• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Online sinds 1998

28 augustus 2008 door Martin van Kranenburg

Al meer dan 10 jaar ben ik als e-commerce manager, adviseur en trainer werkzaam in het online marketing vak. In die 10 jaar is er veel gebeurd qua nieuwe ontwikkelingen en technieken. Websites zijn doorgegroeid van statische websites (de folder op internet), naar e-commerce websites (transactie gericht), tot de nu populaire community websites waar interactie met de doelgroep centraal staat.

Er wordt door marketeers veel gezegd en geschreven over alle nieuwe ontwikkelingen en mogelijkheden, zoals Internet 2.0, de Long Tail, wikis, blogs, rich user internet applications, RSS, co-creation, tags, mobiel internet, reviews, white label marketing en recommendations. Ook ik doe hier graag aan mee en volg deze ontwikkelingen met veel plezier. Niet als losstaande elementen, maar vooral om te beoordelen of ze van toegevoegde waarde kunnen zijn in het verbeteren van de gebruikersbeleving of het verhogen van het rendement van de website. Want uiteindelijk bepalen tevreden gebruikers het succes van een site en moet er ook geld worden verdiend met de website.

Het volgen van deze trends en ontwikkelingen is natuurlijk erg belangrijk, maar wat ik in de afgelopen 10 jaar vooral heb geleerd, is dat de basis principes niet veranderen. Een website moet optimaal vindbaar zijn, een snelle performance hebben, eenvoudig in gebruik zijn en vooral waarmaken wat het belooft. In de praktijk zie ik dat, bij zowel bestaande (grote) sites als nieuwe sites, de basis niet goed wordt ingevuld. Er worden nog steeds legio websites gebouwd die qua structuur en opzet niet geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines. Tevens  worden er veel websites gebouwd zonder vooraf helder geformuleerde conversiedoelstellingen.

Een succesvolle website? Zorg voor een stevig fundament, focus op een optimale gebruikersbeleving, volg de nieuwe ontwikkelingen op de voet en pas deze alleen toe als het ook daadwerkelijk iets toevoegt.

Meer weten hoe het fundament van een succesvolle website eruit ziet? Een update van de nieuwste internet ontwikkelingen? Neem gerust eens contact met mij op voor een online marketing training of advies op maat.

Martin van Kranenburg
Sinds1998.nl  I Online marketing training en advies
Email:
sinds1998@gmail.com

Gerelateerde Berichten

  • Een nieuwe kijk op online reizen | RED online marketing

    Roy platje is geen onbekende uit de reisbranche. Sinds vele jaren is Roy actief in…

  • 9de Online Marketing Blog Kermis

    De Online Marketing Blog Kermis is een online evenement dat bestaat uit leuke, interessanten en…

  • KRAS zoekt Online marketeer en Webredacteur!

    De afdeling E-commerce van KRAS (Ammerzoden) heeft tot doel om het informatie- en verkoopkanaal internet…

Categorie: Interviews, Specials

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

travel NHTV KLM Facebook TUI reizen mobiel onderzoek instagram hotels Expedia Airbnb Google Social Media Booking.com reviews Vakantiebeurs technologie destinatiemarketing TripAdvisor

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring