• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Nieuwe online sales strategie van Transavia

21 april 2012 door Martin van Kranenburg

Vorige week was ik bij Emerce Conversion en daar presenteerde Mechelien Odekerken van Transavia en Rudhra Adhin van YD World de nieuwe online strategie van Transavia. Afgelopen jaar zijn er bij Transavia een aantal veranderingen doorgevoerd. Transavia gaat voor een direct sales strategie. Online marketing valt nu onder het sales team niet meer onder marketing. De marketing communicatie afdeling is verantwoordelijk voor de branding.

Nieuwe strategie = nieuwe KPI’s
Ook de samenstelling van de KPI’s zijn anders dan voorheen. De oude KPI’s gingen over clicks, impressies, conversies en conversieratio’s. In de nieuwe online aanpak gelden andere KPI’s zoals boekingswaarde, gemiddelde revenu per boeking, retentie sales, revenu en yield management en brand engagement. De nieuwe KPI’s focussen veel meer ROI en sales gedreven.

Focus op clusters niet meer op landen
In de nieuwe aanpak ligt de focus niet meer op land maar wordt de segmentering en CPM afgestemd op clusters. De clusters zijn wintersport, zon, big 5, city en tour de force. In de oude situatie stond de funnel per land centraal nu staan de clusters centraal waarbij men op basis van real time bidding bepaalt wat men voor een bezoeker wil betalen. Bij het samenstellen van dat bod maakt men gebruik van zowel first party data als data van anderen. Zo wordt ook data van Skyscanner gebruikt om nog beter inzicht te krijgen in het zoek en boekgedrag van webb(ez)oekers.

Gerelateerde Berichten

  • De nieuwe reisretail: een offline en online strategie bij D-reizen #etravel14

    De stenen winkel blijft. Misschien anders en kleiner, maar Robbert Jan gelooft in de kracht…

  • Een nieuwe kijk op online reizen | RED online marketing

    Roy platje is geen onbekende uit de reisbranche. Sinds vele jaren is Roy actief in…

  • TravelNieuws: vandaag gelanceerd nieuwe e-commerce site voor Transavia

    Transavia lanceert vandaag zijn volledig nieuwe site in Nederland en Frankrijk. De focus ligt op…

Categorie: E-commerce Tags: Mechelien Odekerken, Online strategie Transavia, Real time bidding, Rudhra Adhin, Transavia

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reizen travel Google hotels destinatiemarketing technologie Facebook TUI Expedia TripAdvisor NHTV Social Media instagram onderzoek KLM Booking.com mobiel Vakantiebeurs reviews Airbnb

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext