• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Online reizen boeken: de mannen betalen

24 juli 2012 door Annelies Hulshof

Mannen overtreffen vrouwen als het om online shoppen gaat, zowel in aantal als frequentie. Onderzoek van American Express onder 1000 Nederlandse consumenten laat verschillen zien in het online shopgedrag van mannen en vrouwen. Mannen geven online het vaakst geld uit aan uitjes en pakketreizen, terwijl vrouwen het vaakst mode (kleding en schoenen) kopen.

Mannen kopen vaker reizen online

Mannen kopen duidelijk vaker technische producten. In onderstaande tabel is te zien dat meer mannen dan vrouwen uitjes/reizen en tickets/hotels kopen. Kleding en schoenen zijn met name populair onder vrouwen, iets wat recent onderzoek van comScore ook al uitwees.

 

Reden van online aankopen

Een derde van de Nederlandse consumenten doet gemiddeld een keer per maand een online aankoop, maar meer mannen dan vrouwen kopen minstens een keer per week iets via internet. Terwijl mannen vooral online winkelen omdat het snel is, shoppen vrouwen online omdat ze hiervoor de deur niet uit hoeven.

Online markt groeit

Ondanks de economische situatie, blijft de Nederlandse online markt groeien. Bijna tweederde van de online winkelende Nederlanders is van plan dit in de toekomst vaker te doen. Eerder onderzoek van Thuiswinkel.org liet al zien dat het aantal online bestellingen toenam van ruim 53 miljoen in 2009, naar bijna 78 miljoen in 2011. Ook het aantal online kopers steeg: van 8,7 miljoen in 2009, naar 10,2 miljoen in 2011.

Over het onderzoek

Onderzoeksbureau PanelWizard voerde het onderzoek uit in mei 2012, in opdracht van American Express. Aan het online onderzoek deed een representatieve steekproef van 1000 Nederlandse consumenten van 18 jaar en ouder mee.

Bron: Marketingfacts.nl

Gerelateerde Berichten

  • E-commerce statistieken Europa: reizen nummer 2

    Twee op de drie Europeanen koopt via internet. Nederland zit een heel eind boven dat…

  • Nederlanders vaker en langer online (STIR)

    Het aantal internetters is in Nederland in 2007 gestegen tot meer dan 11 miljoen mensen.…

  • Een nieuwe kijk op online reizen | RED online marketing

    Roy platje is geen onbekende uit de reisbranche. Sinds vele jaren is Roy actief in…

Categorie: E-commerce Tags: boeken, mannen, online, reizen

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Lees Interacties

Reacties

  1. motoapk thank you zegt

    22 april 2017 om 11:44

    I really like and appreciate your blog post.Really looking forward to read more. Will read on…

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

instagram travel Airbnb hotels Expedia TripAdvisor Booking.com Social Media NHTV mobiel reviews destinatiemarketing Facebook reizen technologie Google onderzoek KLM Vakantiebeurs TUI

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring