• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Nieuwe site Reisa.nl vergelijkt alle reisaanbieders

5 juni 2009 door Martin van Kranenburg

Reizen vergelijken is voor internetters echt frustrerend zegt Esther Nijdam van Reisa.nl. De huidige reisvergelijksites zoals travelta.nl en olezo.nl pretenderen alle reisaanbod te vergelijken maar vermelden slechts een beperkt aanbod met onmogelijke vanaf prijzen. Hier kwam zij achter tijdens haar studie Commerciële Economie en bedacht dat het anders moest.

Esther licht toe: “ik heb samen met een medestudent 5 maanden aan de website en de gebruiksvriendelijkheid gewerkt. We hebben 427 erkende aanbieders zo overzichtelijk mogelijk op een rij gezet zodat het urenlang rondsurfen naar je ideale reis niet meer nodig is. We sturen bezoekers bewust direct naar de website van de reisaanbieder om verlopen aanbiedingen en achterhaalde prijzen te voorkomen. Aan 70% van de vermelde aanbieders verdienen we geen cent. Wel is de website hierdoor zeer compleet zodat de vakantieconsument niet verder hoeft te zoeken. In een filmpje op de homepage leg ik uit hoe de site werkt.’’

Op de vergelijksite vindt men zowel reisorganisaties met lastminute zonvakanties, stedentrips en georganiseerde rondreizen als aanbieders van losse vliegtickets, hotels en diverse andere soort reizen. De website is voor Esther Nijdam inmiddels een bijbaan waarmee zo’n 500 euro per maand mee wordt verdient. De focus ligt komende maanden op meer bestemmingen en nieuw aanbod toe te voegen. Reisa.nl trekt inmiddels zo’n 500 bezoekers per dag. Ook via affiliatenetwerken als Cleafs en Daisycon wordt het reisaanbod gevuld.

Leuk en slim initiatief. Esther veel succes hiermee.

Gerelateerde Berichten

  • Nieuwe site Delaycast.com voorspelt vertragingen

    Het Amerikaanse bedrijf Delaycast heeft een website gelanceerd waarbij je kan zien of een bepaalde…

  • Nieuwe website Hotelkamerveiling.nl

    Hotelkamerveiling is een nieuw initiatief dat is opgestart door hotelhouder Klaas Stekelenburg met zijn twee…

  • D-reizen toont en test nieuwe site

    D-reizen geeft op een subdomein een voorproefje van zijn langverwachte nieuwe site. E-commerce Manager Frans…

Categorie: Specials, Startups Tags: Esther Nijdam, Reisa.nl

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Reacties

  1. Erik zegt

    5 juni 2009 om 21:38

    Het ziet er mooi uit, maar ik ben verder eerlijk gezegd niet zo onder de indruk. De website van de aanbieders worden in een frame geopend en er wordt niks vergeleken. Het is inderdaad prettig om alle aanbieders binnen handbereik te hebben, maar als je een bestemming kiest moet je alsnog eerst de site van de aanbieder doorstruinen om de aanbiedingen te vinden. Wil je die aanbieding vervolgens vergelijken dan moet je op een andere aanbieder (binnen reisa.nl) op zoek naar een aanbieding om te vergelijken. Ik zou persoonlijk liever de aanbiedingen van verschillende organisaties naast elkaar in één overzicht zien. De meeste organisaties bieden feeds aan en degene die dat niet doen zouden dat wel moeten doen.

    Ik heb een beetje zitten proberen, maar ik krijg ook pagina’s voorgeschoteld waar gemeld wordt dat de pagina niet gevonden kan worden (bijvoorbeeld Dordogne aanbieder Happy Home).

    Tenslotte is het tell-a-friend formulier in overtreding met de wet. Je stuurt iemand een bericht en krijgt geen preview van welke tekst je stuurt. Dit mag niet op deze manier.

    Nogmaals: ziet er mooi uit, maar niet onder de indruk.
    Maar mogelijk zijn veel mensen het niet met me eens en wordt het een succes.

  2. Ruben zegt

    5 juni 2009 om 23:07

    Sorry, Martin, maar ik vind dit ook een beetje flauw. Een veteraan als jij kan niet zo’n blogpost schrijven/copypasten, zonder ook maar 1 kritische noot.

    Reisa.nl is wat mij betreft een extreme “thin affiliate” site, een soort startpagina met dropdown menu’s en klikbare logo’s in plaats van tekstlinks in rubrieken. Prima dat dit een studentenproject is of zelfs een experiment in usability, maar hang er niet zo’n bullshit (pardon my French) verhaal omheen.

    “Waar wil je heen?” > “Zonvakantie” > *Plop, Sunweb.nl in een iframe*

    Wat wèl goed is, is het idee van een startpagina met 2 facetten: Wat & Waar. Nu nog 10 facetten toevoegen, en dan heb je echt een sjieke Startpagina. Met een hele mooie naam trouwens, die geef ik nog de meeste potentie van het hele project 🙂

  3. Martin zegt

    6 juni 2009 om 14:02

    @ Erik @ Ruben

    Ik bewonder het feit dat een student dit initiatief toont. Ondernemend is. Ik vind het een leuk initiatief en, ok uiteraard kan ik bij elke post ook een aantal kritische punten geven maar dat hoeft wat mij betreft niet. Kunnen de lezers ook zelf beoordelen.

  4. Tjeerd Kramer zegt

    7 juni 2009 om 11:34

    Bovendien, 1 blik op de autoverhuur sectie leert mij dat de site verre van compleet is en zeker niet *alle* aanbieders “vergelijkt”.

  5. Wieger Waardenburg zegt

    8 juni 2009 om 13:33

    Stedentrips zijn ook incompleet, ik mis een fors aantal aanbieders.
    Bovendien wordt bij iedere stedentrip meteen ‘stedentrips.nl’ getoond onder het zoekscherm. Heb daarbij een aantal verschillende steden getoont, maar het blijft steeds stedentrips.nl.

    Persoonlijk vind ik dat er vele betere concepten zijn. Ook jammer dat effeweg.nl er niet tussen staat.

  6. Jop zegt

    9 juni 2009 om 08:01

    De beste aanbieder staat vooraan staat er toch op de voorpagina? Als dat stedentrips.nl staat ie altijd vooraan natuurlijk. De grote aanbieders staan er veelal wel op, vooral bij rondreizen houdt het niet op met aanbieders. Ik vind het een slim affiliateconcept en mijn zus van 30 gaat echt wel alle logo’s af op zoek naar een aanbieding! Handig gedaan.

  7. Eric zegt

    12 juni 2009 om 17:04

    Ik moet zeggen dat ik het erg karig vind en ik snap al helemaal niet waarom hier 5 maanden aan gebouwd is (!!)

    Zoals iemand anders al zei: het is eigenlijk een startpagina, meer niet.

    Bij mij rijst de grote vraag op: hoe bepalen ze welke aanbieder “het beste” is? Ik zie daar helemaal niks over? (volgens mij is de beste aanbieder degene waar ze de meeste commissie van ontvangen 😉 )

    Ik vind dit eigenlijk bijna neigen naar “cookie-dropping”. Ze willen dat je op al die aanbieders klikt zodat er een cookie van iedere site op je pc gezet wordt. Ze hopen natuurlijk dat jij in de komende dagen dan een boeking doet. Dat noem ik geen vergelijken.

    Ik zou als merchant wel twee keer nadenken of ik op een dergelijke site zou willen staan.

    Verder mis ik nog wel wat belangrijke aanbieders zoals Kuoni bijvoorbeeld.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Facebook instagram Booking.com travel technologie Google NHTV Expedia reviews TUI destinatiemarketing reizen mobiel Social Media hotels KLM Vakantiebeurs onderzoek TripAdvisor Airbnb

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext