• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Nederlandse online zoektrends naar wintersport vakanties [infographic]

31 januari 2014 door Gastblogger

In 2013 werden er in Nederland ruim 397.200 aan wintersport gerelateerde zoekopdrachten uitgevoerd op Google (op basis van Google Trends). Gemiddeld 80% van de Nederlanders boekt zijn vakantie inmiddels via het internet. Online zijn er dan ook erg veel aanbieders van wintersport vakanties. Daardoor moet je als aanbieder opvallen tussen je concurrenten en in de maanden waarin de wintersport geboekt wordt online goed zichtbaar zijn. Met deze infographic krijg je inzicht in de belangrijkste trends en kom je te weten hoe je hier als adverteerder het beste op kunt inspelen.

Dit artikel is geschreven door Lisette Huijzer – Lead SEA consultant bij Online Marketing Bureau Expand Online

Last minute boekingen nemen toe

December en januari zijn de populairste maanden voor het boeken van de wintersport vakantie. Mensen boeken steeds korter van tevoren hun wintersport door de aanhoudende crisis. Zorg er daarom als adverteerder voor dat je in deze maanden volop zichtbaar bent. De kans is natuurlijk groter dat wanneer jij zichtbaar bent, klanten voor jou kiezen.

In 2012 zijn er in vergelijking met 2011 minder mensen die een wintersport vakantie geboekt hebben. De onzekerheid van de kabinetsplannen, de aanhoudende crisis en de koude winters kunnen hier een oorzaak van zijn. Door dezelfde oorzaken zijn er in 2013 ook minder wintersport vakanties geboekt.

Populairste wintersportbestemming

Oostenrijk blijft veruit de populairste wintersportbestemming met Frankrijk op een mooie 2e plaats en Tsjechië op een derde plaats. In 2011 was er al verschil tussen de populariteit van Oostenrijk en Frankrijk, waarbij Oostenrijk ook op de eerste plaats stond. Maandelijks werden er in 2013 zo’n 9.900 zoekopdrachten uitgevoerd door Google naar ‘wintersport Oostenrijk’. Dit tegenover Frankrijk dat op een tweede plek staat met de zoekopdracht ‘wintersport Frankrijk’ met 2.400 maandelijkse zoekopdrachten.

Oostenrijk is op het moment de populairste wintersportbestemming, maar wat zijn de populairste bestemmingen in Oostenrijk? Met 216 hectare besneeuwde pistes en verschillende bars is Gerlos de populairste wintersport bestemming op basis van de Google zoekvolumes (ANWB).

Snowboarden of skiën tijdens de wintersport?

Wanneer we kijken naar de zoekvolumes op de ski- of snowboard gerelateerde termen, zien we ook hier dat minder mensen op wintersport gaan. Op de piste staan de meeste mensen op ski’s, maar online is dit niet zichtbaar. Waarschijnlijk doordat mensen die willen snowboarden ook vaker online zoeken naar bijvoorbeeld lessen en attributen.

Après-ski erg belangrijk voor de wintersport vakantie

De populairste après-ski wintersportbestemming is met uitstek Oostenrijk. Veel landen proberen de après-ski van Oostenrijk na te bootsen, maar de sfeer die Oostenrijk heeft tijdens de après-ski is niet te evenaren. Men verplaatst zich als snel van de pistes naar de terrassen, waar de Nederlandse feestnummers en Duitse meezingers tot vroeg in de ochtend te horen zijn.

Best practice voor adverteerders

Zorg dat je als adverteerder in de piekmaanden (december en januari) van het boeken van wintersport vakanties goed zichtbaar bent en dat je zichtbaar bent als adverteerder op het moment van het boeken. Zet vol in op de populaire zoekwoorden après ski, Oostenrijk en snowboarden.

De infographic

EXPAND_INFOGRAPHIC_WINTERSPORT

Gerelateerde Berichten

  • Nederlandse online zoektrends naar Europese vakanties [infographic]

    Maandelijks worden er ruim 5,5 miljoen vakantie gerelateerde zoekopdrachten uitgevoerd in Google. Wat zijn nu…

  • Nederlandse zoektrends naar Europese vakantiebestemmingen

    Met het stijgende online zoekvolume is het een must voor travel-organisaties om permanent zichtbaar te…

  • Zoekgedrag van vakantiegangers volgens Google Maps [infographic]

    Wij Hollanders zijn vooral op zoek naar pretparken, fietsroutes en stranden tijdens de zomermaanden. Dat…

Categorie: Destinatiemarketing, Online advertising, Webanalytics, Zoekmachine marketing Tags: adverteren, ANWB, expand online, Google, last-minute, online zoekgedrag, wintersport

Over Gastblogger

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Booking.com technologie Social Media TUI hotels onderzoek Facebook Vakantiebeurs instagram reviews KLM Expedia reizen mobiel destinatiemarketing NHTV TripAdvisor Airbnb Google travel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring