• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

TripAdvisor wordt boekingspartner Seatme voor Nederlandse restaurantmarkt

5 juli 2014 door Redactie TravelNext

Tripadvisor wordt boekingspartner van SeatMe voor de Nederlandse restaurantmarkt, waarbij TripAdvisor restaurants die SeatMe gebruiken, reserveerbaar maakt via hun website. ”Met deze exclusieve samenwerking boren we een interessante doelgroep voor SeatMe-klanten aan: toeristen, expats en reizende zakenmensen”.

Hoe werkt het?

Op de restaurant pagina’s op TripAdvisor komen er links naar de website van SeatMe om direct bij het desbetreffende restaurant te reserveren. Het nieuwe systeem is het systeem dat door restaurants wordt gebruikt om hun reserveringen, via verschillende kanalen (waaronder dus ook TripAdvisor), in te beheren.

Reserveren vanaf augustus

De eerste reserveringen via Tripadvisor worden verwacht vanaf augustus, ongeveer tegelijkertijd met de lancering van het vernieuwde reserveringssysteem. SeatMe gaat op zijn beurt reviews van Tripadvisor toevoegen. De samenwerking heeft alleen betrekking op SeatMe en niet op IENS. Achter de schermen loopt dit project al een tijdje. Het nieuwe SeatMe systeem is zeer gebruiksvriendelijk én werkt even goed op tablets als op gewone desktop computers. Daarnaast introduceren ze tal van nieuwe, unieke functies die SeatMe en vooral restaurateurs klaar maken voor de toekomst.

Zo staan de reserveringen voor de hele maand in een overzicht; zien welke dagen gesloten zijn, wat de to do’s zijn voor een bepaalde dag, op welke dag een promotiereservering staat en in welke periode een actie loopt. Het is in één oogopslag duidelijk hoe alles ervoor staat.

kalender seatmeEen baanbrekende nieuwe functie geeft inzicht in de guestflow. Bekijk links op welke tafels de reserveringen staan en rechts staat chronologisch overzicht van de reserveringen. Welke gasten zitten al op hun plaats? Welke gasten moeten nog een plek toegewezen krijgen? Welke gasten staan op de wachtlijst? Dit maakt hospitality een stuk gemakkelijker.

guestflow seatme

Alle zaken waar de manager nog handelingen op moet verrichten: opties bevestigen, reserveringen accepteren, wachtlijsten beheren en nabellen zijn zichtbaar in de to-do. Een perfecte manier om online en offline nauwkeurig op elkaar af te stemmen. Een online manager; waar je offline extra service kunt geven.

to do

Wij van de redactie van TravelNext zijn benieuwd hoe zich dit verder gaat vormgeven en blijven het volgen. Voor TripAdvisor zijn dergelijke moves essentieel. Dit is een bedrijf dat zicht richt op de verbetering van de kwaliteit van de vakantie van haar klanten, dus wat is een betere manier om ook het maken van reserveringen voor toeristen te vereenvoudigen? Voor online travel bedrijven, zijn internationale markten zowel competitief als belangrijk als een groeimotor. Deze beweging geeft TripAdvisor een ander ‘randje’.

Gerelateerde Berichten

  • Oproep: leg nu een onderzoekscase neer binnen e-commerce in travel

    Eerder werd al bekend dat de inzet van Instagram in travel zeer chaotisch georganiseerd is.…

  • De nieuwste technologieën inzetten om de guest experience en boekings te verhogen

    Op donderdag 8 maart 2012 heeft Kim van den Wijngaard (Olery) op de ITB Berlijn beschreven…

  • Nederlandse versie AirBnB; Micazu is een winner!

    Het begint haast saai te worden. Voor de vierde keer is Micazu winnaar van de…

Categorie: Customer service, E-commerce, Mobiel, Usability & design Tags: SeatMe, TripAdvisor

Over Redactie TravelNext

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

TripAdvisor technologie reizen Facebook mobiel instagram NHTV TUI travel Vakantiebeurs Expedia hotels KLM Airbnb Google onderzoek Booking.com reviews Social Media destinatiemarketing

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring