• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Online ontwikkelingen om op in te spelen in 2016 voor travel

16 november 2015 door Sanne Bakker

Het begint bijna een jaarlijkse traditie te worden: In 2013 en 2014 schreef ik op Travelnext al een blogposts met de online ontwikkelingen voor het aankomende jaar. Nu het einde van 2015 weer langzaam nadert, weer een nieuwe editie voor 2016!

Virtual Reality toepassingen

In 2016 wordt een miljoenenverkoop verwacht van Virtual Reality brillen. The New York Times heeft hun abonneebestand voorzien van een Google Cardboard bril. Hema heeft aangekondigd met een betaalbare bril te komen. Hiermee wordt Virtual Reality voor een groter publiek bereikbaar en dat biedt kansen voor de reisindustrie. In een eerder interview op Travelnext met VR pionier Avinash Changa werd al duidelijk dat er genoeg kansen zijn voor de reisindustrie en als je in 2016 met een gave toepassing komt, de PR waarde heel hoog is.

hema vr

Nieuwe messenger diensten Facebook

Op de WTM kondigde Lee Mc Cabe, Global Head of Travel van Facebook, aan dat er in 2016 twee nieuwe messenger diensten komen. M, is een virtual assistant op Facebook en helpt je bij het zoeken naar antwoorden op je vragen. Messenger Business wordt het webcarekanaal op Facebook. Momenteel test Facebook samen met onder andere KLM deze toepassing. Naar verwachting is dit bij airlines en reisaanbieders enorm bruikbaar.

Merken worden een uitgeverij

‘We’re a Media Company Now’, een uitspraak van David Beebe, vice president Global Creative van hotelketen Mariott. Als ‘de groten’ van de travelwereld dit soort uitspraken doen betekent het dat er sprake is van een ontwikkeling. Door eigen content gericht te verspreiden zal ‘engagement’ met potentiële reizigers toenemen. Mariott spreekt daarom ook over de drie C’s: 1. Content, 2. Community en 3. Commerce. Deze strategie geven zij invulling met hun M LIVE team. Een multidisciplinair team van PR, communicatie designers, schrijvers, social media marketeers en community managers werken samen in één ruimte en ontwikkelen campagnes naar live trends. Een ontwikkeling die hopelijk ook verder gaat doorzetten in meer Nederlandse travelbedrijven.

Live streaming: Periscope, Snapchat & social reporters

Afgelopen jaar traden Periscope en Snapchat ineens toe tot onze social media mix. Pioniers gingen al met deze nieuwe media aan de slag, maar de initiatieven zijn nog op één hand te tellen.

  • Jongerenreismerk GOGO zette Snapchat al in via hun reisleiders afgelopen zomer.
  • GLOW Eindhoven zette Snapchat reporters in om de highlights van het lichtevent via een Snapchat story in kaart te brengen.
  • gloweindhoven snapchatTUI deed verslag van de landing van de Dreamliner op Sint Maarten via Periscope.
  • OTA Skyscanner deed een 24 uur Periscope marathon.

  • British Colombia (Canada) deed voor het FIFA vrouwenvoetbal verslag via Periscope.

Voor de verslaglegging bij events bieden social reporters zoals SAIL deze inzette veel kansen.

Pinterest conversie in keiharde euro’s

Pinterest is voor velen een underdog in hun social media strategie. Wat mij betreft biedt het kanaal juist als één van de weinige kanalen daadwerkelijk een potentiële ROI in keiharde euro’s. Het is niet alleen inspirerend zoeken, afgelopen week nog meer verbeterd door visueel zoeken, en het maken van moodboard meer. Je kunt ook daadwerkelijk een ‘zoeker’ ombuigen in een ‘boeker’. Zorg dat jouw producten de ‘Buy it’ knop hebben. Wie wordt de eerste Nederlandse reisretailer die hiermee gaat scoren?

En verder….

  • Video blijft in 2016 groeien als tool voor storytelling. Sense of Place is een goed concept voor destinatievideo’s. De inzet van drones, om hier vervolgens video’s van te maken bieden nog steeds volop kansen voor de reisbranche.
  • Hoe ga je inspelen op de Millenial reiziger? Kijk naar de case van Generator Hostels!

Credits headerafbeelding: Adam Tomas (CC)

Gerelateerde Berichten

  • Online ontwikkelingen om op in te spelen in 2017 voor travel

    Het is al bijna een traditie. De afgelopen jaren (zie hier 2015 en 2016) gaf…

  • De ultieme social media strategie in travel

    Australië was in 2012 volgens Tourism Australia de meest besproken globale bestemming op Facebook, Google+…

  • Inchecken op Facebook bij Delta Airlines

    Delta Airlines biedt passagiers voortaan de mogelijkheid in te checken voor hun vlucht op Facebook.…

  • Online ontwikkelingen om op in te spelen in 2017 voor travel

    Het is al bijna een traditie. De afgelopen jaren (zie hier 2015 en 2016) gaf…

  • De ultieme social media strategie in travel

    Australië was in 2012 volgens Tourism Australia de meest besproken globale bestemming op Facebook, Google+…

  • Inchecken op Facebook bij Delta Airlines

    Delta Airlines biedt passagiers voortaan de mogelijkheid in te checken voor hun vlucht op Facebook.…

Categorie: Social media Tags: 2016

Over Sanne Bakker

Op projectbasis wil ik bedrijven in de leisure & hospitality branche adviseren bij hun e-commmerce strategie en voor hen online marketing werkzaamheden coördineren en uitvoeren. Mijn specialisme is hierbij e-mail & content marketing maar ook voor all-round ondersteuning ben ik beschikbaar. Als freelancer wil ik voornamelijk actief in de leisure & hospitality branche zijn wat past bij mijn HBO opleiding Vrijetijdsmanagement. De afgelopen 8 jaar heb ik mij gespecialiseerd in de e-commerce & online marketing en dat komt goed uit gezien 65% van alle boekingen online gemaakt worden. Voorheen was ik werkzaam als E-Commerce Manager bij WestCord Hotels (2013-2015) en Online Marketing Consultant bij Delft Marketing (2010-2013).

Lees Interacties

Reacties

  1. Dragon zegt

    18 juli 2016 om 15:44

    Seeing David get his dick sucked was very hot… You should get him back for another bl#oboj&w8230; it’s so hot to watch him and his facial expressions, especially while standing up and getting sucked.

Trackbacks

  1. Waarom online marketing in 2016 anders gaat zijn dan 2015 | TravelNext schreef:
    17 december 2015 om 12:58

    […] het nu dichtbij is bewijzen HEMA en Google wel. Sanne Bakker schreef eerder over de virtual reality bril die voor €15,- te koop is bij de HEMA. Een prijs die het voor (bijna) iedereen in Nederland […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

NHTV reizen hotels mobiel onderzoek destinatiemarketing Booking.com KLM Vakantiebeurs reviews TUI instagram Social Media Airbnb travel technologie Facebook TripAdvisor Expedia Google

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring