• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Nieuwe reiswebsite: Bonnevoy

21 september 2011 door Martin van Kranenburg

Een “nieuwe” reissite zag/ziet het levenslicht. Nieuw? Niet helemaal, maar het combineert content en producten van derden om voor jou zo relevant mogelijk te zijn. 3 studenten bouwden Bonnevoy, die overigens vrij snel werkt. Het design is basic en daardoor iig overzichtelijk. Een echte vakantiebeleving ontbreekt nog…

Op dit moment is de site nog in Beta en alleen geopend voor een select gezelschap (je mag hiervoor een aanvraag doen). Wel kan je op de homepage nu een filmpje zien hoe de site gaat werken.

Hoe werkt het?
Bonnevoy (op de bonne foi, Frans) werkt met content/producten van Tix.nl en Expedia. Daarnaast wordt de locatie van een hotel weergegeven met behulp van Google maps en worden lokale gegevens van Numbeo.com gebruikt.

Ze zoeken uit vele reizen zonder dat je een bestemming opgeeft. Wel mag je een periode en budget (2 personen) opgeven. Graag willen ze je verassen! Gericht zoeken is dus moeilijk. Wel mag je (later) aangeven wat je wel en niet leuk vind en deze info wordt gekoppeld aan je account.

Ik heb inmiddels een inlog en ga opzoek naar een reisje voor 2 personen in december voor 750,- in totaal. 11 bestemmingen worden gevonden. In de linkerbalk mag ik nog aanvullende wensen doen met behulp van sliders. Bijvoorbeeld door de prijs van een biertje op 2 euro te zetten, als ik dat belangrijk zou vinden. Dan blijven er nog 4 bestemmingen over. Of als je bijvoorbeeld een bepaalde temperatuur zoekt, boven de 25 graden!

Bonne voy

De goedkoopste bestemming komt bovenaan. In mijn geval Malaga voor 243,- per persoon. Zelf zeggen ze dat de meest relevante combi bovenaan staat.

Met de lees meer button krijg ik extra foto’s, een plattegrond, een specificatie van de reissom, de 2 aanbieders (tickets en hotel apart) en eventuele alternatieve overnachtingen. De vliegticketprijs klopt zowaar (op 4 cent na).

Via een analyticscode wordt er waarschijnlijk afgerekend met Tix. Voor Expedia wordt een Tradedoubler affiliate link gebruikt. Het hotel is overigens Hotel Zenit Malaga. Bij Expedia zijn de hotelkosten 36 ct. te hoog (in vergelijking tot wat bonnevoy zelf zegt) en ook moet ik het dan stellen zonder ontbijt. Expedia voert overigens zelf 2 verschillende prijzen in 1 overzicht, zie screenshot.

Als ik deze combi wil boeken moet ik dus 2 x al m’n gegevens inkloppen en 2 x betalen. Nog niet echt dynamic packaging dus. Bonnevoy is slechts een intermediar, heeft geen ANVR nummer en mag dus ook zelf geen reizen verkopen. Ze fungeren als een soort affiliate/partner voor de 2 genoemde partijen.

Als ik opnieuw wil zoeken zijn mijn vorige instellingen weg en krijg ik weer de default waardes (bedrag, vertrekdatun en aantal nachten).

Wat kan je er (verder) mee?
Behalve dat de titel van de site de lading dekt, denk ik niet dat dit een serieuze concurrent voor de overige touroperators gaat worden. Het spelelement is leuk. Het aanbod (te?) afhankelijk van de 2 partners (komen er nog meer bij?) maar voegt verder niet heel veel toe. Mooi zou het zijn als je met je bonnevoy account in kan loggen bij Tix en Expedia, dat scheelt alweer NAW-tik werk. Een gescheiden betaling blijf je sowieso houden.

Het gebruik van social media is erg beperkt… Je kunt een door jou gemaakte selectie/keus niet delen met je netwerk.

Verder heeft bonnevoy ook een blog, lees hier meer over de voortgang van Beta naar beter.

Oh ja. Mocht je nog twijfelen of dit een serieuze website is??

“Wij zijn drie jonge mensen die gefascineerd zijn door reizen, websites en mooie vrouwen 😉 Zie ook over ons”

Gerelateerde Berichten

  • Nieuwe site Delaycast.com voorspelt vertragingen

    Het Amerikaanse bedrijf Delaycast heeft een website gelanceerd waarbij je kan zien of een bepaalde…

  • 40 Travel Startups om in de gaten te houden

    Het is druk in startupland. Al jaren, maar ook anno 2015 lijkt de stroom aan…

  • Nieuwe website Hotelkamerveiling.nl

    Hotelkamerveiling is een nieuw initiatief dat is opgestart door hotelhouder Klaas Stekelenburg met zijn twee…

Categorie: Specials, Startups Tags: bonnevoy, dynamic packaging, reissite, review, travel, Trends & Ontwikkelingen

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Reacties

  1. Roland Boon zegt

    21 september 2011 om 16:35

    Tim, bedankt dat je zo inhoudelijk bent ingegaan op onze website! Onze gedachte bij het maken van websites is “release early, release often” (http://goo.gl/vuudI). We beseffen dat de site nog niet volwassen is, maar we willen graag al vroeg in het ontwikkelstadium feedback van onze gebruikers. Op deze manier horen we wat belangrijk is en kunnen we de juiste prioriteiten stellen.

    We willen op onze website inderdaad een niet al te serieuze toon neerzetten. Over één ding zijn we echter heel serieus: voor jou de perfecte vakantie vinden. We focussen op snelheid en dat betekent naast laadtijd ook snel vinden wat je zoekt.

    In ons systeem is ruimte voor integratie van meerdere aanbieders, maar zij moeten daar dan ook klaar voor zijn. We verwachten dat in de toekomst hier wel verschil in gaat komen: de eerste providers staan al met vragen in de mail. We weten dat het overnemen van het boekingsproces een belangrijke stap voor gebruikersvriendelijkheid is, dus daar kijken we zeker naar de mogelijkheden. Concurrentie zoals Google Hotel Finder en Hipmunk kunnen echter voorlopig ook even zonder.

    We nodigen iedereen uit om aan te melden voor de beta. Met veel ogen komen fouten en verbeterpunten sneller aan het licht.

    P.S: TravelNext is niet te bezoeken over ipv6: tijd om te updaten net zoals gebruikers van IE8 😉

  2. Tim de Vrind zegt

    21 september 2011 om 17:12

    Hoi Roland,
    Bedankt voor je reactie. Goed dat je e.e.a. nog even toelicht. Wat zijn jullie verwachtingen qua resultaten en is er ene specifiek businessmodel?

  3. Roland Boon zegt

    21 september 2011 om 19:37

    We willen de reisbranche en hun bezoekers laten zien dat het op internet ook anders kan: beter, intelligenter en sneller. We vinden dat de huidige zoekmachines binnen Nederland daarin veelal tekortkomen en we willen daarom het voortouw nemen in het brengen van verandering daarin.

    Zoals je wel gezien hebt werkt ons verdienmodel momenteel op basis van affiliates. Dat biedt ons voor nu snel toegang tot veel vluchtaanbieders en accommodaties. Daarin willen we verder gaan uitbreiden, om het aanbod groter en vooral nog relevanter te maken. Daarnaast willen we verder ontwikkelen in informatieverwerking. Lokaal prijsniveau en temperatuur zijn leuke wensen als vakantiecriteria, maar daarin zijn meer dingen te verzinnen. En dat hebben we ook gedaan 😉

Trackbacks

  1. Daar zijn we weer! - Bonnevoy Blog schreef:
    9 december 2011 om 16:59

    […] het aanbod. We hebben het niet altijd letterlijk op deze manier van onze volgers te horen gekregen (soms wel), maar wel een veel gehoord punt is dat de aangeboden vakanties niet altijd aansloten bij de […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Airbnb hotels destinatiemarketing technologie reviews NHTV Social Media mobiel instagram KLM travel Expedia reizen Vakantiebeurs onderzoek Facebook Booking.com Google TripAdvisor TUI

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring