Embratur – het Nationale Verkeersbureau van Brazilië – lanceert een nieuwe campagne: ‘The World meets in Brazil. Come celebrate life”. Onderdeel daarvan is een Facebook-applicatie waarmee je je vrienden kunt uitnodigen te meeten in Brazilië! De app helpt de relevantie en impact van deze nieuwe campagne te vergroten.

De wereld ontmoet elkaar in Brazilië

De applicatie helpt gebruikers van Facebook om hun vrienden, die in het buitenland wonen, te vinden en hen voor te stellen om af te spreken in Brazilië. “Zodra een persoon op ‘uitnodigen’ klikt, wordt er een album op de Facebook-timeline van de gebruiker gecreëerd met afbeeldingen die de afstand tussen elke vriend die in het buitenland woont weergeeft”, licht Walter Vasconcelos, Marketing directeur van Embratur, toe.

Het doel van de campagne is om de interesse te vergroten in Brazilië als vakantieland. De komende jaren zal Brazilië het gastland zijn van zowel het WK in 2014, als de Olympische Spelen in Rio de Janeiro in 2016.

Brazilië is een land met een bijzondere cultuur dat diverse ervaringen biedt voor toeristen. “De campagne benadrukt dat vriendelijkheid en openheid twee belangrijke karakteristieken zijn van Brazilianen”, licht Flávio Dino, directeur van Embratur toe. “Wij zijn de som aanstekelijke ritmes, waarop je mee gaat dansen. We zijn de warmte van een knuffel. We zijn de smaken en kleuren van onze keuken. We zijn de kunst van het museum en het talent van populaire artiesten. Brazilië is niet gemakkelijk te omschrijven, maar iedereen kan het voelen. Gevoel is erg belangrijk. Daarom, ontmoet de wereld elkaar in Brazilië.”

http://youtu.be/kYcoBPBYLqM

Brazilië online

Embratur is al langer actief op Facebook en andere sociale netwerksites, legt Vasconcelos uit. “Alleen al op Facebook hebben we 110.000 volgers. Uit onderzoek van het Braziliaanse Ministerie van Toerisme blijkt dat van alle reizigers die in 2010 Brazilië hebben bezocht, 30,9 procent hun reis online heeft geregeld. Het is dus van belang dat wij ook steeds meer online aanwezig zijn.”

Afbeelding: Denise Mayumi (cc)