• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Online inchecken infographic: zo sluiten airlines aan op de wensen van hun klanten

19 augustus 2015 door Redactie TravelNext

Skyscanner deed onderzoek naar het boeken van de vlucht en het online inchecken door reizigers (wat inmiddels ruim 48% doet). De meerderheid checkt zo kort mogelijk voor vertrek zelf in. Sluiten de wensen van onze consumenten ook aan bij wat we airlines aanbieden?

Kleine verbeterpuntjes in flexibiliteit voor de reiziger

Veel reizigers printen of downloaden thuis al de boardingpass voor hun vlucht. Toch is het direct online inchecken na de boeking vaak nog niet mogelijk, uitzonderingen als Vueling en Iberia daargelaten. Bij grote maatschappijen kunnen reizigers vaak alleen last minute online inchecken. Zo kan het bij Lufthansa vanaf 23 uur en bij Emirates en British Airways 24 uur vooraf. TUIfly en easyJet bieden hun klanten meer flexibiliteit: inchecken is al mogelijk vanaf dertig dagen vóór de vlucht. Reizigers downloaden zo alvast thuis de boardingpass voor de heen- én terugvlucht. Ook om niet afhankelijk te zijn van een eventuele haperende internetverbinding in het buitenland.

Een verklaring van de verschillen

Een kortere inchecktijd betekent dat reizigers minder snel inchecken op de verkeerde vlucht. Daarnaast zijn luchtvaartmaatschappijen dankzij de korte inchecktijd flexibeler in hun planning doordat ze zo snel kunnen reageren op een toenemende vraag – ook bij businessclassboekingen, omdat de grotere maatschappijen, zoals Lufthansa en British Airways, meerdere vliegtuigen tot hun beschikking hebben om reizigers in te plaatsen. Dat is echter niet altijd het geval bij budgetmaatschappijen als easyJet, waardoor zij liever een wat langere inchecktijd verkiezen. Wat ook meespeelt, zijn de verschillende regels per land op het gebied van bijvoorbeeld paspoorten en visa.

“Er zijn grote verschillen in de online inchecktijden bij maatschappijen, die zo voor verwarring kunnen zorgen bij de reiziger. Het varieert van direct na het boeken van een vlucht tot slechts 30 minuten vooraf en daartussenin zijn er vluchtafhankelijk ook nog allerlei uitzonderingen, zegt Sam Ayles, PR-Manager Netherlands bij Skyscanner.

De incheck voor- en nadelen per airline

online inchecken gids deel 1online inchecken gids deel 2online inchecken gids deel 3

 

Credits header afbeelding: Juan José Richards Echeverría (CC)

Gerelateerde Berichten

  • Inchecken op Facebook bij Delta Airlines

    Delta Airlines biedt passagiers voortaan de mogelijkheid in te checken voor hun vlucht op Facebook.…

  • D-reizen gaat reisbureaus sluiten wegens fusie en online focus

    D-reizen gaat fysieke reisbureaus sluiten om overeind te kunnen blijven. Door de fusie met VakantieXperts…

  • Raken online reizigers gefrustreerd?

    Op de site van het vakblad Twinkle staat een verslag van een recent rapport US…

  • Inchecken op Facebook bij Delta Airlines

    Delta Airlines biedt passagiers voortaan de mogelijkheid in te checken voor hun vlucht op Facebook.…

  • D-reizen gaat reisbureaus sluiten wegens fusie en online focus

    D-reizen gaat fysieke reisbureaus sluiten om overeind te kunnen blijven. Door de fusie met VakantieXperts…

  • Raken online reizigers gefrustreerd?

    Op de site van het vakblad Twinkle staat een verslag van een recent rapport US…

Categorie: Customer service, E-commerce Tags: infographic, onderzoek, online inchecken, skyscanner

Over Redactie TravelNext

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

destinatiemarketing technologie Google onderzoek Airbnb TripAdvisor mobiel hotels Vakantiebeurs Social Media reviews Facebook NHTV instagram TUI Expedia Booking.com reizen travel KLM

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring