Australië heeft fans, heel veel fans. Alleen al op haar Facebookpagina telt het land bijna 3.5 miljoen likes. En om het land in haar van haar beste kant aan die fans te laten zien maakt Australië vanaf nu gebruik van ieders Facebookvrienden. Geïnteresseerden kunnen nu namelijk Australië ontdekken door de foto’s van hun Facebookvrienden te bekijken die in het land zijn gemaakt. Om zo inspiratie op te doen of de reis volledig te plannen.
Discover Australia Through Your Friends!
Een leuke manier om een land te ontdekken is door middel van foto’s. En uiteraard telt ook hier weer dat een reiziger graag inspiratie op doet uit de ervaringen en belevingen van zijn of haar eigen vrienden of familie. Australië springt hier stevig op in door alle Facebookers de foto’s te tonen die zijn of haar vrienden in het land hebben gemaakt in de ‘Discover Australia Through Your Friends’-app.
De app maakt gebruik van Google Maps en Facebook technologie om op deze manier een ideaal plannings- en inspiratietool te creëren. Door de locatie van foto’s, tags, check-ins en reis gerelateerde comments te gebruiken weet de app deze op de juist plaats op de kaart te pinnen.
Advies uit het eigen netwerk
Andrew McEvoy, directeur van Tourism Australia, geeft aan dat zowel reizigers als de toeristische industrie in Australië blij is met de nieuwe app. “We weten uit veel onderzoeken dat de reiziger steeds vaker zijn of haar sociale netwerk in schakelt om reizen te plannen en zo effectief mogelijk in te vullen”, zegt McEvoy, “Australië doet het goed op online marketing gebied, en een tool als deze zal de word-of-mouth van je eigen hooggewaardeerde netwerk extra krachtig maken.”
De app is ook gericht op haar eigen inwoners die op vakantie in eigen land gaan. Zij maken voor het plannen van hun vakanties ook steeds vaker gebruik van sociale media. Een onderzoek van Tourism Australia onder 1.000 Australische respondenten wijst uit dat 73% zich wel eens laat inspireren door check-ins of foto’s van hun vrienden terwijl ze op vakantie zijn.
Van de respondenten geeft 20% zelfs aan dat ze wel eens direct een vakantie hebben geboekt op basis van status updates van vrienden. Het directe advies van je vrienden wordt als zeer krachtig gezien in het maken van keuzes als ‘where to go next?’, daarom kun je ook in de app je vrienden een message sturen om hen om meer advies of tips te vragen.
Goed voor organisaties
Nick Baker, general manager consumer marketing en nauw betrokken bij de social media campagnes geeft aan: “De nieuwe app is ook geweldig voor alle organisaties en partijen in de toeristische industrie, het geeft de reiziger goede voorbeelden van wat er te doen is in de buurt van waar hij of zij zich bevindt.”
Heb je nog leuke voorbeelden van apps of campagnes die ter inspiratie dienen voor de reiziger? Laat ze zeker even achter in de comments.
Eén reactie