• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Overzicht van alle reviewsites voor hotels en restaurants

1 november 2012 door Annelies Hulshof

Olery komt met een upgrade van de database waarin zij alle reviewsites op een rijtje zetten. Het overzicht is er voor organisaties in de gastvrijheidsbranche en geeft inzicht in meer dan 130 internationale websites en communities waar reviews en aanbevelingen worden achter gelaten door reizigers.

Het belang van reviews

Olery is marktleider in Nederland voor online reputatiemanagement en social media monitoring voor de hospitalitybranche. Online reputatie management wordt alsmaar belangrijker voor hotels. Betere beoordelingen betekent een hogere ranking,  precies op de sites waar gasten tegenwoordig hotels boeken. Daarnaast blijkt nog steeds uit onderzoeken dat reviews veelvuldig worden bekeken alvorens een hotel te boeken.

Alle reviewsites op één plek

De Olery Review Sites Database bestaat nu een jaar en was daarom toe aan een opfrisbeurt. Natuurlijk staan de grote partijen als TripAdvisor en Zoover erin, maar ook de kleinere, minder bekende reviewsites krijgen een plekje. Naast bestaande functies als een real-time overzicht van het verkeer van elke reviewsites, het totaal aantal reviews per site en of de mogelijkheid bestaat om als eigenaar te reageren kent de database nu nieuwe functies. Hij is vandaag geupdate, gerestyled en heeft een aantal nieuwe filters en categorieën. De informatie is nog completer door het toevoegen van de social media-accounts, een filter voor reviewsites met gevrifieerde reviews en een filter voor sites met eigen reviews of sites die enkel reviews van derden tonen.

Kim van de Wijngaard, CEO en mede-oprichtster van Olery:

“Reviews zijn here to stay, als experts op het gebied van reviews in de reisbranche willen we hoteliers en restaurant-eigenaren een tool bieden die inzicht geeft in het gigantische aantal platforms waar gasten hun meningen en ervaringen delen, om zo beter grip te krijgen op waar en hoe zij hun online aanwezigheid kunnen optimaliseren.“

Afbeelding: WittIstanbulSuites (cc)

Gerelateerde Berichten

  • Hotels en sociale media anno 2012

    In een onderzoek van Tripadvisor: ‘Tripadvisor Industry Index’ werden 9000 hoteliers wereldwijd ondervraagd over hun…

  • Social media klachten en TripAdvisor

    TripAdvisor heeft sinds geruime tijd een optie voor bedrijven om te reageren op reviews en…

  • De waarde van sociale media en online reviews overschat?

    Locatie, prijs en een ervaring in het verleden zijn de belangrijkste redenen om voor een…

Categorie: Social media Tags: database, gastvrijheid, hotellerie, olery, review

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Lees Interacties

Reacties

  1. Michelle zegt

    24 augustus 2015 om 11:55

    Voor mij zijn goede reviewsites erg belangrijk. Ik kijk altijd voordat ik een hotelovernachting boek wat voor reviews het desbetreffende hotel heeft en of ik mij hier in kan vinden. Als ik veel negatieve reacties lees ben ik sneller geneigd een ander hotel te kiezen.

  2. Kyra zegt

    30 oktober 2015 om 15:38

    Ik ga ook altijd uit van de reviews. Een hotel kan er nog zo prachtig geweldig uitzien maar als de reviews slecht zijn houd het voor mij al op!

Trackbacks

  1. Het jaar 2012 in review(s) - TravelNext schreef:
    19 december 2012 om 08:55

    […] een recent overzicht van de belangrijkste reviewsites (en hun eigenaren) is er de Olery review sites database, die eind dit jaar een flinke opfrisbeurt en update […]

  2. De waarde van sociale media en online reviews overschat? - TravelNext schreef:
    14 januari 2013 om 11:45

    […] en collega’s (of dat nu online of offline is). Dat is goed, want ik denk dat er vaak een te grote rol toegedicht wordt aan deze […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

TripAdvisor Expedia Social Media reviews Booking.com instagram mobiel hotels destinatiemarketing travel technologie onderzoek Airbnb Google Facebook KLM reizen NHTV Vakantiebeurs TUI

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext