijke assistent voor MSC Cruises-gasten is een spraakmakende, spraak-gestuurde Artificial Intelligence (AI) innovatie die kan communiceren, leren en de behoeften van gasten kan voorspellen om relevante suggesties te doen. Dit nieuwe en unieke aanbod biedt gasten op maat gemaakte informatie om hun MSC Cruises-vakantiebeleving te vereenvoudigen en te verbeteren door snel en eenvoudig antwoorden te geven op vragen vanuit het comfort van hun eigen hut.Digitale assistenten en stemherkenningstechnologieën veranderen de manier waarop we communiceren en ons werk vandaag de dag. Met deze uitstekende oplossing zal MSC Cruises de ervaring van haar gasten aan boord volledig veranderen. Stel je voor dat je onmiddellijke en gepersonaliseerde informatie krijgt, zoals cruise-evenementen, entertainmentopties, reisupdates of gewoon je favoriete muziek speelt met een eenvoudige spraakopdracht.

In tegenstelling tot andere digitale thuisassistenten die afhankelijk zijn van in- de- cloud gebaseerde programma’s met apparaten of toepassingen die met internet zijn verbonden, zal dit digitale aanbod worden ontworpen, rond een op schepen gebaseerde oplossing, speciaal afgestemd op de behoeften van de gasten van MSC Cruises. De huidige manieren waarop gasten hun informatie aan boord zoeken, zullen verder worden verbeterd, waardoor een unieke persoonlijke ervaring mogelijk wordt. Als afspiegeling van de echt internationale onboard-aanbieding van MSC Cruises, kunnen gasten communiceren met het nieuwe digitale persoonlijke assistent-apparaat in zeven talen. De persoonlijke assistent zal aanvankelijk op MSC Bellissima worden gelanceerd, maar zal beschikbaar zijn op alle toekomstige nieuwe schepen en er zijn plannen om de functie voor de rest van de vloot te introduceren.

MSC Bellissima wordt het vierde mega-schip van MSC Cruises welke, in minder dan drie jaar, na 2017 in de vaart komt en als onderdeel van een tienjarig investeringsprogramma van € 10,5 miljard. Ze zal een verdere evolutie van het bekroonde Meraviglia-prototype vertegenwoordigen. MSC Bellissima wordt op 2 maart 2019 in Southampton gedoopt op een glamoureus evenement waar VIP-gasten van over de hele wereld aanwezig zullen zijn. MSC Bellissima zal haar inauguratieseizoen doorbrengen in de immer populaire Westelijke Middellandse Zee voordat ze de winter doorbrengt in de Verenigde Arabische Emiraten, Dubai, Abu Dhabi, Sir Bani Yas, Muscat en Khasab.

Gerelateerde Berichten

  • Google introduceert Gmail Priority Inbox

    Als e-mailmarketeer ga je altijd voor de hoogste openratio's van je nieuwsbrieven. Maar dat zal…

  • Booking introduceert zakelijke accounts

    Booking.com mikt voortaan specifiek op de zakelijk markt. Booking.com Business biedt ‘de eenvoudigste manier om…

  • KLM introduceert inpakassistent op Google Home

    KLM introduceert vandaag haar intelligente, interactieve spraakgestuurde inpakassistent op Google Home. Hiermee biedt KLM passagiers…

Categorie: Apps, Technologie, Trends

Over Dylan Cinjee

Dylan Cinjee is de Community Manager bij TravelNext.nl. Daarnaast werkt hij al enkele jaren als redacteur bij vakblad TravelPro en Business Traveller Nederland. “De reisbranche is enorm dynamisch en staat nooit stil. Elke dag is weer een nieuwe uitdaging, je weet nooit wat er kan gebeuren. Bestemmingen komen en gaan, innovaties volgen elkaar op en de startups schieten als paddenstoelen uit de grond. TravelNext is daarom een mooie toevoeging aan ons portfolio.”

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

mobiel Airbnb Booking.com TUI Facebook KLM reviews hotels onderzoek Google Vakantiebeurs NHTV TripAdvisor travel destinatiemarketing Social Media instagram reizen Expedia technologie

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring