• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Paul Geraeds – Center Parcs stelt haar klant centraal

7 juni 2012 door Annelies Hulshof

Dat digitale media en vooral de unieke klant zelf een belangrijke plaats zouden moeten innemen in de communicatie- en of marketingstrategie van elke organisatie moge duidelijk zijn na een dagje eTravel. Ook in de hosptalitybranche is dit een trend waar organisaties zeker op in moeten springen. Paul Geraeds van Center Parcs geeft ons bij eTravel een kijkje in de keuken en laat zien hoe dat bij hen in de organisatie gaat.

Social zit in het DNA

Center Parcs ademt social, het zit in hun DNA. De mening van de klanten wordt al tijden actief gevraagd en meegenomen in beslissingen. De CEO draagt zijn enthousiasme voor digitale media over naar de rest van de medewerkers. Hij overtuigd hen juist van de voordelen van het gebruik ervan, in plaats van andersom. Digitale media krijgen daardoor een belangrijke plek binnen de organisatie als het gaat om de mening van de klant. Een vergadering begint bijvoorbeeld altijd met een sessie over wat de klant die week over hen op verschillende sociale media heeft gezegd. “Er ligt een schat aan informatie als je luistert naar de klant op sociale media”, aldus Paul. Ze hechten daar binnen de organisatie dan ook erg veel waarde aan.

Ook webcare neemt daarom een belangrijke plek in bij Center Parcs. Ze zijn zich ervan bewust dat mensen niet meer de telefoon pakken om de klantenservice te bellen met een vraag of een klacht. In plaats daarvan gebruiken ze bijvoorbeeld in een twitterbericht gewoon #centerparcs om te vragen of hun motor voor de deur mag staan bij hun vakantiehuisje. Ze verwachten een snel en volledig antwoord, en door webcare in te zetten kunnen zij dat antwoord aan hun gasten geven.

De klant is marketeer, de marketeer is regisseur

“Marketeers moeten de controle afstaan aan de klant, want zij zijn namelijk de nieuwe marketeers”, zegt Paul. De organisaties die de volledige controle in handen willen houden: ‘forget it’ is zijn boodschap. Het zijn de bezoekers die je uitstraling op bijvoorbeeld Flickr, Google en sociale media bepalen. Daar kun je als organisatie slechts tot bepaalde hoogte je invloed op uitoefenen. Je kunt mensen uitdagen en vragen hun mening te geven, maar je hebt geen invloed op uitingen van die mening. Je wordt regisseur in plaats van marketeer en moet in dialoog gaan met de gasten, die jouw plaats als marketeer in nemen.

De nieuwe brochure wordt gemaakt door de gasten zelf

Iets nieuws in de travelbranche in Nederland dat getuigt van volledig vertrouwen op hun gasten, de nieuwe brochure ligt namelijk volledig in handen van de gasten van de parken. Gasten worden uitgenodigd om aan te geven welk park ze het leukst vinden en waarom, de gasten zelf zoeken de foto’s en schrijven de posts in de brochure. De hele brochure wordt dus gemaakt door de gasten. “Het is onwijs spannend om de controle kwijt te raken, maar dit maakt het echt”, geeft Paul aan.

Gerelateerde Berichten

  • Senior Direct Marketeer bij Center Parcs

    In deze (nieuwe) functie bij Center Parcs ben je verantwoordelijk voor het succesvol exploiteren van…

  • Schiphol stelt klant centraal met Chinese app (iPhone)

    Luchthaven Schiphol is zich goed bewust van haar klanten. Gisteren stuurde de luchthaven een persbericht…

  • Nieuwe Center Parcs-brochure is gemaakt door consumenten

    Paul Geraeds gaf ons op eTravel al een tipje van de sluier, maar nu is…

Categorie: Customer service, Social media Tags: Center Parcs, etravel, klant centraal, webcare

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. ANVR Congres 2012: Think Digital, deliver analog - TravelNext schreef:
    14 november 2012 om 12:20

    […] praktijkcase die hierop aansluit is van Centerparcs. Paul Geraeds, directeur marketing laat zien dat de nieuwe […]

  2. MARE redactie schreef:
    22 november 2012 om 11:34

    […] De praktijkcase die hierop aansluit is van Centerparcs. Paul Geraerds, directeur marketing laat zien dat de nieuwe Centerparcsbrochure is gemaakt samen met de gasten. Centerparcs heeft met een oproep op Facebook gasten uitgenodigd hun verhaal te vertellen. Binnen 2 weken reageerden 600 families. Een groep hiervan is uitgenodigd voor ‘editing weekends’ in het park. Vanaf dat moment was de ontwikkeling van de brochure zichtbaar voor iedereen; met filmpjes op Youtube werden de volgers geïnformeerd en opgewarmd. Uiteindelijk is ook de keuze van de cover aan de gasten overgelaten. […]

  3. Nieuwe Center Parcs-brochure is gemaakt door consumenten - TravelNext schreef:
    21 december 2012 om 13:57

    […] Geraeds gaf ons op eTravel al een tipje van de sluier, maar nu is de brochure er dan eindelijk! Eind december komt de nieuwe Center Parcs-brochure uit. […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Google KLM Facebook reviews Social Media NHTV hotels onderzoek technologie Booking.com Expedia reizen TUI TripAdvisor instagram travel mobiel Vakantiebeurs Airbnb destinatiemarketing

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring