Tripadvisor wordt boekingspartner van SeatMe voor de Nederlandse restaurantmarkt, waarbij TripAdvisor restaurants die SeatMe gebruiken, reserveerbaar maakt via hun website. ”Met deze exclusieve samenwerking boren we een interessante doelgroep voor SeatMe-klanten aan: toeristen, expats en reizende zakenmensen”.

Hoe werkt het?

Op de restaurant pagina’s op TripAdvisor komen er links naar de website van SeatMe om direct bij het desbetreffende restaurant te reserveren. Het nieuwe systeem is het systeem dat door restaurants wordt gebruikt om hun reserveringen, via verschillende kanalen (waaronder dus ook TripAdvisor), in te beheren.

Reserveren vanaf augustus

De eerste reserveringen via Tripadvisor worden verwacht vanaf augustus, ongeveer tegelijkertijd met de lancering van het vernieuwde reserveringssysteem. SeatMe gaat op zijn beurt reviews van Tripadvisor toevoegen. De samenwerking heeft alleen betrekking op SeatMe en niet op IENS. Achter de schermen loopt dit project al een tijdje. Het nieuwe SeatMe systeem is zeer gebruiksvriendelijk én werkt even goed op tablets als op gewone desktop computers. Daarnaast introduceren ze tal van nieuwe, unieke functies die SeatMe en vooral restaurateurs klaar maken voor de toekomst.

Zo staan de reserveringen voor de hele maand in een overzicht; zien welke dagen gesloten zijn, wat de to do’s zijn voor een bepaalde dag, op welke dag een promotiereservering staat en in welke periode een actie loopt. Het is in één oogopslag duidelijk hoe alles ervoor staat.

kalender seatmeEen baanbrekende nieuwe functie geeft inzicht in de guestflow. Bekijk links op welke tafels de reserveringen staan en rechts staat chronologisch overzicht van de reserveringen. Welke gasten zitten al op hun plaats? Welke gasten moeten nog een plek toegewezen krijgen? Welke gasten staan op de wachtlijst? Dit maakt hospitality een stuk gemakkelijker.

guestflow seatme

Alle zaken waar de manager nog handelingen op moet verrichten: opties bevestigen, reserveringen accepteren, wachtlijsten beheren en nabellen zijn zichtbaar in de to-do. Een perfecte manier om online en offline nauwkeurig op elkaar af te stemmen. Een online manager; waar je offline extra service kunt geven.

to do

Wij van de redactie van TravelNext zijn benieuwd hoe zich dit verder gaat vormgeven en blijven het volgen. Voor TripAdvisor zijn dergelijke moves essentieel. Dit is een bedrijf dat zicht richt op de verbetering van de kwaliteit van de vakantie van haar klanten, dus wat is een betere manier om ook het maken van reserveringen voor toeristen te vereenvoudigen? Voor online travel bedrijven, zijn internationale markten zowel competitief als belangrijk als een groeimotor. Deze beweging geeft TripAdvisor een ander ‘randje’.