Olery komt met een upgrade van de database waarin zij alle reviewsites op een rijtje zetten. Het overzicht is er voor organisaties in de gastvrijheidsbranche en geeft inzicht in meer dan 130 internationale websites en communities waar reviews en aanbevelingen worden achter gelaten door reizigers.

Het belang van reviews

Olery is marktleider in Nederland voor online reputatiemanagement en social media monitoring voor de hospitalitybranche. Online reputatie management wordt alsmaar belangrijker voor hotels. Betere beoordelingen betekent een hogere ranking,  precies op de sites waar gasten tegenwoordig hotels boeken. Daarnaast blijkt nog steeds uit onderzoeken dat reviews veelvuldig worden bekeken alvorens een hotel te boeken.

Alle reviewsites op één plek

De Olery Review Sites Database bestaat nu een jaar en was daarom toe aan een opfrisbeurt. Natuurlijk staan de grote partijen als TripAdvisor en Zoover erin, maar ook de kleinere, minder bekende reviewsites krijgen een plekje. Naast bestaande functies als een real-time overzicht van het verkeer van elke reviewsites, het totaal aantal reviews per site en of de mogelijkheid bestaat om als eigenaar te reageren kent de database nu nieuwe functies. Hij is vandaag geupdate, gerestyled en heeft een aantal nieuwe filters en categorieën. De informatie is nog completer door het toevoegen van de social media-accounts, een filter voor reviewsites met gevrifieerde reviews en een filter voor sites met eigen reviews of sites die enkel reviews van derden tonen.

Kim van de Wijngaard, CEO en mede-oprichtster van Olery:

“Reviews zijn here to stay, als experts op het gebied van reviews in de reisbranche willen we hoteliers en restaurant-eigenaren een tool bieden die inzicht geeft in het gigantische aantal platforms waar gasten hun meningen en ervaringen delen, om zo beter grip te krijgen op waar en hoe zij hun online aanwezigheid kunnen optimaliseren.“

Afbeelding: WittIstanbulSuites (cc)