• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Nieuwe Facebook-campagne promoot Brazilië

8 oktober 2012 door Annelies Hulshof

Embratur – het Nationale Verkeersbureau van Brazilië – lanceert een nieuwe campagne: ‘The World meets in Brazil. Come celebrate life”. Onderdeel daarvan is een Facebook-applicatie waarmee je je vrienden kunt uitnodigen te meeten in Brazilië! De app helpt de relevantie en impact van deze nieuwe campagne te vergroten.

De wereld ontmoet elkaar in Brazilië

De applicatie helpt gebruikers van Facebook om hun vrienden, die in het buitenland wonen, te vinden en hen voor te stellen om af te spreken in Brazilië. “Zodra een persoon op ‘uitnodigen’ klikt, wordt er een album op de Facebook-timeline van de gebruiker gecreëerd met afbeeldingen die de afstand tussen elke vriend die in het buitenland woont weergeeft”, licht Walter Vasconcelos, Marketing directeur van Embratur, toe.

Het doel van de campagne is om de interesse te vergroten in Brazilië als vakantieland. De komende jaren zal Brazilië het gastland zijn van zowel het WK in 2014, als de Olympische Spelen in Rio de Janeiro in 2016.

Brazilië is een land met een bijzondere cultuur dat diverse ervaringen biedt voor toeristen. “De campagne benadrukt dat vriendelijkheid en openheid twee belangrijke karakteristieken zijn van Brazilianen”, licht Flávio Dino, directeur van Embratur toe. “Wij zijn de som aanstekelijke ritmes, waarop je mee gaat dansen. We zijn de warmte van een knuffel. We zijn de smaken en kleuren van onze keuken. We zijn de kunst van het museum en het talent van populaire artiesten. Brazilië is niet gemakkelijk te omschrijven, maar iedereen kan het voelen. Gevoel is erg belangrijk. Daarom, ontmoet de wereld elkaar in Brazilië.”

Brazilië online

Embratur is al langer actief op Facebook en andere sociale netwerksites, legt Vasconcelos uit. “Alleen al op Facebook hebben we 110.000 volgers. Uit onderzoek van het Braziliaanse Ministerie van Toerisme blijkt dat van alle reizigers die in 2010 Brazilië hebben bezocht, 30,9 procent hun reis online heeft geregeld. Het is dus van belang dat wij ook steeds meer online aanwezig zijn.”

Afbeelding: Denise Mayumi (cc)

Gerelateerde Berichten

  • 24-02 | Social Media Congres

    Hyves, Facebook, Twitter, Linkedinn: het bekende rijtje. Waarschijnlijk past u het ook allemaal al (deels)…

  • Zwolle promoot haar stad via een fotowedstrijd op Instagram en Facebook

    Destinatiemarketing gaat soms uit van de kracht van de eigen inwoners van de destinatie. De…

  • Flynt van KLM
    Ontmoet Flynt: De nieuwe social media V.I.P. van KLM

    De bibliotheek van social media cases in de travel wereld zijn redelijk vaak KLM-blauw gekleurd.…

Categorie: Destinatiemarketing, Social media Tags: applicatie, Brazilie, campagne, destinatiemarketing, Facebook

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reizen TripAdvisor destinatiemarketing Google KLM onderzoek Social Media Airbnb TUI Expedia travel Facebook Vakantiebeurs instagram reviews Booking.com technologie NHTV mobiel hotels

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring